Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Rozwiązuj dziś problemy, które pojawią się jutro

Webcon to firma, której początki nie przypominają historii typowych garażowych start‑upów. Powstała nie na bazie pomysłu jej założycieli, ale jako rezultat konkretnych potrzeb klientów. Innowacyjna platforma, oparta na technologii low‑code, zmienia podejście firm do cyfryzacji swoich biznesów.

Od 2006 roku specjalizujemy się w tworzeniu oprogramowania klasy low‑code Digital Process Automation (DPA) dla przedsiębiorstw, niezależnie od branży czy wielkości. Dzięki naszej platformie klienci biznesowi mogą automatyzować wewnętrzne procesy na różnych szczeblach – od księgowości po dział zasobów ludzkich. Firma ma czterech właścicieli (Radosław Putek, Łukasz Malina, Łukasz Wróbel i Marcin Kapusta). W pewnym momencie wszyscy zgodziliśmy się co do tego, że elektroniczny obieg dokumentów staje się intratnym obszarem działalności. Dlatego skupiliśmy się na nim, poczynając od automatyzacji obiegu faktur, co wychodziło naprzeciw ówczesnym potrzebom klientów.

Ale nigdy nie patrzyliśmy na firmę z perspektywy dostarczania jednorazowego rozwiązania, lecz chcieliśmy pomóc naszym klientom wejść w cyfrową erę, ułatwiając im dzięki rozwiązaniom IT osiągnięcie tak potrzebnej dziś zwinności i elastyczności. W przeciwieństwie do konkurencji skupialiśmy się na dostarczaniu narzędzi, które pozwalały klientom rozwiązywać problemy tu i teraz, jak również te, które pojawią się w przyszłości. Technologię, która pozwala szybko wprowadzać zmiany w raz zbudowanych aplikacjach, nazwaliśmy InstantChange i stała się ona jednym z głównych wyróżników platformy Webcon. Pokazaliśmy, że wartość naszych rozwiązań może być doceniana przez klientów nie tylko natychmiast, lecz także w dłuższej perspektywie, co przyczyniło się do zbudowania trwałych relacji, chociażby z takimi firmami jak LPP czy PKP. Geneza Webconu nie opiera się więc na tradycyjnym modelu start‑upu, ale na elastyczności w reagowaniu na rzeczywiste potrzeby biznesowe i skutecznym dostarczaniu aplikacji biznesowych, które są odporne na przyszłe wyzwania.

Zostało 85% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

ŁUKASZ WRÓBEL

Chief Business Development Officer w Webconie

RADOSŁAW PUTEK

Chief Executive Officer w Webconie


Najpopularniejsze tematy