Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Pobierać opłatę, zachować darmowy dostęp czy wycofać usługę?

Firmy z branży B2B mogą poszerzyć swoje przychody ze sprzedaży, naliczając opłaty za usługi, które dotychczas świadczyły za darmo.

W trudnych czasach firmy polują na nowe źródła zysku i wzrostu, często wykraczając dalece poza obszar swojej działalności podstawowej. Wiele z nich nie dostrzega jednak możliwości, jaką stanowi sprzedaż usług, które dotychczas świadczyły nieodpłatnie. O ile czasami pozostawanie przy modelu gratisowych usług znajduje ważne uzasadnienie, to w przypadku bardzo wielu firm nabiera to charakteru opcji domyślnej. A to już jest kosztowny błąd.

Zostało 96% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Stefan Michel

jest dziekanem programu MBA a IMD w Lozannie w Szwajcarii oraz profesorem marketingu i zarządzania usługami. Jest obecny na Twitterze pod adresem @michalstef.

Wolfgang Ulaga

jest starszym profesorem marketingu w INSEAD w Fontainebleau we Francji. Jest autorem Service Strategy in Action (Service Strategy Press, 2017) oraz Monetizing Data (Value Innoruption Advisors Publishing, 2018). 

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy