Skuteczne zarządzanie zespołem w dynamicznym środowisku biznesowym wymaga wyjątkowych umiejętności. Kluczowymi elementami efektywnego przywództwa są zdolność do zarządzania emocjami i stresem, a także autentyczność i empatia. Te cechy są niezbędne do budowania zaufania, autorytetu oraz tworzenia sprzyjającej atmosfery w miejscu pracy.
Przeciążenie emocjonalne stało się jednym z głównych wyzwań współczesnego miejsca pracy. Według najnowszego raportu Presja zmian a emocje i zdrowie psychiczne w środowisku pracy zrealizowanego w ramach kampanii edukacyjno‑informacyjnej „Bliżej Siebie” organizowanej przez Grupę ArteMis wynika, że ponad połowa menadżerów 52% odczuwa częsty stres związany z pracą. W tym odcinku Paulina Chmiel‑Antoniuk redaktorka MIT Sloan Management Review Polska rozmawia z ekspertką Sylwią Królikowską, psycholog biznesu, doświadczoną liderką i trenerką charyzmatycznego przywództwa, która dzieli się swoją wiedzą i spostrzeżeniami na temat efektywnego zarządzania stresem, emocjami, zapobiegania wypaleniu zawodowemu, a także praktycznymi strategiami radzenia sobie z wymaganiami współczesnego środowiska biznesowego.
Z rozmowy dowiesz się:
Jaka jest definicja i wpływ stresu na efektywność menedżerów.
Dlaczego zarządzanie emocjami jest kluczowe dla efektywnego przywództwa.
Znaczenie autentyczności i empatii w budowaniu zaufania i autorytetu.
Jak odnaleźć równowagę między życiem zawodowym a prywatnym jako lider.
Praktyczne wskazówki, jak uniknąć wypalenia zawodowego i dbać o zdrowie psychiczne.
Jakie cechy powinien mieć lider przyszłości.
Za jakim liderem chcą podążać przedstawiciele generacji Z.
Wysłuchaj rozmowy i zastosuj wskazówki wskazane przez ekspertkę - jak skutecznie zarządzać sobą i swoimi emocjami, by efektywnie prowadzić zespół w realizacji założonych celów, dbając jednocześnie o swój własny dobrostan.