Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Analityka i Business Intelligence

Poznaj Dynamics 365 Customer Insights i rozwijaj swój biznes

29 kwietnia 2020 9 min czytania
Poznaj Dynamics 365 Customer Insights i rozwijaj swój biznes

Jeszcze nigdy personalizacja i skupienie się na doświadczeniach oraz potrzebach klienta nie były tak ważne. To właśnie technologia może pomóc w utrzymaniu i budowie relacji w cyfrowym świecie. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą zyskać widok 360 stopni klienta w czasie rzeczywistym i zapewnić skrojoną na miarę potrzeb i oczekiwań obsługę online w każdym kanale.

Partnerem materiału jest Microsoft.

Obecnie biznes przeniósł się do sieci. Wielu menedżerów zastanawia się, jak w przyspieszonym tempie przejść na cyfrowe kanały komunikacji, które dziś stają się jedynym sposobem współpracy. Jak z jednej strony zapewnić klientowi najwyższą jakość obsługi, a z drugiej strony zapewnić mu bezpieczeństwo i wsparcie?

Zadowolony klient to w dużej mierze ten, który został dobrze zrozumiany. Poznanie jego realnych, faktycznych, a nie tylko deklaratywnych, potrzeb to podstawa dobrze prowadzonej komunikacji, skutecznego marketingu, sprzedaży, a także – szerzej – gwarancja rozwoju biznesu.

Koncepcja pełnego widoku 360 stopni zakłada holistycznie poznanie potrzeb i oczekiwań klienta, realizowane przez wszystkie działy danej firmy – przydaje się on bowiem w wielu operacjach biznesowych. Opisywanej koncepcji przyświeca zasada, że im więcej wiadomo na temat klienta, tym w bardziej spersonalizowany sposób można zaoferować mu swoje usługi. Dodatkowo, mając dostateczną ilość danych zbieranych, analizowanych niemal w czasie rzeczywistym, możemy przewidzieć, czego i kiedy nasz klient będzie potrzebował. Da to przedsiębiorstwu unikalną przewagę i stworzy rodzaj intymnej relacji, w której potrzeby klienta adresujemy, zanim sam odczuje palącą potrzebę ich zaspokojenia. W rezultacie skracamy cykl sprzedaży, obniżamy jego koszt, zapewniamy sobie obroty na istniejącej bazie klientów i mamy więcej czasu, by skupić się na pozyskiwaniu nowych, pasujących profilem do naszych najbardziej dochodowych segmentów.

Wdrożenie strategii opartej na personalizacji może prowadzić do wzrostu dochodów w skali od 5 do 15%. To inwestycja, która przynosi szereg korzyści.

Do budowania widoku 360 stopni są niezbędne dane. Zdecydowanie jakość danych jest dużo ważniejsza niż ich ilość. Druga rzecz to rzetelna, właściwa ich analiza. Nawet najlepsze dane niewiele nam powiedzą, jeśli nie będziemy w stanie ich dobrze zinterpretować, zrozumieć, zbudować z nich zależności.

Bezmiar danych skutecznie porządkują systemy CRM (Customer Relationship Management), a także rozwiązania ERP (Enterprise Resource Planning) czy CDP (Customer Data Platform), jak i inne aplikacje analityczne. To właśnie w epoce lawinowych przyrostów danych odpowiednie technologie umożliwiają „odnajdywanie igły prawdy w stogu cyfrowego siana”. Dziś są one niezbędnymi narzędziami do pracy.

Wśród technologicznych narzędzi warto zwrócić uwagę na nowoczesny pakiet Dynamics 365 Customer Insights przygotowany przez Microsoft. To narzędzie CDP w pełni pozwala na stworzenie widoku 360 stopni i umożliwia przygotowanie oferty skrojonej na miarę dla konkretnego klienta. Powstała dzięki temu technologicznemu narzędziu, przygotowana na podstawie prawdziwych danych, realnych możliwości, uwzględniająca ryzyko i potencjalne trudności, oferta – gdy klient z niej skorzysta – buduje to, co najważniejsze. Pozytywne doświadczenie klienta. A to ono jest na końcu najważniejsze. Dzięki Microsoft Dynamics 365 Customer Insights firmy mogą teraz ujednolicić swoje dane klientów we wszystkich źródłach, uzyskać 360‑stopniowy widok klientów i odblokować statystyki, które wspomagają spersonalizowane, autentyczne zaangażowanie we wszystkich kanałach. Kluczowa jest tutaj kwestia feedbacku. Sprzedawcy/usługodawcy mogą zbierać opinie oraz doświadczenia klientów i na podstawie tych wrażliwych danych zmieniać swoją ofertę. To bezcenna wiedza.

Narzędzia takie jak wspomniany wcześniej Dynamics 365 Customer Insights mogą być nieocenionym wsparciem dla biznesu. Słuchanie potrzeb klienta jest bardzo ważne, a jeszcze większe skupienie się na potrzebach klientów to ważny trend w 2020 roku.

Korzyści z używania odpowiednich systemów CRM są wyraźne. Jak wynika z Badań Satysfakcji Klienta prowadzonych przez EFQM (European. Foundation for Quality Management), aż 80% menedżerów uznaje obsługę klienta za podstawowy czynnik wpływający na do‑świadczenie klienta (customer experience). Badanie wskazuje także, że blisko 65% firm chce zapewnić klientom spójne doświadczenia we wszystkich kanałach kontaktowych i na pełnej przestrzeni procesu sprzedażowego. Również 65% firm chce zadbać o większą personalizację interakcji klient‑doradca, a 61% dąży do lepszego dostępu do pełnej historii kontaktu klienta z firmą.

Także według raportu McKinseya satysfakcja klienta jest kluczowa. Jak pokazuje badanie, aż 65% klientów jest sfrustrowanych niespójnymi doświadczeniami we wszystkich kanałach i aż 74% klientów jest sfrustrowanych przez nieistotne treści, którymi są bombardowani. Co to oznacza? To samo badanie pokazuje, do czego może prowadzić taka frustracja. Blisko 40% klientów jest w stanie odejść z powodu niespójnej, jałowej komunikacji. To błędy, których nie można popełniać. Nie tylko w trudnych czasach, gdy klient jest na wagę złota. Klient jest na wagę złota nawet w czasie prosperity.

Dzięki Microsoft Dynamics 365 Customer Insights firmy mogą teraz ujednolicić swoje dane klientów we wszystkich źródłach, uzyskać 360‑stopniowy widok klientów i odblokować statystyki, które wspomagają spersonalizowane, autentyczne zaangażowanie we wszystkich kanałach. Postawienie na budowanie doświadczenia i personalizację to także pozytywna zmiana w ramach działania firmy. Wdrożenie strategii opartej na personalizacji może prowadzić do wzrostu dochodów w skali od 5 do 15%. To inwestycja, która przynosi szereg korzyści. Wczoraj zalecana, dziś konieczna.

Czy inwestowanie w takie rozwiązania jak Microsoft Dynamics 365 Customer Insights to zbędny wydatek w czasie, gdy potrzebne mogą być oszczędności? Nic bardziej mylnego. Przykłady nawet takich instytucji jak UNICEF pokazują, że to realna korzyść.

Coraz trudniej jest znaleźć i zatrzymać prywatnych darczyńców i wolontariuszy. Wiele organizacji non profit konkuruje o czas i zasoby tych osób, a oczekiwania tych zwolenników wzrosły. Stare modele pozyskiwania funduszy nie działają tak dobrze, jak kiedyś – wyjaśnia Suzanne Laszlo, dyrektor wykonawcza UNICEF w Holandii i dodaje: – Nasi darczyńcy się zmieniają. Chcą dać coś UNICEF‑owi, ale następnego dnia przekazać datek innej organizacji. Wiemy, że UNICEF musi budować silne, osobiste relacje ze społecznością darczyńców, aby znaleźć i utrzymać długoterminowych współpracowników. Musimy być w kontakcie. Musimy opowiadać nasze historie. Musimy wyjaśnić, dokąd poszły pieniądze, jak je wydano i jakie były wyniki.

Zbudować taką transparentność pomógł system Microsoft Dynamics 365 Customer Insights. Zespół UNICEF‑u w Holandii potrzebował platformy danych klienta (CDP), aby szybko i łatwo łączyć dane z wielu źródeł, analizować dane w celu uzyskania informacji i aktywować informacje za pośrednictwem kanałów marketingowych i komunikacyjnych.

UNICEF to niejedyny przykład. Bo z rozwiązania Microsoftu korzystają także puby i restauracje (np. znana angielska sieć Marston’s), koncerny energetyczne (np. potężny gracz z USA American Electric Power) czy parki rozrywki (jak słynny park Tivoli) i dziesiątki innych firm z przeróżnych branż. To rozwiązanie dla każdego biznesu, małego i dużego, zajmującego się rozrywką czy przemysłem ciężkim. Ostatecznie bowiem – niezależnie co się wytwarza, co produkuje i jaką usługę świadczy – liczy się zadowolenia klienta.

Cyfrowa transformacja przyśpiesza. Mimo to sam proces sprzedaży nie zmienia się, zmienia się jego poziom cyfryzacji. Nowoczesne, cyfrowe systemy sprzedaży pozwalają na tworzenie bardziej spersonalizowanej oferty i co za tym idzie – osiąganie lepszych wyników.

Klient jest najważniejszy. Nie chodzi już tylko wyłącznie o jakość obsługi, ale o poznanie jego potrzeb i możliwości.

Ostatni raport ICAN Institute z 17 kwietnia (Cyfryzacja dużych firm i korporacji) pokazuje, że w niektórych firmach już 85% sprzedaży B2B realizowane jest przez cyfrowe platformy sprzedażowe. Jako zalety takich działań (oprócz optymalizacji kosztowej procesu sprzedaży) wskazywane jest skracanie ścieżki zakupowej i podnoszenie jakości dostaw poprzez ich automatyzację. Pozwala to na zwiększenie satysfakcji z procesu transakcyjnego oraz szybsze i łatwiejsze dostarczenie produktu. Korzystanie z systemów CRM, ERP czy CDP znacznie przyśpiesza operacje biznesowe.

Wraz ze wzrostem oczekiwań klientów w zakresie możliwości i usług na poziomie poszczególnych drukarek, co nazywam masową personalizacją, Lexmark musi być gotowy na nowe innowacyjne usługi, które wykorzystują skalę i sztuczną inteligencję do przetwarzania danych w chmurze. W tym celu przekształcamy nasze środowisko pracy, aby pracownicy mogli osiągnąć poziom produktywności niezbędny do świadczenia innowacyjnych usług, których wymagają nasi klienci. Microsoft oferuje kompletny pakiet interoperacyjnych usług w chmurze, który stanowi obecnie podstawę naszej historii transformacji cyfrowej. Przeszliśmy długą drogę w kierunku naszej działalności dzięki technologii IoT, ale możliwość wykorzystania platformy chmurowej Microsoftu oznacza, że możemy wdrożyć wiodące w branży oferty, które przenoszą możliwości IoT naszej platformy usług na wyższy poziom. Używamy wszystkiego, od Microsoft Azure przez Microsoft 365 po Microsoft Dynamics 365 – wyjaśnia różnicę jakościową w cyfryzacji operacji biznesowych Brad Clay, Senior Vice President, Chief Information and Compliance Officer w Lexmark International.

Klient jest najważniejszy. Nie chodzi już tylko wyłącznie o jakość obsługi, ale o poznanie jego potrzeb i możliwości. Ta filozofia biznesu jest dziś standardem. Jest to możliwe tylko z realnym obrazem klienta. Nie ma mowy o tym bez danych, które stanowią fundament wiarygodnego obrazu klienta. Te swego rodzaju puzzle musimy złożyć z informacji, które pochodzą zarówno z wewnętrznych systemów firmy, ale również spoza naszej organizacji. Ten brakujący strumień danych możemy wykorzystać tylko wtedy, gdy potrafimy świadomie zbierać i przetwarzać dane. I mamy do tego właściwą technologię, bo takie działanie nie przewiduje żadnych analogowych dróg na skróty.

Tematy

Może Cię zainteresować

Trzy zielone flagi, których szukają w pracy utalentowani pracownicy

W obliczu rosnącej liczby pracowników poszukujących sensu w pracy, organizacje, które chcą przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty, muszą świadomie tworzyć środowisko pracy sprzyjające poczuciu wspólnoty, wpływu i rozwoju. Autorzy wskazują trzy „zielone flagi”, na które zwracają uwagę kandydaci: poczucie wspólnoty, poczucie wpływu  i możliwości rozwoju. Już w procesie rekrutacyjnym warto opowiadać o konkretnych historiach i doświadczeniach pracowników, które potwierdzają istnienie tych elementów. Takie podejście nie tylko przyciąga utalentowanych kandydatów, ale też zwiększa ich zaangażowanie i długofalową motywację.

Jak odbudować zaufanie w zespole? Powrót do biur nie może się udać bez tego składnika. Jak odbudować psychologiczny kontrakt zaufania w zespole?

Powrót do biur nie może się udać bez tego składnika. Jak odbudować psychologiczny kontrakt zaufania w zespole?

Wdrażanie polityki powrotu do biur to nie tylko kwestia liczby dni spędzanych stacjonarnie. Badania wykazują, że ważniejszy może okazać się sposób jej wprowadzenia, komunikowania i elastyczność egzekwowania. Fala demotywacji, z którą boryka się wiele przedsiębiorstw, wynika z tego, że rynek pracy naruszył psychologiczny kontrakt, niepisanie definiujący relacje zawodowe. Co powinni wiedzieć liderzy, by odbudować utracone zaufanie i skutecznie przeprowadzić transformację?

Decyzja o powrocie do biur lub utrzymaniu pracy zdalnej to jedno z głównych źródeł polaryzacji. Choć obie strony doszukują się w nich niewłaściwych intencji – jedna wysuwając oskarżenia o mikrozarządzanie, druga z kolei o roszczeniowość i lenistwo – prawda leży w zupełnie innym miejscu. Badania pokazują, że każdy z  trybów pracy może zostać wprowadzony zarówno z pozytywnym, jak i z negatywnym rezultatem.  W czym zatem tkwi problem? W ograniczonym zaufaniu pomiędzy pracodawcami a pracownikami, wynikającym z czysto transakcyjnego traktowania stosunku pracy. Sytuacja wymaga natychmiastowej ze strony liderów, aby jej efekty nie przybrały na sile.

dane syntetyczne Dane syntetyczne dają drugą szansę. Tak SAS pomaga firmom pokonać barierę braku danych

Brakuje Ci danych do rozwoju AI, testowania nowych rozwiązań lub podejmowania kluczowych decyzji biznesowych? Nie jesteś sam – dla wielu firm to największa bariera na drodze do postępu. Odkryj, jak dane syntetyczne, inteligentnie generowane informacje naśladujące rzeczywiste zbiory bez naruszania prywatności, otwierają nowe możliwości. Dowiedz się, jak firmy – od ochrony zagrożonych wielorybów po sektor finansowy – wykorzystują je do przełamywania ograniczeń, trenowania skuteczniejszych modeli AI i przyspieszania transformacji. Przeczytaj, dlaczego eksperci SAS prognozują, że dane syntetyczne wkrótce staną się standardem i jak Twoja organizacja może na tym skorzystać.

przywództwo w czasach niepewności Czego potrzebują pracownicy od liderów w czasach niepewności?

W obliczu rosnącej niepewności geopolitycznej, gospodarczej i technologicznej, oczekiwania wobec liderów ulegają zasadniczej zmianie. Jak pokazują badania Gallupa, McKinsey & Company oraz MIT Sloan Management Review, tradycyjne modele przywództwa oparte na hierarchii, kontroli i przewidywalności coraz częściej zawodzą.

Centrum Dowodzenia Cłami: odpowiedź na geopolityczne wstrząsy

W odpowiedzi na rosnącą niepewność geopolityczną i agresywną politykę celną, Boston Consulting Group proponuje firmom stworzenie centrów dowodzenia cłami – wyspecjalizowanych jednostek analizujących zmiany regulacyjne i wspierających szybkie decyzje strategiczne. Artykuł pokazuje, jak takie centrum może pomóc chronić marże, przekształcić kryzys w szansę i wzmocnić odporność firmy w globalnym handlu.

Chief Geopolitics Officer: odpowiedź na zmienność świata

W coraz mniej przewidywalnej rzeczywistości 2025 roku funkcja Chief Geopolitics Officer nie jest chwilową modą, lecz strategiczną odpowiedzią na rosnącą złożoność otoczenia biznesowego. Geopolityka przestała być czynnikiem zewnętrznym, natomiast stała się integralnym elementem zarządzania ryzykiem, planowania rozwoju i budowania przewagi konkurencyjnej. Organizacje, które już teraz integrują kompetencje geopolityczne z procesami decyzyjnymi na poziomie zarządu, zyskują realną odporność na wstrząsy systemowe, szybszy dostęp do informacji oraz zdolność przewidywania i adaptacji.

Europejski Kongres Finansowy 2025 Europejski Kongres Finansowy 2025 pod znakiem geopolityki, bezpieczeństwa i transformacji

W ostatnich latach mapa ryzyk geopolitycznych i gospodarczych uległa gwałtownej zmianie. Agresywna polityka Rosji, napięcia na linii USA–Chiny oraz zmagania liberalnych demokracji z ruchami populistycznymi redefiniują globalny porządek. Europa staje przed fundamentalnymi pytaniami o bezpieczeństwo, integrację i odporność instytucjonalną. To właśnie o tych kluczowych zagadnieniach będzie się toczyć dyskusja podczas Europejskiego Kongresu Finansowego, który odbędzie się 2–4 czerwca w Sopocie.

EKF to jedno z najważniejszych spotkań finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej

EKF ma miejsce w Sopocie. W ciągu trzech dni odbędzie się szereg nieskrępowanych debat, podczas których poruszane będą kluczowe tematy wynikające z sytuacji geopolitycznej i narastającej niepewności co do relacji gospodarczych, handlowych i finansowych na świecie, ale także tematyka stabilności europejskiego i polskiego systemu finansowego. Ich owocem będą rekomendacje dotyczące zmian systemowych w polityce gospodarczej, służące bezpiecznemu i zrównoważonemu rozwojowi.

Jak narzędzia GenAI mogą, a jak nie mogą pomóc w prezentacji

Narzędzia GenAI mogą pomóc nam zaoszczędzić czas podczas zbierania materiałów i pisania prezentacji. Jednak liderzy powinni unikać wykorzystywania GenAI zbyt wcześnie w kreatywnym procesie tworzenia prezentacji. Przekaz trafia do odbiorców wtedy, gdy nawiążą z nim więź, a ta więź wynika z trzech bardzo ludzkich umiejętności: naszej zdolności do projektowania strategicznego przekazu, naszej kreatywnej oceny oraz naszej empatii.

Jak koncepcje lean management i just-in-time sprawdzają się w czasach niepewności? Jak lean management i just-in-time sprawdzają się w czasach niepewności?

Nazbyt często reakcją biznesu na niepewne czasy jest nicnierobienie, czyli „czekanie i obserwowanie”. Niestety takie podejście oznacza, że ​​biznes nie jest przygotowany na nadchodzące zmiany. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wykonanie proaktywnych kroków, zmierzających do uzbrojenia firmy w elastyczność, pozwalającą na szybkie reagowania na nieprzewidywalne zdarzenia. Oto, czego uczy nas podejście lean management.

Niepewność to według wielu ekspertów najgorsze, co może spotkać biznes. Nie można bowiem przyjąć za pewnik żadnego z dostępnych rozwiązań. Niektórzy decydują się nie wprowadzać żadnych działań, czekając na jakikolwiek sygnał o stabilizacji. Inni gromadzą zapasy, a jeszcze inni wybierają wręcz odwrotne rozwiązanie – reagowania na bieżąco na poszczególne sygnały. Do zalecanych rozwiązań zalicza się w tej sytuacji koncepcja „szczupłego zarządzania”, która swoimi korzeniami sięga do Japonii lat 80. Chociaż wiele z jej założeń może okazać się trafne, warto pamiętać, że czasy się zmieniły, a warunki gospodarcze podlegają ciągłej ewolucji. W związku z tym nawet do strategii opartej na elastyczności warto podejść z odrobiną dystansu i dostosować ją do wszystkich zmiennych. Jak właściwie zaimplementować lean management, ze szczególnym uwzględnieniem just-in-time, w realiach niepewności gospodarczej, żeby na tym skorzystać z jednoczesną redukcją ryzyka?

Lider przyszłości? Ten, który potrafi współpracować

Współczesne życie zawodowe wymaga nie tylko doskonałości indywidualnej, ale także rozwijania umiejętności współpracy. Mistrzostwo i współdziałanie to dwa filary produktywności i sensu pracy. Autorka pokazuje, że współpraca bywa trudna — krucha, podatna na obojętność i konflikty — ale też niezwykle wartościowa. Poprzez badania, osobiste doświadczenia i refleksje wskazuje, jak relacje, sieci kontaktów oraz świadome budowanie otwartości wpływają na rozwój zawodowy. Kluczowe jest pielęgnowanie postawy opartej na zaufaniu, hojności i ciekawości oraz umiejętność zadania pytania, które zapala iskrę porozumienia i wspólnego działania.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!