Najnowsze
Trzy sposoby promowania zrównoważonego rozwoju
Konkurowanie we współczesnym krajobrazie biznesowym wymaga wyjścia poza perspektywę wyznaczaną sukcesem finansowym. Nie wystarczy już, by liderzy myśleli wyłącznie o dolarach i centach. Dlatego ci, którzy chcą zachować pozycję, muszą zdać sobie sprawę z tego, jak ich firmy oddziałują na otaczający świat.
LinkedIn w Polsce rośnie. Jak znaleźć sobie na nim miejsce?
Social media szybko ewoluowały z platform do kontaktu ze znajomymi na ważne kanały sprzedaży, networkingu i budowania marki. Kiedy coraz więcej użytkowników rezygnuje z kont na Facebooku, a Instagram osiągnął próg nasycenia influencerami, LinkedIn staje się coraz bardziej atrakcyjną przestrzenią dla biznesu.
Skończmy z szufladkowaniem
W budowaniu inkluzywnej kultury organizacyjnej nie chodzi o podziały na starszych i młodszych, kobiety i mężczyzn, Polaków i mniejszości narodowe. Chodzi o to, by tworzyć wszystkim bez wyjątku takie warunki rozwoju, aby wyzwolić ich potencjał z korzyścią dla firmy. O nowoczesnym podejściu do promowania różnorodności, równości i inkluzywności z Karoliną Szmidt, prezeską zarządu i dyrektorką personalną Henkel Polska, rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”..
10 przełomowych technologii na 2023 rok
Jak co roku redakcja MIT Technology Review opublikowała swoją listę rozwiązań, które mogą przynieść epokowe zmiany w dziedzinie ochrony zdrowia, nauki, technologii i biznesu. Eksperci przeanalizowali postępy w zakresie sztucznej inteligencji, biotechnologii, zmian klimatu, informatyki, cyberbezpieczeństwa, nauk o kosmosie i nie tylko. Poniżej przedstawiamy ich typy na bieżący rok. Niektóre były łatwe do przewidzenia, inne będą zaskoczeniem.
Teksty generowane przez AI – szansa czy zagrożenie?
Modele językowe wykorzystujące sztuczną inteligencję, takie jak choćby ChatGPT, umożliwiają cyberprzestępcom zwiększanie skuteczności komunikacji będącej częścią ataku.
Po co liderom mentoring odwrócony?
Organizacje i jej liderzy stoją przed kluczowym momentem transformacji tradycyjnego hierarchicznego modelu przywództwa na partnerską relację. Przywództwo stanie się sprawnie działającym ekosystemem opartym na dzieleniu się pomysłami i wzajemnej mobilizacji do pracy nad osiąganiem wspólnego celu.
Harmonijna współpraca CEO i CFO kluczem do sukcesu firmy
Jednym ze warunków sukcesu firmy są dobre relacje pomiędzy CEO a CFO. Nierzadko stanowi to jednak wyzwanie, ponieważ prezesi firm często cechują się nadmiernym optymizmem, natomiast dyrektorzy finansowi pesymizmem i chęcią kontroli. Dla dobra biznesu warto jednak, aby te dwie różniące się od siebie osoby znalazły wspólny język.
ChatGPT: technologia, która zmieni biznes
Autorem tego tekstu nie jest sztuczna inteligencja, lecz redaktor z krwi i kości. Ale czy ten artykuł może być dziełem AI? Do niedawna żyliśmy w przekonaniu, że nowe technologie, na czele z AI, zastąpią ludzi w prostych i powtarzalnych czynnościach, pozostawiając nam prace twórcze i kreatywne. Dziś, gdy poznaliśmy możliwości ChatGPT, ta odpowiedź nie jest już taka oczywista.
Już 86% Polaków martwi się o klimat. Jak zmienia to ich decyzje zakupowe?
Wiadomo, że konsumenci oczekują od firm działań, które będą (co najmniej) neutralne środowiskowo. Coraz więcej wiemy też o tym, w jakim stopniu wpływa to na ich decyzje zakupowe. Prawie 90% Polaków deklaruje, że obawia się kryzysu klimatycznego, a za tą obawą podążają konkretne zmiany w ich decyzjach konsumenckich.
Jak wybrać dostawcę telewizji hotelowej?
Goście hotelowi oczekują dziś, że na czas pobytu w wybranym przez siebie obiekcie zostanie im zapewniony wysoki poziom usług, dzięki którym będą mogli odpocząć i oderwać się od zgiełku codziennych zajęć. Nowoczesna usługa telewizji hotelowej stwarza ku temu warunki, bo to nie tylko możliwość oglądania programów telewizyjnych.