Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Gdy GenAI spotyka się z rozwojem produktu

Począwszy od generowania pomysłów aż po testowanie ich przez użytkowników – duże modele językowe umożliwiają firmom badanie większej liczby koncepcji i szybsze ich wdrażanie.

W miarę jak przedsiębiorstwa eksperymentują ze stosowaniem generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), wyłania się obiecująca dziedzina: włączanie narzędzi do generowania obrazów i tekstów do procesu tworzenia produktów. GenAI jest wykorzystywana do wspierania pomysłów i pobudzania kreatywności, pozyskiwania informacji o rynku i klientach oraz dodawania do zaawansowanych narzędzi przyjaznych dla użytkownika interfejsów. Podczas naszych badań terenowych i rozmów z menedżerami zauważyliśmy, jak GenAI może zrewolucjonizować tradycyjne procesy wprowadzania innowacji. Trzy przypadki użycia opisane poniżej pokazują, jak te technologie mogą zwiększyć produktywność zespołów zajmujących się innowacjami.

PIERWSZY PRZYPADEK UŻYCIA: wzmacnianie kreatywności i procesów projektowych

W ramach projektu z ubiegłego roku bostońska agencja projektowa Loft wykorzystała GPT‑4 do proponowania nowych funkcji produktów, zadając mu pytania o preferencje klientów. Następnie za pomocą dodatkowych poleceń zidentyfikowano i udoskonalono najbardziej obiecujące pomysły. W tym samym czasie projektanci rozpoczęli szkicowanie koncepcji produktów, a następnie przesyłali szkice do generatora obrazów Midjourney, gdzie mogli wizualnie dopracować projekty, wydając kolejne dyspozycje, a następnie przekształcając je samodzielnie. W tych kreatywnych etapach procesu innowacyjnego tendencja generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia halucynacji – tekstów lub obrazów, które nie mają oparcia w faktach czy logice – nie stanowiła problemu, ponieważ zespół po prostu poszukiwał pomysłów.

Zostało 82% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

FRANK PILLER

profesor zarządzania innowacjami na Uniwersytecie RWTH Aachen w Niemczech.

MAHDI SROUR

badacz sztucznej inteligencji i innowacji na Uniwersytecie Northeastern oraz w MIT

Tucker J. Marion

Profesor nadzwyczajny przedsiębiorczości technologicznej w D’Amore-McKim School of Business na Northeastern University w Bostonie.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy