Paulina Chmiel-Antoniuk
redaktorka "MIT Sloan Management Review Polska"
Połowa polskich pracowników zmaga się z wypaleniem zawodowym
Polscy pracownicy znajdują się na skraju wytrzymałości psychicznej, co pokazują raport Presja zmian a emocje i zdrowie psychiczne w środowisku pracy Grupy ArteMis. Ponad 52% osób odczuwa przeciążenie emocjonalne, a 48% zmaga się z wypaleniem zawodowym. Do głównych czynników, które przyczyniają się do tej sytuacji, należą nadmiar obowiązków, presja czasu oraz turbulencje w środowisku makroekonomicznym i organizacyjnym.
Budowanie autentycznej marki osobistej w świecie fałszywych autorytetów
Cyfrowa transformacja oraz wzrost popularności mediów społecznościowych umożliwiły niemal każdemu budowanie wizerunku eksperta, co spowodowało zacieranie się różnic między rzeczywistymi autorytetami a samozwańczymi specjalistami. W takiej rzeczywistości budowanie marki osobistej, opartej na autentyczności i wartościach, staje się wyzwaniem dla liderów biznesu. Jak się wyróżnić i zbudować wiarygodną marką osobistą, która przetrwa próbę czasu?
Polscy pracownicy na skraju wyczerpania?
Szybkie tempo pracy, rosnąca liczba obowiązków oraz wynagrodzenia nienadążające za wzrostem kosztów utrzymania powodują, że ponad połowa polskich pracowników odczuwa chroniczny stres i przemęczenie. Aby zapobiegać masowemu wypaleniu zawodowemu, organizacje powinny nadać priorytet wdrażaniu strategii wspierających zdrowie psychiczne swoich pracowników.
Autentyczny lider musi być wzorem, a nie tylko szefem
Zarządzanie ludźmi w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym nie jest łatwe, gdyż emocje i stres mocno obciążają liderów i pracowników. Sylwia Królikowska, psycholożka biznesu, doświadczona liderka i trenerka przywództwa, w rozmowie z Pauliną Chmiel-Antoniuk podpowiada, jak efektywnie zarządzać stresem i emocjami oraz jak budować zaufanie i autorytet w zespole.
Lider pod presją: Jak zarządzać zespołem i zachować równowagę
Zarządzanie zespołem w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym nie jest łatwym zadaniem. Przeciążenie emocjonalne i stres stanowią kluczowe wyzwania zarówno dla pracowników, jak i liderów. Sylwia Królikowska, psycholog biznesu, doświadczona liderka i trenerka charyzmatycznego przywództwa w rozmowie z Pauliną Chmiel Antoniuk, redaktorką MIT SMRP radzi, jak efektywnie zarządzać stresem, emocjami, a także dzieli się praktycznymi strategiami, jak budować zaufanie oraz autorytet lidera w zespole.
Kiedy kultura decyduje o globalnym triumfie lub upadku
Przedsiębiorstwa dążące do ekspansji muszą zrozumieć, że strategia i kapitał w zdobywaniu nowych rynków są ważne, ale prawdziwy sukces zależy od zrozumienia lokalnej kultury i dopasowania się do niej. W przeciwnym razie ryzykują porażkę spowodowaną własną ignorancją.
Bądź dobrym szefem i spróbuj nie zwariować
Skuteczne zarządzanie zespołem w dynamicznym środowisku biznesowym wymaga wyjątkowych umiejętności. Kluczowymi elementami efektywnego przywództwa są zdolność do zarządzania emocjami i stresem, a także autentyczność i empatia. Te cechy są niezbędne do budowania zaufania, autorytetu oraz tworzenia sprzyjającej atmosfery w miejscu pracy.
Zarządzanie danymi i automatyzacja: klucz do sukcesu w e-commerce
Frisco, największy polski sklep spożywczy online, reaguje na dynamiczne zmiany rynkowe, koncentrując się na zarządzaniu danymi oraz automatyzacji procesów. Dzięki temu detalista podnosi swoją efektywność operacyjną i jakość obsługi klienta, budując trwałą przewagę konkurencyjną.
5 sposobów na przełamanie rutyny w pracy
Masz wrażenie, że każdy dzień wydaje się pasmem powtarzających się czynności. Każdy poranek rozpoczyna się od rytualnego kubka kawy, budzącego się do życia ekranu monitora i lawiny przychodzących e-maili, które przypominają o kolejnej rundzie korporacyjnego pokera. Czy istnieje skuteczny sposób, by przełamać monotonny rytm biurowej codzienności?
Kiedy kultura zjada strategię na śniadanie
W dynamicznym świecie globalnego biznesu, gdzie międzynarodowa ekspansja stawia przed firmami zarówno szanse, jak i wyzwania, kultura odgrywa kluczową rolę. W jaki sposób marki takie jak Starbucks i McDonald's przekształcają swoje strategie, by podbić serca konsumentów na całym świecie? Klaudia Fryc- Mallick, trenerka międzykulturowa i psycholożka kulturowa, w rozmowie z Pauliną Chmiel-Antoniuk wyjaśnia, dlaczego zrozumienie i integracja z lokalną kulturą są fundamentami sukcesu w międzynarodowym biznesie.
Kiedy kultura decyduje o globalnym triumfie lub upadku
Przedsiębiorstwa dążące do ekspansji muszą zrozumieć, że strategia i kapitał w zdobywaniu nowych rynków są ważne, ale prawdziwy sukces zależy od zrozumienia lokalnej kultury i dopasowania się do niej. W przeciwnym razie ryzykują porażkę spowodowaną własną ignorancją.
Stwórz oskarową strategię marketingową, sięgając po kod kulturowy
W dzisiejszym, szybko zmieniającym się świecie biznesu marki, które potrafią skutecznie komunikować się za pomocą kodów kulturowych, osiągają znaczące sukcesy. W modelu brandingu kulturowego marki nie są już tylko oznaczeniem produktu, lecz stają się nośnikami głębokich, symbolicznych znaczeń, które adresują społecznie konstruowane pragnienia i lęki konsumentów.
Body leasing, czyli wynajem specjalistów w biznesie
Czy wiesz, że możesz mieć dostęp do światowej klasy specjalistów bez konieczności zatrudniania ich na stałe? Body leasing, czyli krótkoterminowe wynajmowanie pracowników o wysokich kwalifikacjach, idealnie dopasowanych do specyficznych projektów i zadań jest odpowiedzią na rosnące potrzeby firm, dotyczące szybkiego dostępu do specjalistycznych umiejętności. Co więcej, w erze gig economy, czyli gospodarki współdzielenia ten model wspiera również pracowników, dając im możliwość pracy nad różnorodnymi projektami i rozwijania swoich kompetencji w dynamicznym środowisku.
Kluczowy pracownik rezygnuje z pracy. Co robić?
W obliczu cyfrowej transformacji firma TECHNOVA stanęła przed wyzwaniem związanym nie tylko z restrukturyzacją zadań i procesów, lecz także z nagłą rezygnacją kluczowego specjalisty, odpowiedzialnego za właśnie wdrażaną nową platformę sprzedażową. Czy to niespodziewane odejście nosi znamiona cichego zwalniania (quiet firing) i tym samym rzuca cień na powodzenie całego projektu?
Wrażliwość to supermoc liderów jutra
W obliczu dynamicznie zmieniającego się świata biznesu wrażliwość i empatia wyłaniają się jako kluczowe atrybuty nowego modelu skutecznego przywództwa. Jacob Morgan, światowy autorytet w zakresie przywództwa, w rozmowie z Pauliną Chmiel‑Antoniuk zdradza, dlaczego wrażliwość jest fundamentem budowania zaangażowanych zespołów, a empatyczne podejście do zarządzania – kluczową cechą liderów przyszłości.
Jak wprowadzać innowacje, gdy Twój szef to Grinch biznesu
W świecie biznesu, gdzie adaptacja i innowacja są kluczowymi czynnikami sukcesu, syndrom Grincha objawiający się niechęcią do przyjęcia nowych pomysłów, metod czy technologii, często prowadzi do stagnacji i utraty konkurencyjności. To zjawisko może mieć dalekosiężne konsekwencje dla rozwoju organizacji, dlatego wymaga skutecznych strategii, aby przezwyciężyć niechęć i otworzyć drogę do innowacji i postępu.
Jak być zielonym, nie tracąc twarzy (ani samolotu), czyli eko etykieta w podróżach służbowych
W obliczu rosnącej presji klimatycznej integracja zasad zrównoważonego rozwoju w podróżach służbowych nie jest już tylko wyrazem ekologicznej odpowiedzialności, lecz ewoluuje w istotny czynnik strategiczny, otwierający nowe ścieżki budowania długotrwałej konkurencyjności na dynamicznym rynku.
Opanuj sztukę zarządzania czasem: strategie dla zabieganych
W obecnych czasach, gdzie tempo życia nieustannie rośnie, umiejętność efektywnego zarządzania sobą w czasie staje się kluczowa. Nadmiar obowiązków, celów i zadań do wykonania prowadzi do nasilania się stresu i spadku efektywności. Istnieje jednak wiele strategii, które mogą pomóc w lepszym zarządzaniu czasem i zwiększeniu produktywności.
Humanoidalni towarzysze; czy da się zaprogramować empatię?
W epoce zaawansowanej technologii i sztucznej inteligencji, pytanie o granice możliwości maszyn staje się palące. Szczególną uwagę zwracają na siebie roboty humanoidalne, które wyglądem przypominają człowieka, ale również są projektowane z myślą o interakcji i komunikacji z ludźmi. Czy maszyny w niedalekiej przyszłości mają szansę osiągnąć poziom złożoności emocjonalnej, który wydaje się być zarezerwowany wyłącznie dla ludzi?
Młodzi odchodzą najpierw po cichu, a potem jawnie
Prezes firmy ubezpieczeniowej SafetyOne niepokoi się drastycznym spadkiem wyników działu sprzedaży, którym kieruje najlepszy menedżer w całej organizacji. Niepokoi go również duża rotacja pracowników w jego dziale, zwłaszcza wśród przedstawicieli najmłodszego pokolenia. Wszystko wskazuje na to, że spadek sprzedaży jest związany z cichym, a potem jawnym odchodzeniem pracowników z zespołu.