Cyfrowa transformacja oraz wzrost popularności mediów społecznościowych umożliwiły niemal każdemu budowanie wizerunku eksperta, co spowodowało zacieranie się różnic między rzeczywistymi autorytetami a samozwańczymi specjalistami. W takiej rzeczywistości budowanie marki osobistej, opartej na autentyczności i wartościach, staje się wyzwaniem dla liderów biznesu. Jak się wyróżnić i zbudować wiarygodną marką osobistą, która przetrwa próbę czasu?
Na te pytania odpowiada Barbara Krysztofczyk, właścicielka butikowej agencji Krystal Point, ekspertka ds. strategii komunikacji, doradczyni w zakresie budowania marki osobistej oraz doświadczona trenerka wystąpień publicznych. Wspierała w działaniach PR‑owych największe osobistości ze świata mediów, biznesu, polityki, takie jak Anna Lewandowska czy Szymon Hołownia.
Jak budować markę osobistą w erze samozwańczych ekspertów?
Barbara Krysztofczyk podkreśla, że kluczem do sukcesu w budowaniu marki osobistej jest autentyczność, ale w odpowiednio zarządzanej formie. „Autentyczność nie oznacza ekshibicjonizmu” – mówi. Wskazuje, że istotą jest świadomy wybór tego, które aspekty swojej osobowości pokazać publicznie, zachowując przy tym spójność z własnymi wartościami i przekonaniami, a jednocześnie odpowiadając na rynkowe oczekiwania.
Ekspertka zwraca również uwagę, że w przypadku liderów biznesu, szczególnie tych z mniejszych firm, autentyczna marka osobista może być decydującym czynnikiem sukcesu. Jak zauważa: „60% Polaków bardziej ufa firmom, których liderzy są obecni w mediach społecznościowych”. Dla menedżerów wyższego szczebla budowanie marki osobistej może być zarówno szansą na zwiększenie zaufania, jak i wyzwaniem, które wymaga odpowiedniego wyważenia między autentycznością a profesjonalizmem.
Z rozmowy dowiesz się także:
Czy w dobie przesycenia rynku eksperckością autentyczna marka osobista nadal ma sens?
Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby na początku drogi budowania swojej marki osobistej?
W jaki sposób eksperci powinni radzić sobie z kryzysami wizerunkowymi, aby minimalizować ich negatywne skutki i przekuć je w okazję do wzmocnienia swojej marki?
Czy media społecznościowe są rzeczywiście najefektywniejszym narzędziem do budowania marki osobistej dla liderów biznesu?
Przykłady marek osobistych, które mogą stanowić inspirację dla liderów biznesu.
Wysłuchaj rozmowy i dowiedz się, jak budować autentyczną markę osobistą, która przyciąga uwagę i zyskuje zaufanie. Odkryj sprawdzone strategie, dzięki którym wyróżnisz się na tle konkurencji, skutecznie wykorzystasz swoje mocne strony i stworzysz przekaz, który zbuduje trwałe relacje z odbiorcami.
Zapoznaj się z raportem Krystal Point Marki osobiste - ich siła i realny wpływ przygotowanym we współpracy z Ogólnopolskim Panelem Badawczym Ariadna, który pokazuje, w jaki sposób marki osobiste oddziałują na zaufanie konsumentów oraz ich wybory zakupowe, a także jak są postrzegane w porównaniu do tradycyjnych marek biznesowych.