Paulina Chmiel-Antoniuk
redaktorka "MIT Sloan Management Review Polska"
Budowanie autentycznej marki osobistej w świecie fałszywych autorytetów
Cyfrowa transformacja oraz wzrost popularności mediów społecznościowych umożliwiły niemal każdemu budowanie wizerunku eksperta, co spowodowało zacieranie się różnic między rzeczywistymi autorytetami a samozwańczymi specjalistami. W takiej rzeczywistości budowanie marki osobistej, opartej na autentyczności i wartościach, staje się wyzwaniem dla liderów biznesu. Jak się wyróżnić i zbudować wiarygodną marką osobistą, która przetrwa próbę czasu?
Lider pod presją: Jak zarządzać zespołem i zachować równowagę
Zarządzanie zespołem w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym nie jest łatwym zadaniem. Przeciążenie emocjonalne i stres stanowią kluczowe wyzwania zarówno dla pracowników, jak i liderów. Sylwia Królikowska, psycholog biznesu, doświadczona liderka i trenerka charyzmatycznego przywództwa w rozmowie z Pauliną Chmiel Antoniuk, redaktorką MIT SMRP radzi, jak efektywnie zarządzać stresem, emocjami, a także dzieli się praktycznymi strategiami, jak budować zaufanie oraz autorytet lidera w zespole.
Kiedy kultura decyduje o globalnym triumfie lub upadku
Przedsiębiorstwa dążące do ekspansji muszą zrozumieć, że strategia i kapitał w zdobywaniu nowych rynków są ważne, ale prawdziwy sukces zależy od zrozumienia lokalnej kultury i dopasowania się do niej. W przeciwnym razie ryzykują porażkę spowodowaną własną ignorancją.
Bądź dobrym szefem i spróbuj nie zwariować
Skuteczne zarządzanie zespołem w dynamicznym środowisku biznesowym wymaga wyjątkowych umiejętności. Kluczowymi elementami efektywnego przywództwa są zdolność do zarządzania emocjami i stresem, a także autentyczność i empatia. Te cechy są niezbędne do budowania zaufania, autorytetu oraz tworzenia sprzyjającej atmosfery w miejscu pracy.
Zarządzanie danymi i automatyzacja: klucz do sukcesu w e-commerce
Frisco, największy polski sklep spożywczy online, reaguje na dynamiczne zmiany rynkowe, koncentrując się na zarządzaniu danymi oraz automatyzacji procesów. Dzięki temu detalista podnosi swoją efektywność operacyjną i jakość obsługi klienta, budując trwałą przewagę konkurencyjną.
5 sposobów na przełamanie rutyny w pracy
Masz wrażenie, że każdy dzień wydaje się pasmem powtarzających się czynności. Każdy poranek rozpoczyna się od rytualnego kubka kawy, budzącego się do życia ekranu monitora i lawiny przychodzących e-maili, które przypominają o kolejnej rundzie korporacyjnego pokera. Czy istnieje skuteczny sposób, by przełamać monotonny rytm biurowej codzienności?
Kiedy kultura zjada strategię na śniadanie
W dynamicznym świecie globalnego biznesu, gdzie międzynarodowa ekspansja stawia przed firmami zarówno szanse, jak i wyzwania, kultura odgrywa kluczową rolę. W jaki sposób marki takie jak Starbucks i McDonald's przekształcają swoje strategie, by podbić serca konsumentów na całym świecie? Klaudia Fryc- Mallick, trenerka międzykulturowa i psycholożka kulturowa, w rozmowie z Pauliną Chmiel-Antoniuk wyjaśnia, dlaczego zrozumienie i integracja z lokalną kulturą są fundamentami sukcesu w międzynarodowym biznesie.
Kiedy kultura decyduje o globalnym triumfie lub upadku
Przedsiębiorstwa dążące do ekspansji muszą zrozumieć, że strategia i kapitał w zdobywaniu nowych rynków są ważne, ale prawdziwy sukces zależy od zrozumienia lokalnej kultury i dopasowania się do niej. W przeciwnym razie ryzykują porażkę spowodowaną własną ignorancją.
Stwórz oskarową strategię marketingową, sięgając po kod kulturowy
W dzisiejszym, szybko zmieniającym się świecie biznesu marki, które potrafią skutecznie komunikować się za pomocą kodów kulturowych, osiągają znaczące sukcesy. W modelu brandingu kulturowego marki nie są już tylko oznaczeniem produktu, lecz stają się nośnikami głębokich, symbolicznych znaczeń, które adresują społecznie konstruowane pragnienia i lęki konsumentów.
Body leasing, czyli wynajem specjalistów w biznesie
Czy wiesz, że możesz mieć dostęp do światowej klasy specjalistów bez konieczności zatrudniania ich na stałe? Body leasing, czyli krótkoterminowe wynajmowanie pracowników o wysokich kwalifikacjach, idealnie dopasowanych do specyficznych projektów i zadań jest odpowiedzią na rosnące potrzeby firm, dotyczące szybkiego dostępu do specjalistycznych umiejętności. Co więcej, w erze gig economy, czyli gospodarki współdzielenia ten model wspiera również pracowników, dając im możliwość pracy nad różnorodnymi projektami i rozwijania swoich kompetencji w dynamicznym środowisku.
Kluczowy pracownik rezygnuje z pracy. Co robić?
W obliczu cyfrowej transformacji firma TECHNOVA stanęła przed wyzwaniem związanym nie tylko z restrukturyzacją zadań i procesów, lecz także z nagłą rezygnacją kluczowego specjalisty, odpowiedzialnego za właśnie wdrażaną nową platformę sprzedażową. Czy to niespodziewane odejście nosi znamiona cichego zwalniania (quiet firing) i tym samym rzuca cień na powodzenie całego projektu?
Wrażliwość to supermoc liderów jutra
W obliczu dynamicznie zmieniającego się świata biznesu wrażliwość i empatia wyłaniają się jako kluczowe atrybuty nowego modelu skutecznego przywództwa. Jacob Morgan, światowy autorytet w zakresie przywództwa, w rozmowie z Pauliną Chmiel‑Antoniuk zdradza, dlaczego wrażliwość jest fundamentem budowania zaangażowanych zespołów, a empatyczne podejście do zarządzania – kluczową cechą liderów przyszłości.
Jak wprowadzać innowacje, gdy Twój szef to Grinch biznesu
W świecie biznesu, gdzie adaptacja i innowacja są kluczowymi czynnikami sukcesu, syndrom Grincha objawiający się niechęcią do przyjęcia nowych pomysłów, metod czy technologii, często prowadzi do stagnacji i utraty konkurencyjności. To zjawisko może mieć dalekosiężne konsekwencje dla rozwoju organizacji, dlatego wymaga skutecznych strategii, aby przezwyciężyć niechęć i otworzyć drogę do innowacji i postępu.
Jak być zielonym, nie tracąc twarzy (ani samolotu), czyli eko etykieta w podróżach służbowych
W obliczu rosnącej presji klimatycznej integracja zasad zrównoważonego rozwoju w podróżach służbowych nie jest już tylko wyrazem ekologicznej odpowiedzialności, lecz ewoluuje w istotny czynnik strategiczny, otwierający nowe ścieżki budowania długotrwałej konkurencyjności na dynamicznym rynku.
Opanuj sztukę zarządzania czasem: strategie dla zabieganych
W obecnych czasach, gdzie tempo życia nieustannie rośnie, umiejętność efektywnego zarządzania sobą w czasie staje się kluczowa. Nadmiar obowiązków, celów i zadań do wykonania prowadzi do nasilania się stresu i spadku efektywności. Istnieje jednak wiele strategii, które mogą pomóc w lepszym zarządzaniu czasem i zwiększeniu produktywności.
Humanoidalni towarzysze; czy da się zaprogramować empatię?
W epoce zaawansowanej technologii i sztucznej inteligencji, pytanie o granice możliwości maszyn staje się palące. Szczególną uwagę zwracają na siebie roboty humanoidalne, które wyglądem przypominają człowieka, ale również są projektowane z myślą o interakcji i komunikacji z ludźmi. Czy maszyny w niedalekiej przyszłości mają szansę osiągnąć poziom złożoności emocjonalnej, który wydaje się być zarezerwowany wyłącznie dla ludzi?
Młodzi odchodzą najpierw po cichu, a potem jawnie
Prezes firmy ubezpieczeniowej SafetyOne niepokoi się drastycznym spadkiem wyników działu sprzedaży, którym kieruje najlepszy menedżer w całej organizacji. Niepokoi go również duża rotacja pracowników w jego dziale, zwłaszcza wśród przedstawicieli najmłodszego pokolenia. Wszystko wskazuje na to, że spadek sprzedaży jest związany z cichym, a potem jawnym odchodzeniem pracowników z zespołu.
Nowe podejście do dobrostanu pracowników
W dzisiejszym środowisku pracy tradycyjne benefity, takie jak karnety sportowe czy prywatne ubezpieczenie medyczne nie wystarczą, by kompleksowo zadbać o dobrostan pracowników. Dlatego też organizacje zaczęły coraz bardziej koncentrować się na projektowaniu przyjaznego środowiska pracy i pozytywnych doświadczeń, aby wielopłaszczyznowo wspierać swoich pracowników w osiąganiu dobrostanu nie tylko psychicznego, ale również fizycznego i emocjonalnego.
Czy wejście na platformę sprzedażową obniży wartość marki?
Właściciele luksusowej marki odzieży alpinistycznej i narciarskiej Mountwear poszukują możliwości rozbudowania kanałów dystrybucji i skalowania biznesu bez konieczności inwestowania własnego kapitału. Rozważają dołączenie do platformy sprzedażowej marketplace premium, dzięki czemu marka będzie mogła zwiększyć zasięg i rozwinąć sprzedaż swoich produktów w kanale online.
Przywódca na miarę czasów
Bezprecedensowe tempo zmian zmusza przywódców do podejmowania decyzji w warunkach niepewności. Skuteczne zarządzanie kulturą organizacyjną oraz budowanie zaufania wśród pracowników są kluczowymi obszarami, na których liderzy muszą się skoncentrować, by osiągnąć stabilność i rozwój. O przywództwie w turbulentnych czasach z prezesem UNIQA Marcinem Nedwidkiem rozmawia Paulina Chmiel-Antoniuk.