Pandemia mocno nadwyrężyła zaufanie konsumentów, tworząc wyzwania i szanse, na które wszystkie organizacje – a szczególnie właściciele marek – muszą zareagować.
Pandemia COVID‑19 mocno nadwyrężyła zaufanie konsumentów, co ma głębokie i daleko idące implikacje. Zdestabilizowała każdy aspekt codziennego życia, włączywszy w to zatrudnienie, konsumpcję czy swobodę przemieszczania się, powodując niepewność odnośnie tego, co jest bezpieczne i co przyniesie przyszłość. Standardowe prowadzenie biznesu zostało wywrócone do góry nogami, niwecząc pewne normy, których konsumenci zawsze oczekiwali i uznawali za coś oczywistego. Ta sytuacja oznacza jednak pewne wyzwania i szanse, na które każda organizacja musi zareagować. W szczególności dotyczy to właścicieli znanych marek.
Co się wydarzyło
Na początku maja 2020 roku poziom zaufania spadł poniżej 100 w indeksie zaufania konsumentów Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, ostro pikując do najniższego poziomu od roku 2015. To oznacza zdecydowany odwrót od zaufania do ogólnej sytuacji ekonomicznej i od chęci do wydawania pieniędzy w stronę postaw pesymizmu i oszczędności – a to poważna zmiana, która miała miejsce w ciągu zaledwie kilku tygodni.