Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Wzrost oparty na firmowych wartościach

W poszukiwaniu zysków na zmiennych i nieprzewidywalnych rynkach firmy mogą łatwo utracić równowagę pomiędzy priorytetami strategicznymi a pilnymi potrzebami operacyjnymi. Aby utrzymać stabilny wzrost i nie stracić z oczu kluczowych celów organizacji, potrzebne są stałe punkty odniesienia, które pomagają menedżerom i pracownikom przy dokonywaniu wyborów. Przykład firmy Pramerica pokazuje, że tę fundamentalną rolę doskonale pełni misja firmy, o ile nie traktuje się jej jak pustego sloganu.

Gdy w czerwcu 2015 roku dołączyłam do zespołu Pramerica, otrzymałam zadanie wzmocnienia pozycji firmy na trudnym rynku polis na życie. Poszukując mocnych stron, na których moglibyśmy oprzeć nasz wzrost, szybko dostrzegłam silne przywiązanie pracowników do firmowej misji i kulturowych wartości, które wytyczył przed laty Kiyo Sakaguchi, wiceprezes Prudential of Japan (Pramerica jest spółką należącą do Prudential Financial, Inc – PFI (1)). Wówczas zrozumiałam, że idea Life Plannera (2), którą stworzył Kiyo Sakaguchi, jest nie tylko naszym wyróżnikiem wśród pozostałych ubezpieczycieli na życie, ale też kluczową przewagą nad rywalami. To właśnie bezkompromisowe podążanie za misją firmy i towarzyszącymi jej wartościami pozwalało zdobyć zaufanie klientów. Nie trzeba było mnie przekonywać, że właśnie ta cecha umożliwi nam utrzymanie zrównoważonego wzrostu na współczesnych, zmiennych i nieprzewidywalnych rynkach.

Misją firmy Pramerica jest pomaganie klientom w osiągnięciu bezpieczeństwa finansowego i spokoju przez ochronę podstawowych wartości, czyli życia i zdrowia. W codziennej komunikacji pokazujemy, że jesteśmy prawdziwym oparciem dla ludzi w trudnych momentach życia. Może to brzmieć podobnie do deklaracji innych ubezpieczycieli na życie i każdy z nich może powiedzieć, że kieruje się podobną misją. Przy takiej komunikacji łatwo popaść w banał, o ile nie udowodni się, że jest ona autentyczna. W naszym przypadku tę autentyczność uosabia idea Life Plannerów, która wyróżnia naszych przedstawicieli spośród pozostałych agentów ubezpieczeniowych. Rolą Life Plannera nie jest tylko sprzedaż klientowi polisy. Jego praca polega na dogłębnym poznaniu rzeczywistych potrzeb klienta i stworzeniu produktu ubezpieczeniowego dopasowanego do jego oczekiwań, marzeń i możliwości.

Zostało 87% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy