Zawyżanie potencjału modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, może skutkować tworzeniem zawodnych aplikacji.
Duże modele językowe (Large Language Models; LLM) mogą odmienić biznes. Ich zdolność do generowania szczegółowych, kreatywnych odpowiedzi na zapytania w prostym języku i kodzie wywołała falę ekscytacji, dzięki której ChatGPT osiągnął 100 milionów użytkowników szybciej niż jakakolwiek inna technologia tuż po swoim uruchomieniu. Na skutek tego w pierwszej połowie 2023 roku inwestorzy zainwestowali ponad 40 miliardów dolarów w start‑upy zajmujące się sztuczną inteligencją. To ponad 20% wszystkich globalnych inwestycji venture capital, a wszelkiego rodzaju firmy – od start‑upów na etapie zalążkowym po gigantów technologicznych – opracowują nowe zastosowania tej technologii.
LLM są niezwykle potężne, a ich zdolność do generowania tekstów podobnych do ludzkich wypowiedzi może sprawiać, że będziemy im fałszywie przypisywali inne ludzkie zdolności. To z kolei prowadzi do niewłaściwego zastosowania tej technologii. Dzięki głębszemu zrozumieniu sposobu działania LLM i ich podstawowych ograniczeń menedżerowie mogą podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące sposobu wykorzystania modeli językowych w swoich organizacjach, eliminując ich niedociągnięcia za pomocą kombinacji technologii uzupełniających i zarządzania ludźmi.