Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
W branżach technologicznych firmy powinny działać jak start-upy

Przedsiębiorstwa, które chcą zwyciężać i wyznaczać trendy w sektorze technologii, mediów i telekomunikacji (TMT), muszą myśleć, inwestować i działać jak start‑upy. Niestety, nie wszystkim się to udaje. Raport Are You an Outpacer?, podsumowujący wyniki badania KPMG International przeprowadzonego pod koniec ubiegłego roku, pokazał wyraźny podział firm na te, które wyznaczają ambitne cele i dzięki temu osiągają zyski, oraz na te, które nie nadążają za tempem zmian.

KPMG International na podstawie przeprowadzonych analiz i wywiadów z reprezentantami sektora TMT wyodrębnił dziewięć głównych cech, które umożliwiają firmom z tej branży działanie przypominające start‑upy i dzięki temu osiąganie sukcesu w erze cyfrowej. Opracował także pod tym kątem model oceny dojrzałości (zobacz ramkę Kluczowe cechy organizacji dążących do pozycji lidera w sektorze TMT).

Zidentyfikowane cechy są kluczowe dla organizacji dążących do zajęcia pozycji lidera. Dotyczą dość podstawowych i wcale nie nowatorskich obszarów, takich jak: wizja i strategia, środowisko regulacji wewnętrznych, rola funkcji finansowej czy zarządzanie zaangażowaniem pracowników. Na liście znajdują się również elementy, na które kładą nacisk współcześni liderzy i które budują realną przewagę konkurencyjną, np. kultura przedsiębiorczości czy innowacyjność. Wszystkie cechy tworzą zasadniczy atrybut liderów rynkowych, czyli umiejętność zapewnienia klientom wyjątkowych doświadczeń.

Biznes nie istnieje bez strategii. »

Wyjątkowe doświadczenia klientów są szczególnie ważne dla szefów firm z sektora TMT. Organizacje te nieustannie starają się angażować klientów, budując zaufanie, lojalność, reputację marki, a w ostatecznym rozrachunku – przychody i udział w rynku. Oferując wyjątkowe doświadczenia, potrafią trafnie przewidywać i szybko dostosować się do nowych trendów konsumenckich, wzmacniając więź z odbiorcami swoich usług/produktów.

...

Zostało 73% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Jan Karasek

Partner w KPMG.


Najpopularniejsze tematy