Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak wybrać dostawcę telewizji hotelowej?

Goście hotelowi oczekują dziś, że na czas pobytu w wybranym przez siebie obiekcie zostanie im zapewniony wysoki poziom usług, dzięki którym będą mogli odpocząć i oderwać się od zgiełku codziennych zajęć. Nowoczesna usługa telewizji hotelowej stwarza ku temu warunki, bo to nie tylko możliwość oglądania programów telewizyjnych. Jest to również szereg dodatkowych funkcji, zapewniających wygodę gościom hotelu. W artykule podpowiadamy hotelom, na co zwracać uwagę przy wyborze dostawcy usługi telewizyjnej.

Liczba kanałów i możliwość ich integracji z różnych źródeł

Wybierając dostawcę telewizji hotelowej, warto zwrócić uwagę na liczbę oraz tematykę kanałów, które oferuje, oraz to, czy umożliwia on indywidualny dobór pakietów telewizyjnych, uwzględniając potrzeby gości oraz specyfikę i lokalizację hotelu. Przykładowo, dla obiektów przyjmujących osoby z zagranicy niezbędne będzie zapewnienie kanałów obcojęzycznych.

Możliwość integracji usługi telewizji hotelowej z różnymi źródłami, w tym z telewizją satelitarną czy naziemną, to zdecydowana korzyść dla gości. Szukając dostawcy usługi, warto zatem sprawdzić, czy nie ogranicza on listy kanałów do dostępnych wyłącznie w swojej ofercie.

Jakość obrazu i dźwięku

W celu zapewnienia gościom najwyższego komfortu oglądania telewizji w hotelu zaleca się wybór usługi opartej na technologii IPTV (Multicast), wykorzystującej łącze światłowodowe. Warto też zwrócić uwagę na to, ile kanałów jest oferowanych w standardzie HD.

Możliwość wyświetlania treści autopromocyjnych

Dostawcy telewizji hotelowej oferują dodatkowo platformę marketingową, umożliwiającą wyświetlanie gościom treści reklamowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu zarządca hotelu w prosty i szybki sposób może informować np. o aktualnych promocjach, atrakcjach turystycznych czy lokalnych imprezach.

Nadzorowanie licencji i umów

Odpowiedzialność za rozliczanie i nadzorowanie umów oraz licencji na korzystanie z programów krajowych czy zagranicznych spoczywa na dostawcy telewizji hotelowej. Pozwala to zaoszczędzić dużo czasu pracownikom hotelu, w którym usługa jest wdrożona.

Możliwość udostępniania różnych kanałów w poszczególnych przestrzeniach

Dzięki wykorzystaniu stacji czołowej headend dostawca telewizyjny może zapewnić dystrybucję sygnału telewizyjnego w całym hotelu. W praktyce oznacza to możliwość udostępniania np. innych kanałów w pokojach hotelowych i w częściach wspólnych (m.in. w restauracji, lobby czy sali fitness).

Streaming własnych treści

Wielu gości hotelowych odczuwa potrzebę wyświetlania na ekranie telewizora własnych treści, np. filmów w serwisach streamingowych, osobistych zdjęć czy nagrań video z telefonu. Wybierając dostawcę usługi telewizji hotelowej, warto zwrócić uwagę, czy zapewnia on opcję streamingu własnych treści.

Narzędzie do zamawiania usług hotelowych

W ramach usługi telewizji hotelowej klienci hotelu mogą zdalne zamawiać różne usługi, np. serwis hotelowy, dania z menu restauracyjnego bądź zabiegi w ośrodku SPA.

Wsparcie wdrożeniowe i powdrożeniowe

Warto postawić na dostawcę telewizji hotelowej, który zapewnia wsparcie przy doborze, instalacji i wdrożeniu usługi, przeprowadza szkolenie dla pracowników hotelu z obsługi rozwiązania, a także gwarantuje pomoc powdrożeniową, najlepiej w trybie 24/h.

Dostosowanie usługi do przyszłych technologii

Właściciel hotelu powinien wziąć pod uwagę nie tylko obecne, lecz także przyszłe potrzeby swoich klientów. Warto zatem wybrać operatora, który oferuje usługę przystosowaną do nowej infrastruktury, np. technologii 5G czy IoT.

Netia – wiodący dostawca telewizji hotelowej

Netia jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, który od lat z powodzeniem dostarcza swoim klientom z branży HoReCa usługę telewizji hotelowej. Eksperci Netii zapewniają profesjonalne wsparcie we wdrożeniu i obsłudze usługi, a także przeprowadzają integrację z istniejącą infrastrukturą hotelu, w tym IP, DVB‑S, DVB‑C i DVB‑T.

Telewizja hotelowa od Netii to usługa w technologii IP Cast nowej generacji, oparta na wykorzystaniu szybkiego i stabilnego łącza światłowodowego. W ramach oferty operator zapewnia dostęp do ponad 150 kanałów – w tym ponad 70 w jakości HD.

Link do case study


Najpopularniejsze tematy