Rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji obecne są coraz częściej w naszych domach, samochodach, komputerach, telewizorach czy smartfonach – choć czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Co najmniej równie istotna jest jednak przekrojowa transformacja, poprzez którą AI (artificial intelligence) zmienia świat współczesnego biznesu – wspomagając cyfryzację i rozwój firm z wielu branż. Partnerem materiału jest Huawei. Czym jest sztuczna […]
W dobie sztucznej inteligencji tradycyjne firmy są atakowane przez rywali, którzy zręcznie wykorzystują dane, mają duży potencjał zwiększania skali działalności i stosują modele operacyjne zapewniające wartość dzięki efektom sieciowym. Internetowa platforma Airbnb zaczyna stanowić poważne zagrożenie dla tradycyjnych firm hotelarskich, takich jak Marriott International i Hilton. W nieco ponad dekadę internetowy rynek organizacji świadczących usługi zakwaterowania zgromadził ponad 7 […]
Przed pandemią COVID‑19 większość ludzi w mniejszym lub większym stopniu obawiała się sztucznej inteligencji. Chociaż te przekonania pierwotnie mogły zostać ukształtowane przez dystopijne wizje technologii pojawiające się w literaturze i filmach science fiction, to niepokój był wzmacniany przez uzasadnione obawy. Niektóre z biznesowych zastosowań AI doprowadziły do utraty miejsc pracy, wzmocnienia tendencyjności oraz naruszeń prywatności danych osobowych. Wygląda na […]
Cyfrowi asystenci nieustannie podsłuchują, co może stwarzać poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Rośnie liczba przestępstw cyfrowych, polegających na wykorzystaniu głosu, niczego nie podejrzewających osób. Wraz z dynamicznym rozwojem systemów głosowych, które są wbudowane w nasze telefony, komputery, samochody czy domy, rosną zagrożenia płynące z przestępczości internetowej bazującej na wykorzystaniu ludzkiego głosu. Cyfrowi asystenci zawsze słuchają, tworząc poważne zagrożenie dla […]
Obecnie firmy wykorzystują sztuczną inteligencję (AI) w celu usprawnienia naszych interakcji społecznych, podniesienia możliwości uczenia się i budowania istotnych relacji międzyludzkich. Sztuczna inteligencja nie cieszy się dobrą sławą. Okazuje się, że algorytmy służące rozpoznawaniu twarzy – jak te wykorzystywane przez służby porządkowe w całym kraju – promują rasizm. Cyfrowi asystenci, tacy jak Siri czy Alexa, sprawiają, że nasze […]
Jeszcze nigdy personalizacja i skupienie się na doświadczeniach oraz potrzebach klienta nie były tak ważne. To właśnie technologia może pomóc w utrzymaniu i budowie relacji w cyfrowym świecie. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą zyskać widok 360 stopni klienta w czasie rzeczywistym i zapewnić skrojoną na miarę potrzeb i oczekiwań obsługę online w każdym kanale. Partnerem materiału jest Microsoft. Obecnie biznes przeniósł się do sieci. […]
Epidemia koronawirusa obnażyła słabości systemów opieki zdrowotnej na całym świecie. Warto wyciągnąć wnioski z tego bolesnego doświadczenia i przygotować się na przyszłość. Paradoksalnie receptą – i dla biznesu, i dla służby zdrowia – jest dojrzałość cyfrowa i technologiczne zaawansowanie. Świat po pandemii będzie zupełnie inny. Okazało się, że nasze poczucie bezpieczeństwa możne zniknąć w mgnieniu oka, gospodarcza potęga to iluzja, a wiara […]
Partnerem materiału jest Umano. Zapowiada się miły, piątkowy wieczór, pracownik odpowiedzialny za prowadzenie instagramowego konta firmy otrzymuje nagle wiadomość. W treści maila widnieje ostrzeżenie – Facebook (właściciel Instagrama) zablokuje konto w ciągu 24 godzin z uwagi na naruszenie praw autorskich. Ale jest jeszcze szansa na „ratunek”, ponieważ w wiadomości załączono również link, za pomocą którego można się skontaktować z centrum […]
Nawet sam rynek e‑grocery – jako całość – to zjawisko, któremu zdecydowanie warto się przyjrzeć. Popularność kupowania produktów szybko zbywalnych (ang. FMCG – Fast Moving Consumer Goods) za pośrednictwem internetu rośnie w błyskawicznym tempie, a sprzedawcy wykorzystują mnóstwo nowatorskich rozwiązań technologicznych i biznesowych. W nowoczesny, a często nawet innowacyjny, sposób odpowiadają na potrzeby Polaków – zwłaszcza tych żyjących w dużych ośrodkach […]
Partnerem materiału jest Fujitsu. Usługa, a nie sprzęt. To wiodący trend biznesowy. Już tylko największe firmy stawiają na własne zasoby i własne centra kompetencyjne, inwestują w serwerownie i narzędzia. Większość wybiera inną, często dużo tańszą i elastyczniejszą, drogę: outsourcing IT, rozwiązania chmurowe lub modele pośrednie w układzie hybrydowym. Silnie rozwija się nowy model biznesowy „płacenia za użytkowanie”. Jest bardzo wygodny, gdyż […]