Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

W lipcu 2020 roku Orange uruchomiło komercyjnie 5G na współdzielonej z LTE częstotliwości 2100 MHz w 330 miejscowościach, w tym w 40 dużych miastach. Dzięki temu 6 milionów abonentów sieci jest już w zasięgu telefonii mobilnej piątej generacji. W tym celu uruchomione zostało 1600 stacji bazowych.

Obecnie 5G jest wykorzystywane głównie w zakresie dostępu do internetu, choć w kolejnych latach coraz większe znaczenie będzie odgrywały połączenia M2M (ang. machine to machine), wykorzystywane w rozwiązaniach IoT, co poza rynkiem konsumenckim będzie głównym motorem wzrostu.

5G z jednej strony zapewnia większą przepustowość (do 20 Gb/s), mniejsze opóźnienia (poniżej 1 ms) i większą pojemność sieci, z drugiej zaś mniej obciąża urządzenia mobilne, dzięki czemu zachowają dłuższą żywotność. Istotnym elementem 5G jest także slicing, czyli technologia, która pozwala wydzielić dedykowane sieci kampusowe przeznaczone dla konkretnych przedsiębiorstw.

Z prezentacji Artura Piechy, Dyrektora Marketingu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych w Orange, z która można zapoznać się poniżej, dowiesz się m.in.:

  1. Dlaczego sieć 5G może być tak ważna dla rozwoju biznesu?

  2. Jak rozwój sieci 5G wpłynie na rozwój Internetu Rzeczy?

  3. Dlaczego Internet Rzeczy ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju gospodarki w Polsce?

  4. Jak przygotować się na rewolucję, którą przynosi rozwój sieci 5G?

  5. Jak cyfrowa transformacja zmienia kulturę pracy?

Artur Piecha

Dyrektor Marketingu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych, Orange Polska. 

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy