
Joanna Koprowska
Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”
Chcesz pisać skuteczniej? Posłuchaj naukowców
Sztuka pisania to ważny element kompetencji komunikacyjnych, potrzebnych menedżerom w miejscu pracy. Wbrew pozorom ta umiejętność nie jest darem niebios. Można się jej nauczyć.
Jeszcze raz o przywództwie kobiet
Mimo licznych badań o skuteczności kobiet w roli liderek nadal nie brakuje głosów, że wyrównywanie szans między płciami to szkodliwa ideologia promująca jedną płeć, a nie obiektywne kompetencje. Nowe regulacje ułatwią sięgnięcie po najwyższe stanowiska w biznesie większej liczbie kobiet. Ale czy pomogą uporać się z główną przyczyną nierówności w biznesie?
W poszukiwaniu utraconego szczęścia z pracy
Tradycyjne modele zarządzania nie sprawdzają się dzisiaj, bo zostały wymyślone 150 lat temu. Miejsca pracy mogłyby i powinny być lepsze, pod warunkiem że firmy porzucą anachroniczne metody działania i dadzą pracownikom więcej swobody. O tym, dlaczego warto to zrobić i jak przeprowadzić taką zmianę, opowiada Pim de Morree, współtwórca ruchu Korporacyjnych Rebeliantów. Rozmawia Joanna Koprowska.
Niewidzialne kobiety, widzialny problem
Choć to kobiety jako pierwsze zajmowały się programowaniem, to ich późniejszy wpływ na cyfrową transformację zmalał. Coraz głośniej i odważniej mówimy o tym, że należy to zmienić i przyciągnąć więcej liderek i specjalistek do obszarów STEM, w tym sektora AI. Jeśli teraz nie zadbamy o kobiety, to w przyszłości możemy się znaleźć pod wpływem bardzo stronniczej sztucznej inteligencji.
Jak stworzyć kulturę doceniania i feedbacku
Kudosy, indeks szczęścia, market inicjatyw. To tylko kilka pomysłów, które pomagają motywować, angażować i doceniać pracowników.
Zaufanie do AI – nie taka prosta sprawa
Jeszcze jesteśmy na początku ery sztucznej inteligencji, a ta już sporo namieszała w naszej codzienności, zmieniając to, jak pracujemy, korzystamy z internetu czy przemieszczamy się po mieście. Brak regulacji i zasad etycznych dotyczących zarządzania rozwojem AI wywołuje coraz większy niepokój opinii publicznej. Jak zmniejszyć lukę zaufania do AI oraz zadbać o bezpieczeństwo, prywatność i spokój społeczeństwa?
Cyberatak kontrolowany. Jak zapewnić firmie cyfrowe bezpieczeństwo?
Włamania do banków, telekomów i innych firm to jej codzienność. Na życzenie klientów hakuje ich infrastrukturę informatyczną, by znaleźć słabości systemu zabezpieczeń. To zimny prysznic, który mobilizuje organizacje do lepszej walki z zagrożeniami.