biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Eksperymentuj, aby podejmować trafniejsze decyzje

Eksperymentuj, aby podejmować trafniejsze decyzje

Premium

(Nr 6, wrzesień 2020)

Cztery wnioski na temat używania randomizowanych, kontrolowanych eksperymentów do tworzenia wartości dla firmy i klientów.

Załóżmy, że pracujesz w zespole Google’a do spraw reklamy, który musi rozstrzygnąć, czy ogłoszenia będą wyświetlane na niebieskim czy żółtym tle. Osobiście uważasz, że żółty zagwarantuje więcej kliknięć, jednak twój współpracownik twierdzi, że lepszy będzie kolor niebieski. Jak podejmiecie tę decyzję?

Na początku działalności Google’a moglibyście dyskutować, aż ktoś by ustąpił, albo uzgodnilibyście przekazanie decyzji przełożonemu. Ostatecznie jednak przywódcy w całej firmie uświadomili sobie, że takie rozmowy i decyzje są często zbędne.

„Nie chcemy, aby menedżerowie wysokiego szczebla debatowali, jaki kolor tła wygeneruje więcej kliknięć w reklamy – powiedział nam główny ekonomista Google’a Hal Varian. – Po co się kłócić, skoro można to po prostu sprawdzić, przeprowadzając eksperyment?”

Zostało 95% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Michael Luca

Michael Luca (@mike_luca) jest adiunktem zarządzania w Harvard Business School.

Max H. Bazerman

Max H. Bazerman (@maxhbazerman) jest profesorem zarządzania w Harvard Business School.