Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Kiedy inwestycje w sztuczną inteligencję zwracają się w marketingu

Najnowsze badania pokazują, że szefowie marketingu dostrzegają korzyści ze sztucznej inteligencji w trzech kluczowych obszarach: zwiększanie produktywności sprzedaży, wzrost zadowolenia klientów i zmniejszanie ogólnych kosztów marketingu.

Od tworzenia treści po kodowanie oprogramowania i segmentację klientów – gorączka wdrażania sztucznej inteligencji wciąż rośnie. Wśród licznych spekulacji mediów, analityków i kadry kierowniczej na temat wpływu AI na przedsiębiorstwa jednak nadal nie jest łatwo dostrzec, gdzie ona tak naprawdę przekłada się na wyniki finansowe organizacji. Aby zbadać aktualny poziom wdrażania sztucznej inteligencji w działaniach marketingowych i związane z tym korzyści, w badaniu „CMO Survey” poproszono grupę 316 liderów odpowiedzialnych za marketing w amerykańskich firmach o ocenę wpływu wykorzystania sztucznej inteligencji w ich dziedzinie. Liderzy ci, z których 95,6% piastowało stanowisko na poziomie wiceprezesa lub wyższym, odnotowali zyski w trzech kluczowych obszarach: wzrost efektywności sprzedaży o 6,2%, wzrost zadowolenia klientów o 7% oraz spadek ogólnych kosztów marketingu o 7,2%.

Biorąc to pod uwagę, dokładniej przyjrzeliśmy się wynikom ankiety, aby zrozumieć czynniki związane ze współpracą ze sztuczną inteligencją, które przynoszą korzyści bądź nie. Odkryliśmy, że zwrot z inwestycji w sztuczną inteligencję różni się w zależności od momentu wdrożenia narzędzi AI, etapu transformacji cyfrowej firmy i stopnia zaangażowania w eksperymenty nad możliwością zastosowania AI. Przyjrzyjmy się bliżej danym i płynącym z nich wnioskom.

Zostało 79% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Colleen Hickey

Absolwentka MBA 2024 w Fuqua School of Business i pracownica naukowa „The CMO Survey”

Christine Moorman

Profesor administracji biznesowej T. Austina Fincha w Fuqua School of Business na Duke University; założycielka i dyrektorka „The CMO Survey” oraz była redaktorka naczelna „Journal of Marketing”.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy