Firmy, które nauczą się rozmawiać z maszynami i równocześnie chronić zaufanie klientów, zyskają przewagę konkurencyjną w erze sztucznej inteligencji. Decyzja o wdrożeniu agentów AI nie jest już pytaniem o technologię, ale – o dojrzałość organizacji. W studium przypadku Shoply widzimy dylemat, przed którym wkrótce stanie większość firm: jak wprowadzać nowe rozwiąza-nia w sposób, który równocześnie […]
Współczesny klient oczekuje błyskawicznych i spersonalizowanych odpowiedzi na swoje pytania, więc dylemat, czy wdrożyć agenta AI do wsparcia działań marketingowych lub obsługi klienta w e-commerce, właściwie nie istnieje. Kto tego nie zrobi, prędzej czy później wypadnie z rynku. To nie hipoteza – to fakt. Wiem, jak istotna przy tak pędzącej gospodarce i wyścigu technologicznym jak […]
Azjatyckie platformy e-commerce wyznaczają trendy, które wkrótce mogą odmienić handel na całym świecie. Ashley Dudarenok, seryjna przedsiębiorczyni, zaliczana do stu najważniejszych globalnych influencerek w obszarze retail, ekspertka ds. transformacji cyfrowej i jednej z najbardziej konkurencyjnych gospodarek cyfrowych, jaką są Chiny, w rozmowie z Pauliną Kostro, redaktorką „MIT Sloan Management Review Polska”, odsłania mechanizmy stojące za […]
Podejście do trenowania modeli sztucznej inteligencji oparte na współpracy różnych firm może przynieść lepsze rezultaty, ale wymaga znalezienia partnerów, których dane uzupełnią twoje własne. Wdrażanie sztucznej inteligencji nie gwarantuje już przewagi konkurencyjnej. To, co naprawdę wyróżnia dziś firmy, to dostęp do zróżnicowanych, bogatych danych o wysokiej jakości. To one przesądzają o tym, czy systemy AI […]
Aby skutecznie wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, polskie organizacje muszą przyjąć strategiczne podejście do zarządzania danymi, łączące w sobie bezpieczeństwo, zgodność z regulacjami oraz nowoczesne technologie, takie jak infrastruktura hybrydowa i uczenie federacyjne. Rozwój sztucznej inteligencji (AI) w coraz większym stopniu redefiniuje sposób funkcjonowania organizacji w Polsce. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Amazon Web Services (AWS) […]
Czy social selling to zagrożenie dla Twojego e-commerce czy może jednak szansa na większe zyski? Jak AI i automatyzacja zmieniają doświadczenia zakupowe Twoich klientów? Czy właśnie widzimy koniec Google Search? Co to oznacza dla polskich sklepów i platform on-line? Na te pytania odpowiada Ashley Dudarenok, ekspertka ds. chińskiego rynku e-commerce. Przez dekady e-commerce opierał się […]
Wiele organizacji deklaruje przywiązanie do zasad etyki w obszarze sztucznej inteligencji, ale niewiele z nich potrafi faktycznie przełożyć te wartości na codzienną praktykę. Jak więc pokonać tę przepaść między deklaracjami a działaniem? W październiku 2023 roku Nowy Jork ogłosił swój plan działania w zakresie sztucznej inteligencji — oficjalnie zobowiązując się do jej odpowiedzialnego i transparentnego […]
Od ponad trzech dekad biznes ściga obietnicę marketingu „jeden do jednego”. Mimo to, codzienne doświadczenia klientów wciąż pełne są irytujących pomyłek. Czy wszechobecna Generative AI jest wreszcie rewolucją, na którą czekaliśmy? Profesor Tom Davenport, światowy autorytet w dziedzinie analityki, twierdzi, że pogoń za samym GenAI to ślepa uliczka. Prawdziwa transformacja wymaga zrozumienia, że GenAI jest […]
Internet, jaki znamy, powoli odchodzi do lamusa. Era pasywnego klikania w linki i wypełniania formularzy ustępuje miejsca „aktywnej sieci”. A w niej agenci AI wykonują za nas zadania – od rezerwacji hotelu po skomplikowane zakupy w e-commerce. Już dziś po Twojej stronie internetowej krąży więcej botów niż ludzi, a tzw. „ruch agentowy” stanowi nawet 15-20% […]
W świecie technologii pojawiła się sensacyjna wiadomość, która szybko podbiła polski internet: „Język polski jest najlepszy dla sztucznej inteligencji”. To informacja, która cieszy i daje powód do dumy. Zanim jednak menedżerowie i analitycy zaczną masowo tłumaczyć swoje polecenia i stawiać prompty po polsku, warto przyjrzeć się, co dokładnie odkryli naukowcy i co to realnie oznacza […]