Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Przerwij związek
między płacą
a wynikami

Eksperyment polegający na wyeliminowaniu modelu pay‑for‑performance przyczynił się do poprawy wyników, utrzymania i zaangażowania pracowników działu sprzedaży w Hilti Group.

Systemy wynagrodzeń oparte na zasadzie pay‑for- -performance (PFP, płaca za wyniki) zostały opracowane w epoce przemysłowej w celu stymulowania indywidualnej wydajności i mimo badań pokazujących, że podejście takie jest źle dopasowane do znacznej części prac opartej na wiedzy wykonywanej w dzisiejszych organizacjach, ten sposób wynagradzania nadal pozostaje standardem.

Systemy wynagrodzeń PFP utknęły w przeszłości z kilku powodów. Pierwszym z nich jest w zasadzie zwyczajna ignorancja: firmy stosują PFP od dziesięcioleci, a najlepsze praktyki rozpowszechniane przez specjalistów ds. płac zwykle wywodzą się z tego modelu. Ponadto większość liderów nie zna wyników badań nad PFP lub też uznaje je za niewiarygodne. Wreszcie odejście od PFP oraz podjęcie działań niezbędnych do zaprojektowania i wprowadzenia nowego systemu wynagrodzeń może być odstraszającą perspektywą, biorąc pod uwagę potencjalny wpływ na ryzyko malejącej wydajności, a co za tym idzie – zysków, w wyniku niewłaściwego wdrożenia.

Zostało 92% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Franz Wirnsperger

Dyrektor zarządzający Hilti Lab for Integrated Performance Management na Uniwersytecie St. Gallen.

Klaus Möller

Profesor specjalizujący się w kontrolingu finansowymi i zarządzaniu wydajnością na Uniwersytecie St. Gallen.

Jonas Solbach

Kierowniki ds. strategii zasięgu rynkowego w Grupie Hilti

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy