Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Gdy GenAI spotyka się z rozwojem produktu

Począwszy od generowania pomysłów aż po testowanie ich przez użytkowników – duże modele językowe umożliwiają firmom badanie większej liczby koncepcji i szybsze ich wdrażanie.

W miarę jak przedsiębiorstwa eksperymentują ze stosowaniem generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), wyłania się obiecująca dziedzina: włączanie narzędzi do generowania obrazów i tekstów do procesu tworzenia produktów. GenAI jest wykorzystywana do wspierania pomysłów i pobudzania kreatywności, pozyskiwania informacji o rynku i klientach oraz dodawania do zaawansowanych narzędzi przyjaznych dla użytkownika interfejsów. Podczas naszych badań terenowych i rozmów z menedżerami zauważyliśmy, jak GenAI może zrewolucjonizować tradycyjne procesy wprowadzania innowacji. Trzy przypadki użycia opisane poniżej pokazują, jak te technologie mogą zwiększyć produktywność zespołów zajmujących się innowacjami.

PIERWSZY PRZYPADEK UŻYCIA: wzmacnianie kreatywności i procesów projektowych

W ramach projektu z ubiegłego roku bostońska agencja projektowa Loft wykorzystała GPT‑4 do proponowania nowych funkcji produktów, zadając mu pytania o preferencje klientów. Następnie za pomocą dodatkowych poleceń zidentyfikowano i udoskonalono najbardziej obiecujące pomysły. W tym samym czasie projektanci rozpoczęli szkicowanie koncepcji produktów, a następnie przesyłali szkice do generatora obrazów Midjourney, gdzie mogli wizualnie dopracować projekty, wydając kolejne dyspozycje, a następnie przekształcając je samodzielnie. W tych kreatywnych etapach procesu innowacyjnego tendencja generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia halucynacji – tekstów lub obrazów, które nie mają oparcia w faktach czy logice – nie stanowiła problemu, ponieważ zespół po prostu poszukiwał pomysłów.

Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się jak wykorzystać technologie, by zwiększyć produktywność zespołów zajmujących się innowacjami.

FRANK PILLER

profesor zarządzania innowacjami na Uniwersytecie RWTH Aachen w Niemczech.

MAHDI SROUR

badacz sztucznej inteligencji i innowacji na Uniwersytecie Northeastern oraz w MIT

Tucker J. Marion

Profesor nadzwyczajny przedsiębiorczości technologicznej w D’Amore-McKim School of Business na Northeastern University w Bostonie.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy