Najnowsze
Jak wspierać motywację wewnętrzną w czasach globalnego spadku zaangażowania
Jednym z największych zmartwień liderów jest dziś niski poziom zaangażowania pracowników. Według ostatnich badań Instytutu Gallupa w Polsce wynosi on zaledwie 14%. Dr Malwinę Puchalską-Kamińską, psycholożkę i trenerkę biznesu z SWPS, zapytaliśmy o to, jak firmy mogą budować zaangażowanie, koncentrując się na jednostce i jej motywacji wewnętrznej. Rozmawia Maria Korcz.
Recesja wkracza do handlu. Czas na zmianę podejścia detalistów
Po kiepskich danych dotyczących wzrostu inflacji i spadku PKB Główny Urząd Statystyczny opublikował kolejne niedobre informacje – tym razem na temat poziomu sprzedaży detalicznej. Jak w tej sytuacji powinni postępować detaliści?
Jak można pomóc klientom podczas kryzysu?
Firmy mogą wspierać klientów w czasie kryzysu, przede wszystkim udzielając im rabatów, ale także dzieląc się z nimi pomysłami na obniżenie kosztów życia. Dzięki takim krokom łatwiej liczyć na lojalność klientów.
Jak pozbyć się cienia swojego poprzednika?
Właśnie zaczynam pracę w nowej roli, jako członek zarządu, i próbuję wyjść z cienia osoby, która zajmowała to stanowisko przede mną. Trudno konkurować z jej fantastycznymi wynikami, a do tego była to postać bardzo lubiana i ceniona przez pracowników. Co mam zrobić, żeby nie myśleć ciągle o swoim poprzedniku i przestać kwestionować własne decyzje?
Wracają do biura i… tracą motywację
Nowe badania Korn Ferry ujawniają rosnącą liczbę „aktywnie niezaangażowanych” pracowników w biurze. Czy firmy mogą powstrzymać spadek motywacji po powrocie do pracy stacjonarnej?
Recesja? Inflacja? Czas na sztuczną inteligencję!
Chociaż rewolucja technologiczna wymaga czasu, a kryzys nie sprzyja inwestycjom, polskie firmy powinny podłączyć się pod główny nurt technologiczny, jakim jest obecnie rozwój sztucznej inteligencji. W obliczu nadciągającej recesji warto sięgnąć po możliwości sztucznej inteligencji z jej potencjałem do automatyzacji, aby przetrwać i wyjść zwycięsko z niełatwej rzeczywistości biznesowej.
Prof. Heskett: „Trzech na czterech menedżerów uważa, że kultura organizacyjna ich firmy wymaga naprawy”
James Heskett jest emerytowanym profesorem Harvard Bussines School, doradcą biznesowym i autorem książek poświęconych zarządzaniu. W jednym ze swoich badań odkrył, że firmy, które reprezentują elastyczne kultury organizacyjne osiągają lepsze wyniki finansowe. Zapytaliśmy go o to, jak kształtować kulturę organizacyjną w niepewnych czasach i dobie hybrydowych modeli pracy.
26. badanie CEO Survey PwC: Polscy prezesi są świadomi konieczności zmieniania swoich firm, ale nadal boją się ryzykować
Prezesi w Polsce i na świecie są wyjątkowo pesymistycznie nastawieni w związku z perspektywami dotyczącymi gospodarki światowej – wynika z 26. dorocznego badania CEO Survey przeprowadzonego przez PwC. O najważniejszych wnioskach z badania z Mariuszem Dziurdzią, partnerem zarządzającym oraz liderem Clients & Markets, Innovations w PwC Polska, rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”.
Każda firma potrzebuje strategii politycznej
Pięć zasad pomoże liderom biznesowym podjąć zdecydowane działania, gdy szybko zmieniające się prawa i regulacje staną w sprzeczności z wartością dla akcjonariuszy.
Język ma znaczenie. Włączająca komunikacja w inkluzywnej organizacji
O rolę inkluzywnej komunikacji w organizacjach zapytaliśmy Ewelinę Moroń, twórczynię słownika feminatywów, i Magdalenę Pilarską, employer branding menedżerkę z BNP Paribas Bank Polska. Rozmawia Maria Korcz.