biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Kto skorzysta na Marketing Automation?

Gdy system typu Marketing Automation jest odpowiednio wdrożony i właściwie przygotowany do pracy, korzyści zauważą również menedżerowie działów sprzedaży, dyrektorzy finansowi, menedżerowie obsługi klienta czy osoby odpowiedzialne za ochronę danych i zgodność z RODO, a także te odpowiadające za research i badania klientów. Spójrzmy zatem na to zagadnienie z perspektywy wymienionych wyżej funkcji w organizacjach.

Korzyści z punktu widzenia marketingu

Po kilku latach wdrażania i korzystania z różnych systemów Marketing Automation z całą pewnością mogę stwierdzić, że najważniejszą korzyścią, jakie te narzędzia dają marketerom, jest możliwość udowodnienia wpływu działań marketingowych na sprzedaż. Marketerzy często są porównywani ze sprzedawcami, którzy precyzyjnie raportują efekty handlowe. Marketingowcy, którzy oczekują zwiększania lub przynajmniej utrzymania budżetu, muszą wykazać, że ich działania przekładają się na sprzedaż. Dzięki systemowi Marketing Automation, który ułatwia pozyskiwanie leadów oraz śledzi ich rozwój, również po przekazaniu ich do działu sprzedaż, łatwiej jest wykazać ten wpływ.

Zostało 100% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Łukasz Kosuniak

CEO Head of Consulting, autor książki ABC Marketingu B2B.