Aby wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, liderzy muszą skoncentrować starania na poprawie kultury organizacji i kompetencji decyzyjnych.
Gdyby stworzenie inteligentnego przedsiębiorstwa było łatwe, wszyscy już dawno by to zrobili. Droga do stworzenia lub przekształcenia firmy w organizację optymalnie wykorzystującą sztuczną inteligencję, by móc czerpać korzyści ze wspomaganych maszynowo procesów podejmowania decyzji na wszystkich poziomach organizacji jest długa i trudna.
Dwa najważniejsze pytania brzmią: jak daleko jesteśmy na drodze do osiągnięcia tej wizji produktywności oraz czy istnieją sposoby, by zwiększyć szanse na sukces?
Mimo że przedsiębiorstwa na całym świecie przeznaczają obecnie miliardy dolarów każdego roku na rozwój sztucznej inteligencji, zwykle są sfrustrowane brakiem postępów. W rzeczywistości tylko 1 na 10 menedżerów biorących udział w przeprowadzonej niedawno globalnej ankiecie MIT SMR i BCG zadeklarował, że firma osiągnęła wymierne korzyści związane z wprowadzeniem AI. Biorąc pod uwagę, że do 2024 roku nakłady na sztuczną inteligencję mają wzrosnąć ponad dwukrotnie, do 110 miliardów dolarów, trudno dziwić się, że niektórzy liderzy zastanawiają się, czy tych pieniędzy nie można lepiej spożytkować.