biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Usługowy model IT

Partnerem materiału jest Fujitsu.

Usługa, a nie sprzęt. To wiodący trend biznesowy. Już tylko największe firmy stawiają na własne zasoby i własne centra kompetencyjne, inwestują w serwerownie i narzędzia. Większość wybiera inną, często dużo tańszą i elastyczniejszą, drogę: outsourcing IT, rozwiązania chmurowe lub modele pośrednie w układzie hybrydowym. Silnie rozwija się nowy model biznesowy „płacenia za użytkowanie”. Jest bardzo wygodny, gdyż w każdej chwili firma może szybko rozbudować swój potencjał IT, a w momencie mniejszego zapotrzebowania na jej produkty zrezygnować z dnia na dzień z określonej usługi IT. Transformacja cyfrowa coraz częściej opiera się na takich właśnie działaniach. Zyskują na tym dostawcy rozwiązań, którzy sprzedają coraz częściej nie tyle sam produkt, co usługę. Tak działa na przykład Fujitsu. Wykorzystując własne innowacyjne technologie, ale także ofertę partnerów i popularne na rynku produkty innych dostawców, bazując na wiedzy i bogatych doświadczeniach inżynierów zatrudnionych w ośrodkach Global Delivery Center, tworzy rozwiązania, które odpowiadają na najważniejsze wyzwania współczesnych przedsiębiorstw i instytucji.

Oferty na miarę

Na wyzwania i rozwiązania IT Fujitsu patrzy kompleksowo: wykraczając poza perspektywę producenta sprzętu, tworzy oferty bazujące na kompetencjach doradczych i wdrożeniowych, które pozyskała w trakcie zrealizowanych projektów implementacyjnych oraz utrzymaniowych. W rezultacie, integrując różnorodne technologie i usługi – własne oraz konkurencyjne – oferuje klientom spójne, nowoczesne i zarazem wygodne doświadczenie w zakresie projektowania, dostarczania, bieżącego wsparcia i rozwoju rozwiązania w przyszłości. Jak to wygląda w praktyce?
Fujitsu koncentruje się na trzech, kluczowych w erze cyfrowej transformacji, powiązanych ze sobą i zachodzących na siebie obszarach: End‑User Services, Data Protection, Hybrid IT.

End‑User Services to kompleksowa usługa wspierająca codzienną działalność organizacji bądź bezpośredniego użytkownika systemu IT. Oferta zawiera usługi wynajmu stanowisk pracy w postaci komputerów, pakiety usługowe zawierające zarządzanie i utrzymanie sprzętu, również innych dostawców, zarządzanie oprogramowaniem i zasobami, aż po bezpośrednie wsparcie użytkownika z elementami samoobsługi. Service desk z pierwszą linią wsparcia aż do kompletnego outsourcingu cyfrowej przestrzeni pracy. W ramach usługi możliwe jest wsparcie w tradycyjnym helpdesk/service desk, w zakresie zdalnego zarządzania infrastrukturą (RIM), świadczenia usług workplace‑as‑a-service, managed maintenance oraz realizacji serwisów pogwarancyjnych w modelu multivendor.

Istotnym elementem oferty i kompetencji Fujitsu w zakresie End‑User Services jest Global Delivery Center, gdzie ponad 3 tys. pracowników na bieżąco wspiera kontrakty realizowane dla klientów za granicą i w Polsce. Bezcennym zasobem jest doświadczenie w zakresie migracji, integracji, utrzymania systemów IT, zarządzania projektami w środowiskach wielokulturowych.

Data Protection obejmuje długoterminowe gromadzenie i zarządzanie danymi. W tej ofercie łączy się tradycyjne technologie pamięci masowej z nowoczesnymi rozwiązaniami do backupu, archiwizacji oraz zarządzania danymi z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych oraz potrzebami zachowania ciągłości biznesowej. Opracowywane przez Fujitsu rozwiązania są oparte na sprzęcie produkowanym przez Fujitsu oraz oprogramowaniu firm takich jak CommVault i Veritas. Firma blisko współpracuje także z producentami sprzętu – firmami Quantum, Veritas i NetApp.

Fujitsu ma w swojej ofercie nowoczesne rozwiązania macierzy dyskowych, zasoby do przechowywania danych oparte na infrastrukturze hiperkonwergentnej, urządzenia dedykowane (appliance) i systemy CS8000, które pozwalają na efektywne ograniczanie kosztów przechowywania w ramach backupu czy archiwizacji – dla różnorodnych systemów: od mainframe po otwarte systemy platform UNIX i x86. Rozwiązanie CS8000 w środowiskach klasy enterprise pozwala na jednoczesną koncentrację przepływu danych z kilku systemów backupowych lub archiwizacyjnych i utrzymanie danych w ramach jednego środowiska. Jest to możliwe dzięki automatyzacji procesów i wyeliminowaniu „wąskich gardeł” w interfejsach wejścia i wyjścia.

Hybrid IT oznacza kompletną ofertę produktów i usług związanych z transformacją centrum danych oraz konsultingiem w zakresie optymalnej ścieżki migracji. Niezależnie od oferty produktowej Fujitsu, obszar ten obejmuje szerokie spektrum platform, technologii i możliwych modeli konsumpcji – od tradycyjnych po hiperkonwergentne. Systemy oferowane przez Fujitsu działają w środowiskach wykorzystywanych od wielu lat. Dlatego też ta oferta uwzględnia wiele różnorodnych rozwiązań umożliwiających budowę ścieżek migracji do nowoczesnej architektury.

Mając świadomość stabilności i wydajności platform UNIX Solaris, Fujitsu oferuje serwery SPARC, jak również usługi optymalizacji procesów migracji systemów Oracle do platformy x86. Ważnym elementem oferty są także serwerowe rozwiązania mission critical oparte na produktach linii PrimeQuest. Posiadają one cechy spotykane dotychczas wyłącznie w najbardziej wydajnych i niezawodnych serwerach pracujących pod kontrolą systemów UNIX. Dzięki ich wykorzystaniu klienci zyskują wydajną, niezawodną platformę konsolidacyjną dla środowisk x86, przy zachowaniu reżimów wysokiej dostępności typowych dla systemów centralnych opartych na architekturze RISC. Oferta zakłada również optymalizację zasobów informatycznych w postaci chmury prywatnej. Wzbogaca to tradycyjne systemy wirtualizacyjne o możliwości budowy usług provisioningu, taryfikacji, monitoringu SLA, samodzielnego konfigurowania zasobów infrastrukturalnych i platformowych przez portal.

Środowisko chmury prywatnej można integrować z zasobami zewnętrznymi (Microsoft Azure, Google Cloud, Amazon Web Services) i tworzyć w ten sposób chmurę hybrydową, która umożliwia transformację tradycyjnego modelu IT do modelu usługowego. Ten obszar oferty wspierają produkty firm Nutanix, RedHat, VMWare, Microsoft – Fujitsu jest partnerem sprzętowym, a jednocześnie posiada zespół doświadczonych inżynierów wdrażających rozwiązania. Oferta zakłada konieczność wielostopniowego podejścia do takich rozwiązań – od warstwy wirtualizacji, przez konteneryzację, aż po budowę warstwy usługowej w postaci portali i dążenie środowisk IT do hiperkonwergencji.

Współpraca to korzyść

Ofertę proponowaną przez Fujitsu doskonale opisuje hasło „co‑creation”. To nie oferowanie gotowych, zamkniętych rozwiązań i produktów, ale szeroka współpraca w zakresie rozpoznania potrzeb oraz dopasowanie rozwiązania w trybie dialogu z klientem i kompetentne wsparcie w procesie jego użytkowania. Dzięki temu powstają propozycje „uszyte na miarę” klienta. W efekcie jest to również oferta dla wszystkich, począwszy od małego biznesu, przez średnie firmy, a skończywszy na segmencie korporacyjnym.

Możliwość współtworzenia to kluczowy krok w obszarze transformacji cyfrowej. Projektowe podejście Fujitsu pozwala klientom uzyskać gwarancję uwzględnienia nie tylko aspektów technicznych, ale również organizacyjnych, społecznych i środowiskowych w realizowanych przedsięwzięciach. Efektywne wykorzystanie możliwości technologicznych to jedyna droga dla biznesu w erze cyfrowej transformacji.