Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Zarządzaj twórczymi napięciami w innowacjach

Innowacje nie muszą oznaczać działań na chybił trafił, o ile liderzy oswoją się z ośmioma napięciami towarzyszącymi wcielaniu w życie nowych pomysłów. Z dr. Christopherem Binghamem, nagradzanym wykładowcą University of North Carolina Kenan‑Flagler oraz uznanym ekspertem w dziedzinie strategii na dynamicznych rynkach, o tym, jak wdrażać innowacje, by przynosiły spodziewane rezultaty. Rozmawia Joanna Koprowska.

Rozmawiał pan z setkami liderów o wyzwaniach związanych z innowacjami, a także przeprowadził wiele badań, z których – oględnie mówiąc – nie płyną optymistyczne wnioski. Otóż ponad 90% przedsięwzięć o wysokim potencjale nie osiąga przewidywanych celów, podczas gdy około 75% produktów wypuszczanych na rynek okazuje się po prostu niewypałem. Dlaczego tak trudno o sukces we wdrażaniu innowacji i dlaczego tak często okazują się one przedsięwzięciami typu ryzyk‑fizyk?

Żyjemy w dynamicznym środowisku, wymagającym ciągłego dostosowywania się i przekształceń, ale wielu liderów nie wie, jak radzić sobie z napięciami wytwarzanymi przez destabilizujące siły. Jednym z najważniejszych powodów, dla których innowacje są chybione, jest to, że nie są oni świadomi kluczowych napięć nieodłącznie związanych z innowacjami, a nawet jeśli zauważają niektóre z nich, odnoszą się do nich w niewłaściwy sposób. W książce Twórcze napięcia wraz z Rorym M. McDonaldem opisujemy dylematy charakterystyczne dla innowacji i podpowiadamy, jak radzić sobie z trudnymi wyborami, by popychały do sukcesu i dodawały wiatru w żagle.

Zostało 89% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Christopher B. Bingham

Profesor strategii i przedsiębiorczości w Kenan-Flagler Business School na Uniwersytecie Karoliny Północnej w Chapel Hill.

Joanna Koprowska

Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy