Cztery wnioski na temat używania randomizowanych, kontrolowanych eksperymentów do tworzenia wartości dla firmy i klientów.
Załóżmy, że pracujesz w zespole Google’a do spraw reklamy, który musi rozstrzygnąć, czy ogłoszenia będą wyświetlane na niebieskim czy żółtym tle. Osobiście uważasz, że żółty zagwarantuje więcej kliknięć, jednak twój współpracownik twierdzi, że lepszy będzie kolor niebieski. Jak podejmiecie tę decyzję?
Na początku działalności Google’a moglibyście dyskutować, aż ktoś by ustąpił, albo uzgodnilibyście przekazanie decyzji przełożonemu. Ostatecznie jednak przywódcy w całej firmie uświadomili sobie, że takie rozmowy i decyzje są często zbędne.
„Nie chcemy, aby menedżerowie wysokiego szczebla debatowali, jaki kolor tła wygeneruje więcej kliknięć w reklamy – powiedział nam główny ekonomista Google’a Hal Varian. – Po co się kłócić, skoro można to po prostu sprawdzić, przeprowadzając eksperyment?”