Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Budowanie autentycznej marki osobistej w świecie fałszywych autorytetów

Cyfrowa transformacja oraz wzrost popularności mediów społecznościowych umożliwiły niemal każdemu budowanie wizerunku eksperta, co spowodowało zacieranie się różnic między rzeczywistymi autorytetami a samozwańczymi specjalistami. W takiej rzeczywistości budowanie marki osobistej, opartej na autentyczności i wartościach, staje się wyzwaniem dla liderów biznesu. Jak się wyróżnić i zbudować wiarygodną marką osobistą, która przetrwa próbę czasu?

Na te pytania odpowiada Barbara Krysztofczyk, właścicielka butikowej agencji Krystal Point, ekspertka ds. strategii komunikacji, doradczyni w zakresie budowania marki osobistej oraz doświadczona trenerka wystąpień publicznych. Wspierała w działaniach PR‑owych największe osobistości ze świata mediów, biznesu, polityki, takie jak Anna Lewandowska czy Szymon Hołownia.

Jak budować markę osobistą w erze samozwańczych ekspertów?

Barbara Krysztofczyk podkreśla, że kluczem do sukcesu w budowaniu marki osobistej  jest autentyczność, ale w odpowiednio zarządzanej formie. „Autentyczność nie oznacza ekshibicjonizmu” – mówi. Wskazuje, że istotą jest świadomy wybór tego, które aspekty swojej osobowości pokazać publicznie, zachowując przy tym spójność z własnymi wartościami i przekonaniami, a jednocześnie odpowiadając na rynkowe oczekiwania.

Ekspertka zwraca również uwagę, że w przypadku liderów biznesu, szczególnie tych z mniejszych firm, autentyczna marka osobista może być decydującym czynnikiem sukcesu. Jak zauważa: „60% Polaków bardziej ufa firmom, których liderzy są obecni w mediach społecznościowych”. Dla menedżerów wyższego szczebla budowanie marki osobistej może być zarówno szansą na zwiększenie zaufania, jak i wyzwaniem, które wymaga odpowiedniego wyważenia między autentycznością a profesjonalizmem.

Z rozmowy dowiesz się także:
  • Czy w dobie przesycenia rynku eksperckością autentyczna marka osobista nadal ma sens?

  • Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby na początku drogi budowania swojej marki osobistej?

  • W jaki sposób eksperci powinni radzić sobie z kryzysami wizerunkowymi, aby minimalizować ich negatywne skutki i przekuć je w okazję do wzmocnienia swojej marki?

  • Czy media społecznościowe są rzeczywiście najefektywniejszym narzędziem do budowania marki osobistej dla liderów biznesu?

  • Przykłady marek osobistych, które mogą stanowić inspirację dla  liderów biznesu.

Wysłuchaj rozmowy i dowiedz się, jak budować autentyczną markę osobistą, która przyciąga uwagę i zyskuje zaufanie. Odkryj sprawdzone strategie, dzięki którym wyróżnisz się na tle konkurencji, skutecznie wykorzystasz swoje mocne strony i stworzysz przekaz, który zbuduje trwałe relacje z odbiorcami.

Zapoznaj się z raportem Krystal Point Marki osobiste - ich siła i realny wpływ przygotowanym we współpracy z Ogólnopolskim Panelem Badawczym Ariadna, który pokazuje, w jaki sposób marki osobiste oddziałują na zaufanie konsumentów oraz ich wybory zakupowe, a także jak są postrzegane w porównaniu do tradycyjnych marek biznesowych.

Paulina Chmiel-Antoniuk

redaktorka "MIT Sloan Management Review Polska"


Najpopularniejsze tematy