Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
5 tekstów na temat innowacyjności

W czasach, gdy nowe technologie i oparte na nich modele biznesowe, produkty i usługi przesądzają o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw, innowacyjność bardzo zyskuje na znaczeniu. Jak stymulować ją w firmach? Gdzie szukać innowacyjnych rozwiązań? Jak budować wokół nich skalowalny biznes? By przynajmniej częściowo odpowiedzieć na te pytania, przypominamy pięć popularnych tekstów na temat innowacyjności.

1. Mądrość zbiorowa – jak czerpać z niej nowe pomysły

Rozwój i rosnąca popularność platform crowdsourcingowych, jako możliwych źródeł innowacyjnych pomysłów, łączą się z pewnym wyzwaniem: Jak zachęcić użytkowników platformy do współpracy nad rozwijaniem zagadnienia interesującego twoją firmę?

We wnioskach z przeprowadzonych dotychczas badań naukowych podkreśla się znaczenie dobrego zdefiniowania problemu, bo to właśnie dzięki niemu może pojawić się więcej innowacyjnych pomysłów. Ale co dokładnie ma zawierać taki opis, by zaangażować internautów? Czy opisy problemów biznesowych, które przyciągają wiele propozycji rozwiązań, mają jakieś wspólne cechy? Tekst prezentuje pięć technik formułowania problemu, które mogą zaowocować lepszymi rezultatami wyzwań crowdsourcingowych.

2. Na rowerze, z czołgiem z kartonu

O tym, jak dzięki zbiorowej inteligencji rozwiązywać problemy o wielkiej wadze, oraz o roli eksperymentu i kulturze krytycznego myślenia w tworzeniu innowacji, opowiada Steven Spear z MIT Sloan School of Management, ekspert w dziedzinie projektowania skomplikowanych innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych.

3.Czego kryzys uczy nas o innowacyjności

Świadomość, że o innowacyjne pomysły i duże zmiany łatwiej, wbrew pozorom, w trudnych czasach, może pomóc liderom podtrzymać innowacyjność w organizacji nawet wtedy, gdy kryzysu nie ma. Jak mówi przysłowie, potrzeba matką wynalazku. Gdy pandemia COVID 19 rozlała się na świat w pierwszej połowie 2020 roku, konieczność poradzenia sobie z wirusem spowodowała, że firmy, ale i osoby prywatne, zaczęły gwałtownie poszukiwać innowacyjnych rozwiązań, a ich pomysłowość osiągnęła poziom, który był wcześniej nieznany.

4. Innowacje ochronią twoją firmę

Przełomowe innowacje i kryzysy, jak ten obecny związany z COVID 19, sprawiają, że otoczenie biznesowe staje się coraz bardziej nieprzewidywalne. Menedżerowie szukają więc sposobów na zabezpieczenie się przed nagłymi zmianami koniunktury. O tym, jak stworzyć firmę odporną na zagrożenia i dlaczego innowacyjność musi być wpisana w jej działalność, mówi nam Yves Pigneur z Uniwersytetu w Lozannie. Rozmawia Paweł Górecki.

5. Jak przezwyciężyć paradoks innowatora

Wiele osób twierdzi, że lubi radykalne idee, ale wraz ze wzrostem ryzyka i niepewności kurczy się krąg zwolenników rewolucyjnych zmian. Na szczęście istnieją strategie, które pomogą ci się przebić.

Świetny pomysł jest kluczowy dla innowacji, ale to tylko połowa sukcesu. Równie ważne – i potencjalnie trudniejsze – jest zapewnienie środków na realizację koncepcji. Na przykład Nikola Tesla wpadł na kilka pomysłów, które mogłyby zmienić rzeczywistość, takich jak elektryczne silniki indukcyjne, bezprzewodowe telegrafy, radio czy zdalne sterowanie. Mimo to umarł bez grosza, bo nie był w stanie zebrać środków potrzebnych do ich komercjalizacji. Natomiast Thomas Edison, choć prawdopodobnie mniej błyskotliwy, umarł bogaty i sławny, ponieważ był dobry zarówno w wymyślaniu, jak i zdobywaniu wsparcia niezbędnego do urzeczywistnienia idei.


Najpopularniejsze tematy