Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”
Hakerzy nie śpią, a specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa wciąż jest za mało. O tym, jak w tych realiach zadbać o cyfrowe bezpieczeństwo firmy i własne, opowiada nam Paula Januszkiewicz, CEO CQURE, światowej klasy ekspert ds. bezpieczeństwa w IT i jedyna Polka z dostępem do kodu źródłowego systemu Windows.
Minęło już pół roku od wybuchu pandemii. Większość firm jakoś przetrwała ten trudny czas. Z naszych obserwacji wynika, że najlepiej radziły sobie firmy technologiczne i te, które od dłuższego czasu inwestowały w cyfrową transformację. Gracze, którzy zaniedbali te kwestie wcześniej, w czasie lockdownu na szybko musieli nadrobić zaległości, często prowizorycznie uruchamiając kanał sprzedaży online.
Jeszcze jesteśmy na początku ery sztucznej inteligencji, a ta już sporo namieszała w naszej codzienności, zmieniając to, jak pracujemy, korzystamy z internetu czy przemieszczamy się po mieście. Brak regulacji i zasad etycznych dotyczących zarządzania rozwojem AI wywołuje coraz większy niepokój opinii publicznej. Jak zmniejszyć lukę zaufania do AI oraz zadbać o bezpieczeństwo, prywatność i spokój społeczeństwa?
Włamania do banków, telekomów i innych firm to jej codzienność. Na życzenie klientów hakuje ich infrastrukturę informatyczną, by znaleźć słabości systemu zabezpieczeń. To zimny prysznic, który mobilizuje organizacje do lepszej walki z zagrożeniami.
Jak pokazać się klientom w nieszablonowy sposób, przybliżając im swoje technologie?
W dyskusjach o cyfrowej transformacji biznesu często przewijają się wątki o utracie pracy przez miliony osób. Nic dziwnego, że pracownicy się stresują, a menedżerowie szukają argumentów, które ich uspokoją. Pomóc może wiedza o tym, jak rynek pracy faktycznie reaguje na postępującą automatyzację.
Aby pokonać rosnący problem deficytu kompetencji, firmy muszą przestać liczyć wyłącznie na pracowników i już dziś pomóc im się przekwalifikować. Tak by jutro mogli się odwdzięczyć i zapracować na sukces ich organizacji. Poznaj trzy sposoby, dzięki którym twoja firma skutecznie zadba o kompetencje pracowników.
Sprawdź, jak zmienia się sprzedaż w dobie cyfrowej transformacji. Najnowsze idee wprost od ekspertów z Polski i Europy!
W ciągu najbliższych trzech lat aż 120 milionów pracowników może wymagać przekwalifikowania lub ponownego przeszkolenia. A to oznacza dużo pracy nie tylko dla osób aktywnych zawodowo, ale i dla całych firm. Jak sprostać tym wyzwaniom?
Do 2025 roku wygaśnie wsparcie dla starszych wersji oprogramowania SAP ERP. Oznacza to, że firmy muszą dokonać migracji do nowego systemu S/4HANA. Dlaczego lepiej zrobić to szybciej niż później? Na jakie wyzwania się przygotować? I jaka jest alternatywa?
Komunikacja cyfrowa to już nie wybór, a konieczność, jeśli chcesz zainteresować swoją ofertą reprezentantów pokolenia Z. Jak komunikować markę, by doceniły ją zetki?
Rośnie siła nabywcza pokolenia Z.
Czy twoja firma jest gotowa na pokolenie Z, które wchodzi na rynek pracy? I czy będzie potrafiła wykorzystać ten potencjał na trudnej drodze do dojrzałości cyfrowej?
Nieustannie coś walczy o naszą uwagę. Powiadomienie w telefonie, pushe, e-mail, SMS-y. Współczesne cyfrowe środowisko pracy nie sprzyja koncentracji. Jak to zmienić?
Jakie jest źródło dominacji mężczyzn w świecie technologii? I dlaczego kobiety coraz śmielej do niego wkraczają mimo wielu barier?
Czy twoja firma powinna zmienić swój model biznesowy? Które megatrendy będą mieć wpływ na wszystkie branże?
Systemy obsługi klienta oparte na sztucznej inteligencji radzą sobie najlepiej, gdy pracują ramię w ramię z ludźmi.
Dlaczego wybieganie myślami o 5–15 lat naprzód może już dzisiaj pomóc ci w podejmowaniu lepszych decyzji?
W czwartek na warszawskiej Legii oficjalnie zadebiutowała polska edycja MIT Sloan Management Review. Podczas uroczystej gali światowi eksperci, wizjonerzy i innowatorzy mówili o tym, jak technologie zmieniają biznes oraz jak dzięki technologiom wygrywać w zmieniającym się świecie.
Myślenie 360 stopni, hiperwspółpraca oraz zarządzanie zespołami wirtualnymi i zdalnymi to kompetencje, które firmy powinny zacząć szczególnie cenić u liderów. W dobie cyfrowej transformacji to właśnie one sprawiają, że mogą oni pokonywać wyzwania, z którymi nikt dotychczas się musiał sobie radzić. Jaki jest przepis na skuteczne przywództwo w dobie cyfrowej transformacji?