Sztuczna inteligencja szturmem zdobywa świat e-commerce, obiecując rewolucję w personalizacji, optymalizacji i obsłudze klienta. Jednak fala marketingowego entuzjazmu często przesłania realne wyzwania i pułapki. Jak mądrze wdrażać AI, by stała się realną przewagą konkurencyjną, a nie kosztowną pomyłką? W 11. odcinku podcastu „Limity AI” Iwo Zmyślony rozmawiał z Konradem Bujakiem – doświadczonym inżynierem AI, konsultantem […]
Eksperci debatują, czy wdrożenie agentowej sztucznej inteligencji wymaga nowego podejścia do zarządzania. Już czwarty rok z rzędu „MIT Sloan Management Review” i Boston Consulting Group (BCG) gromadzą międzynarodowy panel ekspertów w dziedzinie sztucznej inteligencji złożony zarówno z naukowców, jak i praktyków, aby lepiej zrozumieć, jak w organizacjach na całym świecie wdrażana jest odpowiedzialna sztuczna inteligencja (responsible […]
Firmy będące pionierami we wdrażaniu agentów AI osiągają znacznie wyższy i szybszy zwrot z inwestycji (ROI). Aż 88% z nich notuje pozytywne wyniki finansowe, a ponad połowa deklaruje wzrost przychodów o 6-10%. Agenty AI już dziś rewolucjonizują kluczowe obszary biznesu, takie jak obsługa klienta, marketing, cyberbezpieczeństwo i wsparcie techniczne, stając się standardem w ponad połowie […]
Projektowanie inteligencji według Stephena Wolframa to praktyczne zasady oparte na filozoficznych odkryciach dotyczących obliczeń, które wygenerują trwałą wartość z AI w środowiskach przedsiębiorstw. Stephen Wolfram to fizyk, który przekształcił się w przedsiębiorcę. Jego pionierskie badania nad automatami komórkowymi, nieredukowalnością obliczeniową i symbolicznymi systemami wiedzy fundamentalnie zmieniły nasze rozumienie złożoności. Teoretyczne przełomy zaowocowały sukcesami komercyjnymi: Wolfram […]
Ferra to firma z tradycjami, która przez dekady budowała swoją pozycję na solidnych, niezmiennych fundamentach. W obliczu rewolucji technologicznej jednak nawet najmocniejsze opoki muszą się zmierzyć z nową rzeczywistością. Prezes Marek, czując rosnącą presję rynku, zdaje sobie sprawę, że musi zainwestować w sztuczną inteligencję, aby nie zostać w tyle. Inicjatywa ta, zamiast stać się kołem […]
Sztuczna inteligencja daje liderom nowe możliwości, pod warunkiem że zdekonstruują stanowiska i procesy, przeredystrybuują pracę oraz zrekonstruują nowe sposoby działania. TRADYCYJNE STRUKTURY, które niegdyś definiowały pracę — stałe stanowiska, sztywne procesy i wąsko określone role — rozpadają się pod ciężarem zmian. Przez stulecia relacja między kosztem (lub ceną) a wolumenem kształtowała ekonomiczne obliczenia pracy. Organizacje […]
Wbrew obawom, że technologia może odebrać człowiekowi rolę lidera, badania pokazują coś zupełnie odwrotnego: AI ma potencjał, by sprawić, że przywództwo będzie bardziej ludzkie, autentyczne i skuteczne. Dzięki synergii inteligencji maszynowej i unikalnych cech człowieka – świadomości, mądrości i zdolności do współczucia – liderzy mogą dziś kształtować środowiska pracy odpowiadające wyzwaniom przyszłości.Jesteśmy partnerami w Potential […]
Wielu dyrektorom ds. IT brakuje zasobów i formalnych uprawnień, by skutecznie zarządzać złożonymi zmianami kulturowymi i organizacyjnymi w procesie wdrażania sztucznej inteligencji. Niezbędne jest rozszerzenie roli przywódczej o nowe kompetencje i obszary odpowiedzialności. AI rewolucjonizuje gospodarki oraz dynamicznie przekształca całe rynki, ale trwałe wyróżnienie się na tle konkurencji i budowanie przewagi konkurencyjnej nadal będzie wynikało […]
Decyzja o wdrożeniu sztucznej inteligencji nie sprowadza się do wyboru odpowiedniego systemu, ale jest decyzją o wejściu w proces transformacji kulturowej wymagający nowego stylu przywództwa. I to właśnie ten aspekt stanowi największe wyzwanie dla prezesa Marka. Opór dyrektorów ds. IT i finansów nie wynika z braku wiedzy o technologii, lecz z braku poczucia kontroli i […]
Implementacja sztucznej inteligencji w organizacji jest zadaniem niezwykle złożonym, ponieważ dotyka praktycznie wszystkich kluczowych obszarów, takich jak kultura organizacyjna, technologia i kompetencje pracowników. Wprowadzanie tak szeroko zakrojonej zmiany powinno być realizowane stopniowo, zgodnie z zasadą „jak zjeść słonia – po kawałku”. Moja propozycja opiera się na trzech grupach inicjatyw odpowiadających trzem horyzontom czasowym. Akt 1. […]