Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Logistyka w e-commerce – wyzwania i perspektywy

Gdy świat próbuje wrócić do normy po burzliwym okresie pandemii, branża logistyczna stoi przed pytaniem, jak się  dostosować do zmieniającej się rzeczywistości oraz jakie nowe trendy i strategie kształtują jej przyszłość w obliczu globalnych kryzysów.

W debacie eksperckiej moderowanej przez Paulinę Kostro, redaktorkę „MIT Sloan Management Review Polska”, specjaliści branży logistycznej – Piotr Lenczewski, kierownik ds. leasingu i obsługi klienta w Prologis; Piotr Sprzęczka, dyrektor zarządzający w Logwin Logistic i Mateusz Gołębiowski, CEO w MindPack – podzielili się swoją wizją przyszłości e‑commerce w kontekście nowych wyzwań stawianych przed branżą logistyczną. Dyskusja skupiła się na strategiach, trendach oraz ekologicznych aspektach tej dynamicznie rozwijającej się dziedziny.

Piotr Lenczewski trafnie określił, że: „ostatnie trzy lata [w e‑commerce] są jak ekwiwalent dziesięciu lat przewidywanego rozwoju, z dwucyfrowym wzrostem wynoszącym nawet do 30%. Obecnie jednak popyt na e‑handel powrócił do oczekiwanego poziomu, a konsumenci wykazują tendencję do dywersyfikacji zakupów i optymalizacji kosztów”.

Piotr Sprzęczka podkreślił, że inwestorzy nadal mają wysokie oczekiwania co do rozwoju e‑commerce i poszukują możliwości rozszerzenia działalności na nowe rynki. – „Ważnym aspektem jest optymalizacja kosztów stałych oraz automatyzacja rozwiązań magazynowych i zwiększanie produktywności” – mówił w trakcie debaty.

Mateusz Gołębiowski zauważył, że podczas pandemii niektóre firmy odnotowały przyrost, a inne poniosły straty, zwłaszcza na platformach handlowych. Wzrost kosztów był jednym z czynników, który wymusił na sprzedawcach dostosowanie swojej strategii do nowej rzeczywistości.

Eksperci zastanawiali się, czy wszystkie sektory dążą do cięcia kosztów. Piotr Lenczewski zaznaczył, że nie ma jednej branży, która osiągałaby wyjątkowo wysokie wyniki, ponieważ jest to zależne od konkretnego produktu i marki. Piotr Sprzęczka wskazał, że kluczową rolę odgrywa elastyczność menedżerów, a także poszukiwanie nowych rynków i segmentów.

W kontekście ekspansji zagranicznej eksperci jednomyślnie stwierdzili, że polskie firmy mają potencjał, ale często brakuje im odwagi. Piotr Sprzączka podkreślił, że przedsiębiorstwa zaczynają badać takie możliwości, ale potrzebują wsparcia odpowiednich partnerów, którzy są w stanie zaproponować kompleksowe rozwiązania.

Nie zabrakło również podniesienia kwestii ekologii i działań zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazywali na znaczenie działań mających na celu oszczędzanie energii dzięki rozbudowie floty elektrycznej w firmach logistycznych oraz stosowania zielonych rozwiązań w odpowiedzi na oczekiwania zarówno ich klientów, jak i konsumentów.

Na koniec warto podkreślić, że według wszystkich ekspertów kryzys związany z łańcuchem dostaw został zażegnany.

Zachęcamy do obejrzenia debaty.


Najpopularniejsze tematy