W obliczu zagrożeń menedżerowie muszą wyjść poza sprawdzone sposoby wspierania pracowników, aby rozwiać ich zróżnicowane obawy i zaskarbić sobie ich zaufanie.
Menedżerowie zawsze potrzebowali wskazówek, gdy musieli przeprowadzić swoich pracowników przez niepewne czasy. Pandemia COVID‑19 miała bez wątpienia cechy globalnego kryzysu naszego pokolenia, ale nie jest to ani pierwszy, ani ostatni kryzys tego rodzaju. Mimo że stan pandemii minął, niepewność i zmienność wciąż pozostają i targają środowiskiem pracy. Światu zagraża gospodarcza i polityczna niestabilność, co pogłębia poczucie niepewności wśród pracowników. W tych zmiennych realiach tradycyjne sposoby zarządzania i przywództwa okazują się niewystarczające.
Dotychczasowe badania nad przywództwem w dobie kryzysu skupiały się zazwyczaj na ogólnofirmowych strategiach wypracowywanych w dyrektorskich gabinetach, które nie dostarczały menedżerom liniowym zbyt wielu wskazówek na temat najlepszych sposobów wspierania pracowników. Aby wypełnić tę lukę, zasięgnęliśmy informacji u źródła. Zapytaliśmy pracowników, czego chcą, potrzebują i oczekują od swoich menedżerów w niepewnych czasach...