Liderzy zaspokajają żądania pracowników dotyczące bardziej elastycznego trybu pracy, choć obawiają się jego wpływu na kulturę organizacyjną i zdolność do tworzenia innowacji.
Wzmacnianie kultury organizacyjnej i inspirowanie do tworzenia innowacji były dużymi wyzwaniami przed trzema laty, gdy wszyscy pracownicy siedzieli przez cały tydzień w sąsiadujących ze sobą boksach i pili kawę z tego samego ekspresu. Dzisiaj, gdy wydaje się, że praca hybrydowa zapuściła trwałe korzenie i wielu pracowników dzieli czas pracy pomiędzy domem i siedzibą firmy, oba te wyzwania są jeszcze większe. Z nowych badań wynika, że menedżerowie są głęboko zaniepokojeni szkodliwym wpływem pracy hybrydowej na te dwa obszary, które, bardziej niż większość innych, mają z natury społeczny charakter. Wprawdzie dowody na szkody, jakie wyrządza ona w zakresie innowacyjności i kultury organizacyjnej, pochodzą nadal głównie z niepotwierdzonych źródeł, jednak potencjalne zagrożenie jest realne.
Praca hybrydowa jest z definicji rozwiązaniem, w którym czas pracy rozkłada się w elastyczny sposób na godziny przepracowane w biurze i w innym miejscu, którym jest zazwyczaj dom pracownika. Trwałość tego rozwiązania uwidoczniła się w ciągu dwóch lat, w trakcie których badaliśmy wiodące firmy globalne korzystające z modelu pracy hybrydowej podczas pandemii COVID‑19. Wszyscy menedżerowie z badanej przez nas próby stwierdzili, że zamierzają opracować długookresowe strategie...