Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Eksperymentuj, aby podejmować trafniejsze decyzje

Cztery wnioski na temat używania randomizowanych, kontrolowanych eksperymentów do tworzenia wartości dla firmy i klientów.

Załóżmy, że pracujesz w zespole Google’a do spraw reklamy, który musi rozstrzygnąć, czy ogłoszenia będą wyświetlane na niebieskim czy żółtym tle. Osobiście uważasz, że żółty zagwarantuje więcej kliknięć, jednak twój współpracownik twierdzi, że lepszy będzie kolor niebieski. Jak podejmiecie tę decyzję?

Na początku działalności Google’a moglibyście dyskutować, aż ktoś by ustąpił, albo uzgodnilibyście przekazanie decyzji przełożonemu. Ostatecznie jednak przywódcy w całej firmie uświadomili sobie, że takie rozmowy i decyzje są często zbędne.

„Nie chcemy, aby menedżerowie wysokiego szczebla debatowali, jaki kolor tła wygeneruje więcej kliknięć w reklamy – powiedział nam główny ekonomista Google’a Hal Varian. – Po co się kłócić, skoro można to po prostu sprawdzić, przeprowadzając eksperyment?”

Zostało 95% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Michael Luca

Michael Luca (@mike_luca) jest adiunktem zarządzania w Harvard Business School.

Max H. Bazerman

Max H. Bazerman (@maxhbazerman) jest profesorem zarządzania w Harvard Business School.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy