Gdy system typu Marketing Automation jest odpowiednio wdrożony i właściwie przygotowany do pracy, korzyści zauważą również menedżerowie działów sprzedaży, dyrektorzy finansowi, menedżerowie obsługi klienta czy osoby odpowiedzialne za ochronę danych i zgodność z RODO, a także te odpowiadające za research i badania klientów. Spójrzmy zatem na to zagadnienie z perspektywy wymienionych wyżej funkcji w organizacjach.
Korzyści z punktu widzenia marketingu
Po kilku latach wdrażania i korzystania z różnych systemów Marketing Automation z całą pewnością mogę stwierdzić, że najważniejszą korzyścią, jakie te narzędzia dają marketerom, jest możliwość udowodnienia wpływu działań marketingowych na sprzedaż. Marketerzy często są porównywani ze sprzedawcami, którzy precyzyjnie raportują efekty handlowe. Marketingowcy, którzy oczekują zwiększania lub przynajmniej utrzymania budżetu, muszą wykazać, że ich działania przekładają się na sprzedaż. Dzięki systemowi Marketing Automation, który ułatwia pozyskiwanie leadów oraz śledzi ich rozwój, również po przekazaniu ich do działu sprzedaż, łatwiej jest wykazać ten wpływ.