Najnowsze
4 sposoby zarządzania talentami cyfrowymi i dlaczego dwa z nich nie działają
W obliczu niedostatku cyfrowych umiejętności firmy muszą przemyśleć od nowa, w jaki sposób powinny współpracować z najcenniejszymi talentami.
Europejskie start-upy stawiają na sztuczną inteligencję
Sztuczna inteligencja to dziedzina, w której specjalizuje się coraz więcej europejskich start-upów zajmujących się nowymi technologiami. Szybkiemu wzrostowi liczby firm towarzyszy jednocześnie coraz większa dojrzałość całej branży.
Jak zostać mistrzem komunikacji?
Sposób, w jakim komunikujesz się z innymi, może być źródłem twojej przewagi – w firmie, w zespole, na rynku pracy. Jak usprawnić swoją komunikację? Skorzystaj z czterech podpowiedzi.
Działaj jak start-up
Gdy przywódcy firm o ugruntowanej pozycji biorą na celownik cyfryzację, często powtarzają słowa: działajmy jak start-upy. Badania prowadzone w Center for Information Systems Research na MIT potwierdzają, że naśladowanie start-upów jest mądrym sposobem na przeprowadzenie cyfrowej transformacji.
Sztuczna inteligencja – tak, ale nie jako turbonapęd niewydolnych procesów
Wykorzystywanie sztucznej inteligencji do przyspieszenia procesów opartych na przestarzałych systemach można porównać do opatrywania chorego plastrem wtedy, gdy potrzebne jest lekarstwo.
Jak ugryźć sztuczną inteligencję
Zdaniem wielu liderów sztuczna inteligencja i technologie kognitywne to obecnie najbardziej rewolucyjne siły, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć. Większość firm nie ma jednak strategii, która pozwoliłaby im przygotować się na to wyzwanie.
Najpierw wdrażaj, potem pytaj (albo nie pytaj w ogóle)
Kiedyś firmy poświęcały lata na zgłębianie wymogów biznesu, zanim w ogóle pomyślały o wprowadzeniu na rynek nowego oprogramowania. Dziś tańsze aplikacje chmurowe (Cloud Computing) sprawiają, że wszelkie decyzje wdrożeniowe podejmowane są „w locie” – i nie ma od tego odwrotu.
Czego możemy nauczyć się od konstruktorów
Firmy są w stanie wprowadzać innowacje i rozkwitać, jeśli będą pielęgnować „twórczy” sposób myślenia.
Niezdrowa efektywność
Ponad 100 lat temu Frederick Taylor, amerykański inżynier i przedsiębiorca, uważnie obserwował robotników ładujących na wagony surówkę żelaza. Następnie tak dopracował wszystkie szczegóły procesu ładowania, że osiągnął 3,8-krotne zwiększenie wydajności pracy ładowaczy.
4 wskazówki: jak komunikować się z zespołem, którym zarządzasz?
Obejmując stanowisko menedżerskie, pierwszym z wielu wyzwań związanych z dopasowaniem się do pełnienia nowej roli jest nauczenie się, jak skutecznie komunikować się ze swoim zespołem.