27 października rozpocznie się II edycja Kongresu ICAN Management Review „Liderzy Jutra”. To ogromna dawka eksperckiej, praktycznej wiedzy, która umożliwi ci sprawne zarządzanie, skuteczne przezwyciężenie pojawiających się kryzysów i rozwój firmy – zarówno w kontekście globalnym, jak i lokalnym.
Partnerem Miejskim wydarzenia i debaty eksperckiej „Patriotyzm regionalny w biznesie” (27 października o 13:10) jest Bydgoszcz i Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego. W dyskusji udział wezmą: Edyta Wiwatowska – prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Adam Ambrozik – dyrektor ds. korporacyjnych Velux Polska oraz Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica. Debatę moderować będzie Tomasz Kulas – redaktor prowadzący „ICAN Management Review”.
Wybór tematu dyskusji to odpowiedź na rozwój aktywności decydentów i organizacji regionalnych w zakresie tworzenia nowych szans rozwojowych zarówno dla lokalnych przedsiębiorców, jak i zewnętrznych inwestorów. Partner Miejski debaty eksperckiej, Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego, zaprezentuje dobre praktyki, które mogą być naśladowane przez inne organizacje regionalne – działania w zakresie gospodarczego wspierania firm lokalnych oraz inicjatywy, które skutecznie przyciągają inwestorów zewnętrznych. Agencja pomaga również w zakresie ekspansji sprzedażowej regionalnych przedsiębiorców, a także promuje lokalną odpowiedzialność biznesu.
Dzięki tego typu aktywnościom coraz więcej nowych i obecnych inwestorów może wskazywać dany region jako optymalną lokalizację dla rozwoju swojego biznesu. Ważne jest przy tym, aby odpowiednio zaprezentować atuty wybranej lokalizacji – miasta, specjalnego obszaru, regionu – które decydują o jego atrakcyjności inwestycyjnej. Może to być dogodne położenie komunikacyjne (np. wraz z międzynarodowym lotniskiem), gotowa oferta terenów pod inwestycje, nowoczesne powierzchnie magazynowe i biurowe albo niższe niż w innych regionach koszty operacyjne prowadzenia biznesu.
Niezwykle istotny jest również tzw. kapitał ludzki, postrzegany przez inwestorów zarówno przez pryzmat liczby mieszkańców, jak i ich kompetencji, oraz możliwości edukacyjne prowadzące do wykształcenia potrzebnych kadr. W czasie debaty dotkniemy tych zagadnień od strony organizacji regionalnych oraz firm, które mocno stawiają na działania na rzecz lokalnych społeczności, takich jak Amica i Velux.