Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Ograniczona wielkość polskiego rynku oraz nieograniczona – potencjalnie – szansa na wzrost w innych państwach sprawiają, że coraz więcej polskich firm wpisuje ekspansję zagraniczną w swoje strategie. Zderzenie z rzeczywistością bywa jednak bolesne. Na nowych rynkach konkurencja jest często silniejsza niż w kraju, a na polskie firmy, towary i usługi nikt z niecierpliwością nie czeka. Numer specjalny Globalna firma dostarcza wiedzy, jak radzić sobie w tych trudnych warunkach.

Odniesienie sukcesu w globalnej ekspansji wymaga nowego spojrzenia na firmę i jej otoczenie. Budowa globalnego przedsiębiorstwa wykracza daleko poza eksport czy powielanie sprawdzonych modeli działania na kolejnych rynkach. W tekście Globalna strategia: jak międzynarodowe firmy budują wartość przedstawiamy najważniejsze sposoby tworzenia przewagi, które wykorzystują firmy działające na światową skalę. Autorzy artykułu Ekspansja międzynarodowa jako innowacja podpowiadają, jak organizacyjnie i strukturalnie przygotować firmę do umiędzynarodowienia. Wreszcie w tekście *Działania jako strategia *przybliżamy taktyki i sposoby postępowania, które pozwoliły firmom z rynków wschodzących pokonać doświadczonych konkurentów z państw Zachodu.

Polskie firmy koncentrują sie na rynkach naszego regionu lub Europy Zachodniej. Jednak największa dynamika gospodarcza cechuje dziś rynki bardziej egzotyczne. O rodzących się tam szansach przeczytają Państwo w artykułach Zrozumieć arabskich konsumentówAfryka: nowa szansa na wzrost. Jak je wykorzystać w praktyce, radzą autorzy artykułu Jak odnieść sukces na rynkach wschodzących – doświadczenia japońskich firm.

numerze poświęconym ekspansji zagranicznej nie mogło zabraknąć doświadczeń polskich przedsiębiorstw. Szczególnie polecam Państwu rozmowę z Janem Kulczykiem, dotyczącą przyjmowania perspektywy globalnej, oraz artykuł Przemysława Gacka, w którym prezes Pracuj.pl opowiada, jak uczył się na własnych błędach, wchodząc na rynki rosyjski i ukraiński.

Życzę Państwu szczęśliwych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wielu sukcesów w 2014 roku!

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy