Rafał Pikuła
Redaktor MIT Sloan Management Review Polska.
4 strategie cyfrowego sukcesu według CFO Spotify
Szwedzki serwis Spotify – oferujący usługę strumieniowego przesyłania muzyki – ma dziś 400 milionów użytkowników na świecie. CFO Spotify Paul Vogel, twierdzi, że celem firmy jest miliard użytkowników. Aby go osiągnąć, firma wdraża cztery strategie.
5 tekstów na temat cyfrowej strategii
Sformułowanie dobrej strategii jest naprawdę trudne. Wytyczenie kierunków rozwoju firmy, wyklarowanie misji i celów to działania, wymagają nie tylko inteligencji i zaangażowania, ale również – a może przede wszystkim – wizji i wyobraźni. Zachęcamy więc do przeczytania pięciu popularnych tekstów na temat strategii, wierząc, że ich lektura będzie dużym wsparciem, nie tylko dla wyobraźni i kreatywności.
Chcesz być dobrym liderem? Graj w szachy
Przed kilkoma dniami polski arcymistrz Jan-Krzysztof Duda został pierwszym polskim triumfatorem turnieju o Puchar Świata w szachach. Czy świeżo upieczony zdobywca Pucharu byłby dobrym przedsiębiorcą?
Chcesz mieć lojalnych i wiernych klientów? Przestaw firmę na model subskrypcyjny
Model subskrypcyjny, zwany też abonamentem lub prenumeratą, kojarzy się najczęściej z serwisami muzycznymi, wideo na życzenie albo usługą hostingu. Dziś jednak w formie subskrypcji sprzedaje się znacznie więcej usług i produktów, nieraz w bardzo różnych branżach.
Od binge-watchingu do binge-gamingu, czyli Netflix ucieka do przodu
Po okresie dynamicznego wzrostu Netflix stanął pod biznesową ścianą. Jest wielce prawdopodobne, że platforma streamingowa nie będzie rosła już w dotychczasowym tempie. A kto się nie rozwija, ten się cofa. Dlatego platforma VoD musi myśleć o wzbogaceniu swojej oferty. Na przykład o gry.
Biznes jak z obrazka
Facebook to największe medium społecznościowe na świecie, ale to Instagram – należący dziś do portfolio biznesów Marka Zuckerberga – zmienił myślenie o marketingu internetowym. Instagram powstał wtedy, gdy swoje triumfy święciła Nasza Klasa, którą właśnie dziś złożono do cyfrowego grobu. Co różniło te dwie usługi i jaka z tego porównania płynie lekcja dla twojego biznesu.
Transformacja cyfrowa dla liderów [RECENZJA KSIĄŻKI]
W ostatnim czasie, w dużej mierze dzięki pandemii, transformacja cyfrowa stała się udziałem większości firm. Dlatego książka „Pułapka transformacji” to obowiązkowa pozycja dla liderów i menedżerów IT.
Jak SaaS wykuwa nową kulturę pracy
Pandemia przyśpieszyła proces uelastycznienia rynku pracy. Wynajmujemy pracowników, sprzęt, a także coraz częściej także oprogramowanie. Biznes czasów (post)covidowych to nie tyle nowe ekosystemy pracownicze, co wręcz nowa filozofia korzystania z urządzeń i programów.
Aniołowie biznesu potrzebni od zaraz
Inwestowanie w start-upy wydaje się atrakcyjne, szczególnie w dobie przyśpieszenia technologicznego. Jednak, by inwestować z sensem, poza kapitałem potrzebne są i znajomości w branży.
Druga fala e-commerce, czyli święto przezornych i przygotowanych
Przyszła spodziewana druga fala koronawirusa, z nią mały lockdown i mniej lub bardziej spontaniczna izolacja. Do tego jest chłodno i deszczowo. Siłą rzeczy zakupy online znów są na fali wnoszącej.
Jak przenieść wydarzenie do sieci i na tym zyskać?
Wydarzenia wirtualne mogą być ciekawą alternatywą dla stacjonarnych spotkań, oferując przy okazji dodatkowe wartości oraz możliwości. Historia Warszawskiego Festiwalu Filmowego „Wisła” pokazuje, jak wiele można zyskać na – przymusowej bądź nie – zmianie formatu.
Szczepionka na kolejny lockdown: automatyzacja procesów sprzedaży
Wiosenne zamknięcie sklepów sprawiło, że proces automatyzacji sprzedaży – który już wcześniej był rosnącym trendem – przyśpieszył.
Problem bogactwa. Słowo o biznesowym rajdzie Netflixa
W czasie pandemii liczba płatnych użytkowników Netflixa wzrosła o około 16 mln. To nowy rekord, jednak czy Netflix utrzyma tendencje wzrostowe? Wszystko wskazuje, że platforma może być ofiarą własnego sukcesu.
Ważna wskazówka dla biznesu: narracja o epidemii (już) nie sprzedaje
Klienci mają dość informacji o COVID-19, chcą pogodnych komunikatów i powrotu do sytuacji sprzed epidemii. Marki, które będą promować powrót do normalności, mogą zyskać.
Komunikacja ponad wszystko. Jak budować wizerunek w czasie kryzysu?
Kryzys gospodarczy wywołany epidemią koronawirusa COVID-19 to dla przedsiębiorców czas trudnych decyzji. Pochopne, niewłaściwe decyzje, wsparte niewłaściwą komunikacją, to gotowa recepta na wizerunkową katastrofę. Jak tego uniknąć?
Epidemia jako test transformacji cyfrowej
Przez lata snuto opowieści, jak to już wkrótce cała nasza działalność przeniesie się do sieci. Zakupy, spotkania, relacje towarzyskie i biznesowe. Gdy nagle – z powodu SARS-CoV-2 – opowieść faktem się stała, okazało się, że wiele się zmieniło, choć nie wszystko. Oto krótka lista sukcesów i porażek.
II Kongres MIT Sloan Management Review Polska już wkrótce. Czego się spodziewać?
Już 21 kwietnia startuje druga edycja Kongresu, największego wydarzenia poświęconego nowym technologii w biznesie. Tym razem w unikatowej formule online.
Koronawirus szansą dla e-commerce? Tak, o ile masz odpowiednią technologię
Skupienie się na designie zamiast na funkcjonalności, oszczędności w zespołach wsparcia, brak personalizacji – to główne grzechy e-commerce. Są one ciężkie, bo w okresie epidemii można stracić ogromną szansę biznesową. I zaufanie klientów.
Schematy nie działają. Jak skutecznie skalować Agile?
Każda firma ma inną krzywą uczenia się, kulturę organizacyjną, inne zasoby ludzkie i talenty oraz odmienne podejście do podejmowania nowych wyzwań i ryzyka. Dlatego też skalowanie Agile w każdej firmie jest różne.
Rozwój sztucznej inteligencji przyśpiesza [RAPORT]
Niemalże każdego dnia możemy obserwować nowe sposoby zastosowania sztucznej inteligencji w naszym codziennym życiu