Trendy
26. badanie CEO Survey PwC: Polscy prezesi są świadomi konieczności zmieniania swoich firm, ale nadal boją się ryzykować
Prezesi w Polsce i na świecie są wyjątkowo pesymistycznie nastawieni w związku z perspektywami dotyczącymi gospodarki światowej – wynika z 26. dorocznego badania CEO Survey przeprowadzonego przez PwC. O najważniejszych wnioskach z badania z Mariuszem Dziurdzią, partnerem zarządzającym oraz liderem Clients & Markets, Innovations w PwC Polska, rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”.
Zarządzanie flotą w 2022. Jak redukować koszty?
W 2021 roku rynek motoryzacyjny zaskoczył wszystkich. Większość trendów, które były pewne jeszcze dwa lata temu, całkowicie lub częściowo się zmieniła. Brak nowych samochodów, rekordy rejestracji samochodów sprowadzonych, wydłużające się kolejki w serwisach, rosnące ceny samochodów nowych i używanych. To tylko kilka wniosków płynących z 2021. Jaki będzie 2022? Jak się do niego przygotować?
Jak przetrwać w świecie pełnym paradoksów zdradza Natalia Hatalska
Jak algorytmy manipulują naszymi decyzjami i przekonaniami na temat świata? W jaki sposób sprawić, by kryzys stał się życiową szanse? Co może ci dać samotność i jak ją konstruktywnie wykorzystać? Natalia Hatalska – CEO i założycielka infuture.institute, w kolejnej odsłonie „Sekretów Mistrzów” opowiada o rezygnacji z iluzji, radzeniu sobie z kryzysami i pytaniach, na które musimy sobie odpowiedzieć, póki nie jest za późno.
Chcesz mieć lojalnych i wiernych klientów? Przestaw firmę na model subskrypcyjny
Model subskrypcyjny, zwany też abonamentem lub prenumeratą, kojarzy się najczęściej z serwisami muzycznymi, wideo na życzenie albo usługą hostingu. Dziś jednak w formie subskrypcji sprzedaje się znacznie więcej usług i produktów, nieraz w bardzo różnych branżach.
Czy twoi klienci powinni wiedzieć, że rozmawiają z chatbotem?
Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji?
Dzięki bliźniaczej transformacji w Europie powstanie 5,7 miliona miejsc pracy
W najbliższych latach firmy powinny się skupić na inwestowaniu w sztuczną inteligencję i analizę danych, 5G i 6G, chmurę obliczeniową, a także w produkcję nowej generacji baterii. Duże znaczenie będą też miały rozwiązania, które wprowadzą w życie ideę zrównoważonego rozwoju.
Pandemia samotności to szansa na rozwój biznesu
Według danych GUS w naszym kraju żyje już 7,5 miliona singli, co oznacza, że niemal 20% Polaków to osoby – przynajmniej formalnie – samotne. Stanowią ogromną bazę konsumentów, których potrzeby różnią od „tradycyjnych” gospodarstw domowych.
A ty za ile sprzedasz duszę korporacji? Trzy czwarte Polaków jest gotowych pracować wbrew swoim przekonaniom – liczy się kasa
Polacy wręcz marzą o pracy w dużych, zagranicznych firmach, nawet jeśli miałoby to oznaczać wyrzeknięcie się własnych zasad, wartości i dołączenie do wyścigu szczurów. Co więcej, cena, za jaką bylibyśmy w stanie oddać duszę diabłu, okazuje się niezbyt wygórowana.
Kto zyska, a kto straci na powrocie niedziel handlowych? I jak wpłynie to na e-commerce?
Po ponad trzech latach obowiązywania zakazu handlu w niedzielę widać, że ograniczenie nie działa. Kolejne placówki kombinują jak obejść ustawę, a opinia publiczna sprzyja tego typu działaniom. Co dalej?
Reklama telewizyjna się zmienia. Czy warto dalej korzystać z tego kanału promocji?
Aby stworzyć skuteczną kampanię marketingową, nie wystarczy już nagrać reklamę prezentującą zalety produktu i wyświetlić ją w przerwie programu telewizyjnego. Coraz więcej telewizorów ma dostęp do internetu, który umożliwia korzystanie z inteligentnych funkcji. Warto to wykorzystać!
Jak zaangażować się w relacje z klientami w innowacyjny i osobisty sposób?
Pandemia stworzyła nowy typ klientów – bardziej „cyfrowych” niż kiedykolwiek wcześniej. Organizacje, które szybciej dostrzegą tę zmianę i wykorzystają możliwości, jakie za sobą niesie, skutecznie zdobędą ich lojalność.
Marka (nie)godna zaufania
Firmy, niczym politycy, składają konsumentom obietnice, których nie dotrzymują. 75% marek mogłoby zniknąć z dnia na dzień, a większość ludzi się wcale by się tym nie przejęła.
Pracujesz po kilkanaście godzin dziennie? Szkodzisz sobie i swojej firmie
Wszyscy znamy – często z autopsji – obraz zapracowanego biznesmena, spalającego się w pracy po kilkanaście godzin dziennie. Najsmutniejsze w tym obrazie jest jednak to, że – jak pokazują badania – nie służy to dobrze ani jemu, ani organizacji.
Jakie media społecznościowe wybrać do promocji marki?
W Polsce z mediów społecznościowych korzysta prawie 26 milionów użytkowników – niemal 70% wszystkich mieszkańców kraju. Najpopularniejszym medium społecznościowym w naszym kraju jest YouTube, który odwiedza 93% internautów.
Małe firmy chętniej wrócą do modelu pracy w biurze
Według najnowszych badań 58% pracowników zatrudnionych w małych firmach zakłada, że po ustaniu pandemii będzie pracować z biura. Z kilku powodów.
Kobiety lepiej sobie radzą z pracą zdalną
Praca zdalna, która przed pandemią była kojarzona głównie z freelancerami i wolnymi zawodami, z dnia na dzień stała się koniecznością. Większość Polaków polubiła home office, co potwierdzają ostatnie badania przeprowadzone przez PwC.
Pracownicy mniej obawiają się utraty zatrudnienia i są bardziej otwarci na zmianę
Pomimo trwającej nadal pandemii, obecnie znacznie mniej obawiamy się utraty źródła dochodów. Z optymizmem oceniamy też możliwość rozwoju i znalezienia lepszych warunków zatrudnienia.
Wideokonferencje nie zastąpią spotkań w biurze. Co nam przeszkadza w pracy zdalnej?
Choć praca z domu ma swoje zalety, wiele osób odczuwa zmęczenie tą formą zatrudnienia. Czujemy też, że pracujemy więcej, niż przed pandemią. Do tego dochodzą problemy techniczne podczas wirtualnych spotkań, na które narzeka 80% uczestników.
Polacy wolą pracę zdalną od wcześniejszego dostępu do szczepionki
Choć mogłoby się wydawać, że będą kolejki do szczepień, jedynie 31% ankietowanych chętniej aplikowałoby do firm, które gwarantowałoby wcześniejszy dostęp do takiego zabiegu.
E-commerce w polskiej branży beauty – które rozwiązania okazują się najskuteczniejsze?
Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, planując strategię marketingową, a także pokazujemy, jak dzięki internetowi można zwiększyć skuteczność sprzedaży.