biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Problem bogactwa. Słowo o biznesowym rajdzie Netflixa

Problem bogactwa. Słowo o biznesowym rajdzie Netflixa

Premium

W czasie pandemii liczba płatnych użytkowników Netflixa wzrosła o około 16 mln. To nowy rekord, jednak czy Netflix utrzyma tendencje wzrostowe? Wszystko wskazuje, że platforma może być ofiarą własnego sukcesu.

Nic nie jest wieczne. Nawet w nieśmiertelnym kapitalizmie. Pandemia bezlitośnie obnażyła słabości dyktatu ciągłego wzrostu. Przymusowy lockdown zmusił wiele firm do zmniejszenia, a nawet zatrzymania, produkcji, liczne biznesy musiały ulec zamrożeniu. Masowy postój nie dotyczył oczywiście wszystkich. Część cyfrowych biznesów w dobie pandemii urosło. Jednym z nich był Netflix. Przymusowe zamknięcie w domach sprzyjało konsumpcji treści w formacie SVOD (dostępu do treści za pośrednictwem płatnej, odnawianej co miesiąc subskrypcji). Wzrost subskrybentów był dwukrotnie wyższy, niż mówiły wstępne prognozy. Skąd taki rezultat?

Zostało 100% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Rafał Pikuła

Redaktor MIT Sloan Management Review Polska. Absolwent dziennikarstwa oraz kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, a także podyplomowych studiów Digital Media na Uniwersytecie SWPS. Doświadczenie dziennikarskie zbierał w redakcjach „Polityki”, „Gazety Wyborczej” i Onetu. Współpracował z polskimi edycjami „Business Insidera” i „Forbesa”.