Już 18 września 2025 r. w Warszawie, podczas Festiwalu Marketingu, odbędzie się pierwsza w historii konferencja PIAP Connect & Knowledge 2025, organizowana przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych. To wydarzenie, w którym kształtuje się przyszłość marketingu – eksperci, liderzy i wizjonerzy podzielą się praktycznymi rozwiązaniami, które realnie wspierają rozwój biznesu. 👉 1 dzień, 4 ekspertów, 17 […]
Anna Lewandowska nie chciała być kolejną WAG, czyli żoną znanego piłkarza żyjącą wygodnie w cieniu jego sukcesów. Wybrała własną drogę: od maty do karate, przez budowanie społeczności w internecie, po stworzenie wielowymiarowego ekosystemu marek By Ann obejmującego żywność, aplikacje, kosmetyki, catering, suplementy i fitness. Dziś jej nazwisko jest jedną z najcenniejszych marek osobistych w Polsce, […]
W dużych organizacjach innowacje technologiczne zazwyczaj są wdrażane według szczegółowych planów, pod presją harmonogramów i całych zestawów mierników KPI. Znacznie rzadziej zdarzają się projekty realizowane w duchu eksperymentalnym i z upoważnieniem innowatorów do działania. Jak pokazuje zrealizowany w Orange projekt wsparcia sprzedaży przez rozwiązania metaverse’owe, to drugie podejście może przynieść znacznie lepsze efekty niż kurczowe […]
Doświadczenia z branży motoryzacyjnej oraz sektora dóbr konsumenckich pokazują, że okres spowolnienia gospodarczego może być dobrym momentem na wprowadzanie nowych produktów na rynek. Cykl koniunkturalny jest stałym elementem rzeczywistości, z którym muszą się mierzyć liderzy biznesu. Mimo że polityka gospodarcza państw dąży do wspierania wzrostu i stabilności, zdarzenia takie jak pandemia COVID-19 czy inne wstrząsy […]
Podczas wystąpień publicznych należy umiejętnie balansować między odwoływaniem się do logiki a do emocji – przemawiać zarówno do rozumu, jak i do serc słuchaczy. Kiedy masz okazję przemawiać przed szerszą publicznością, samo wyliczanie faktów nie wystarczy. To moment, by nawiązać głębszą więź z odbiorcami, a nie tylko relacjonować suche dane. Oczywiście czasem zdarzają się prezentacje […]
Współczesny biznes wymaga innowacji, a klucz do sukcesu często leży w zdolności zespołów do generowania kreatywnych i wartościowych pomysłów. Niestety, tradycyjne sesje burzy mózgów często kończą się frustracją i brakiem konkretnych rezultatów. McKinsey, zrewolucjonizował podejście do tego procesu, wprowadzając koncepcję „brainsteeringu„ – metody, która zapewnia strukturę i kierunek, aby uwolnić prawdziwy potencjał zespołowej kreatywności. Zamiast […]
Podczas prezentacji to silna, pewna siebie i kompetentna obecność buduje zaufanie – niezależnie od tego, w jakim kanale prezentacja się odbywa. W epoce, w której sztuczna inteligencja potrafi generować skrypty prezentacji, dopracowywać slajdy, a nawet udzielać wskazówek dotyczących tonu głosu podczas prób, tym, co naprawdę wyróżnia prezenterów, nie jest wyłącznie treść, lecz obecność. Kiedy stawka […]
Najnowsze badanie BCG pokazuje, że 83% CMO z optymizmem patrzy na generatywną sztuczną inteligencję, a 71% planuje wielomilionowe inwestycje w jej rozwój. GenAI w marketingu nie tylko zmienia sposób tworzenia treści i personalizacji ofert. Staje się fundamentem agentowych rozwiązań obsługujących klientów w czasie rzeczywistym. Pomimo niestabilnej sytuacji gospodarczej i wzrastającej presji na efektywność kosztową, dyrektorzy […]
W erze cyfrowej marka jest sygnalizowana przez specjalistów od marketingu, ale jej znaczenie współtworzą konsumenci. Wizerunek i znaczenie marki nigdy nie były w pełni pod kontrolą jej właściciela – zawsze pozostawały w dialogu z otaczającym światem. Choć specjaliści od marketingu skrupulatnie opracowują przekazy i kampanie mające przemawiać do określonych grup docelowych, to konsumenci nadają znaczenie […]
Polski rynek e-commerce to dziś jeden z najdynamiczniej rozwijających się obszarów w Europie Środkowo-Wschodniej – w 2024 roku osiągnął wartość niemal 28 miliardów dolarów, a do 2028 urośnie o kolejne 47 miliardów. Za tym wzrostem stoi wysoki poziom cyfryzacji, popularność zakupów mobilnych i dominacja marketplace’ów. Ale za imponującymi liczbami kryje się mniej oczywista bariera: brak […]