Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Istnieje sposób na efektywną ochronę danych osobowych podczas ich współdzielenia, jednak wymaga trochę zachodu i wiedzy specjalistycznej.
Działająca w „nowej rzeczywistości” firma Leko, sprzedająca systemy smart home, stanęła przed koniecznością położenia większego nacisku na analizę zmieniających się potrzeb klientów i dotarcia do nich z odpowiednio dostosowanym przekazem marketingowym. Wystarczyła chwila, by nowa szefowa marketingu zorientowała się, że problem leży nie w braku danych, a… w ich nadmiarze, a każdy w firmie ma inny obraz potencjalnego nabywcy.
Dostęp do ustrukturyzowanych danych i zdalne narzędzia komunikacyjne są motorem rozwoju i źródłem przewagi konkurencyjnej wielu organizacji. O tym, jaką korzyść mogą przynieść we współczesnej opiece zdrowotnej, mówi nam Przemysław Szuder, General Manager AWS, Central & Eastern Europe. Rozmawia Paulina Kostro.
Dane to język biznesu, którym każdy pracownik powinien umieć się posługiwać – bez względu na to, jakie stanowisko zajmuje w firmie.
Przemija era silosów big data. Czas postawić na współdzielenie danych.
Firmy wracają do wykorzystywania uczenia maszynowego i analityki, zdestabilizowanych przez globalną pandemię.
Ubiegłą dekadę charakteryzowało ogromne zapotrzebowanie na analityków danych. Czy to się teraz zmieni?
W dobie sztucznej inteligencji tradycyjne firmy są atakowane przez rywali, którzy zręcznie wykorzystują dane, mają duży potencjał zwiększania skali działalności i stosują modele operacyjne zapewniające wartość dzięki efektom sieciowym.
Aby rywalizować w 2020 roku, nie wystarczy oferować przełomowy produkt destabilizujący rynek. Zachwycać musi również doświadczenie klienta.
Alarmujący wzrost liczby ataków i wycieków danych uwrażliwia właścicieli firm i przedsiębiorców na kwestię ochrony danych. Zarówno menedżerowie firm, jak i działy IT mają nowe, ważne role do odegrania w tym procesie.
Badania wskazują, że warto poszerzyć decyzje dotyczące zarządzania ryzykiem o wszelkiego rodzaju dane.
Powiedzenie, że „nasz świat opiera się na danych”, oznacza, że decyzje podejmowane są na podstawie ogromnych ilości informacji statystycznych. To analiza danych decyduje o tym, kiedy pociągi przestają kursować, kiedy Starbucks wprowadza świąteczne filiżanki lub jaka temperatura panuje w budynku, w którym akurat się znajdujesz.
Zadbanie o bezpieczeństwo danych to jedno z najważniejszych wyzwań, z jakimi zmierzyć się muszą współczesne przedsiębiorstwa. Te, które zlekceważą zagrożenie ich utraty, mogą tego nie przetrwać.
Innowacje i pomysły w działaniach marketingowych nadal pozostają istotne, ale na pierwsze miejsce wysuwają się dane. To jedyna droga do spersonalizowanego marketingu.
Dotarcie do miejsca, w którym ma się znaleźć firma, oznacza zrozumienie, gdzie znajduje się w danym momencie. Z tego względu zarówno podsumowanie celów związanych z transformacją cyfrową, jak i ustrukturyzowanie danych, jakimi się dysponuje, okazuje się kluczowe.
Niektórzy eksperci twierdzą, że śmierć centrów danych jest już przesądzona. Jednak, tak samo jak w przypadku nekrologu Marka Twaina, doniesienia te mogą być znacznie przesadzone.
Dane z wyszukiwarki Google mówią prawdę, którą ukrywamy w ankietach. Jak wielka prawda o big data rewolucjonizuje myślenie o zachowaniu konsumentów?
Przed pięcioma laty Salesforce opublikował pierwszy raport "State of marketing" dotyczący marketingu. Po tych kilku edycjach badania można zauważyć wyraźne zmiany i kluczowe trendy.
W ostatnim czasie liderzy często podpierają się narzędziami cyfrowymi niczym laską. Zamiast tego powinni skoncentrować się na kontaktach międzyludzkich.
AI pomaga firmom w skoordynowaniu przepływu pracy tak, by osiągnąć wysoką wydajność i poprawić stopień synchronizacji działań.