Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Zarządzanie danymi i automatyzacja: klucz do sukcesu w e-commerce

Frisco, największy polski sklep spożywczy online, reaguje na dynamiczne zmiany rynkowe, koncentrując się na zarządzaniu danymi oraz automatyzacji procesów. Dzięki temu detalista podnosi swoją efektywność operacyjną i jakość obsługi klienta, budując trwałą przewagę konkurencyjną.

Na początku października 2023 roku, kiedy obejmowałem funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za obszar cyfryzacji w Grupie Eurocash, powierzono mi zadanie transformacji technologicznej i optymalizacji procesów, aby jak najlepiej spełniać oczekiwania klientów, a jednocześnie utrzymać wysoką konkurencyjność i rentowność naszych operacji. Wiedząc, jak istotne dla klientów Frisco są wygoda i wysoka jakość usług, skoncentrowaliśmy się na dalszej automatyzacji procesów magazynowych oraz logistycznych w celu zwiększenia efektywności operacyjnej.

Od początku działalności Frisco ma jasny cel – dostarczać klientom najwyższej jakości produkty na czas, eliminując konieczność cotygodniowych zakupów w sklepach stacjonarnych. Większość osób nie lubi noszenia ciężkich toreb, przemieszczania się zatłoczonymi alejkami i marnowania czasu na dojazdy do sklepów. Stąd nasze wysiłki skupiły się na skutecznej komunikacji i edukacji konsumentów, aby przekonać ich, że zakupy online mogą być zarówno korzystne finansowo, jak i wygodne, a dodatkowo pozwalają zaoszczędzony czas spędzić z rodziną lub poświęcić go na realizację swoich pasji.

Aby pozostać liderem na rynku i utrzymać lojalność klientów, musimy nieustannie inwestować w rozwój technologii oraz optymalizację procesów. Dlatego też naszą strategię biznesową, cyfrową i technologiczną – w tym zastosowanie machine learningu i automatyzacji – skupiliśmy na dostarczaniu zamówień w 100% zgodnych z oczekiwaniami klienta. Osiągnęliśmy imponujący wskaźnik 99,8% kompletności zamówień bez konieczności oferowania zamienników. Utrzymanie tego poziomu wiąże się z istotnymi wyzwaniami logistycznymi i operacyjnymi, zwłaszcza w obszarze magazynowania, którym musimy sprostać, aby zachować konkurencyjność.

Zostało 88% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Szymon Mitoraj

członek zarządu odpowiedzialny za obszar cyfryzacji w Grupie Eurocash

Paulina Chmiel-Antoniuk

redaktorka "MIT Sloan Management Review Polska"

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy