Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Benefity pracownicze w erze reskillingu i upskillingu

O nowych potrzebach pracowników, imperatywie nauki przez całe życie oraz cyfrowych rozwiązaniach sprzyjających rozwojowi indywidualnemu i zespołowemu rozmawiali eksperci zaproszeni do studia ICAN Institute podczas V Kongresu MIT Sloan Management Review Polska.

Ostatnie czasy przyniosły wiele zmian w organizacji pracy, co przyczyniło się również do nowych potrzeb pracowników. Z raportu HRK „Benefity związane z czasem pracy” wynika, że większość pracowników byłaby za wprowadzeniem 4‑dniowego tygodnia pracy (73%), hybrydowego modelu pracy (68%) i ruchomego czasu pracy (63%). Zapytani z kolei o to, jak wykorzystaliby ten dodatkowy czas, zadeklarowali, że poświęciliby go m.in. na odpoczynek (82%), swoje hobby (48%) czy rozwój zawodowy i edukację (45%). Ostatnia odpowiedź wyraźnie wskazuje na to, że pracownicy coraz częściej zainteresowani są inwestowaniem we własny rozwój i zależy im na zdobywaniu wiedzy, również w czasie prywatnym. Może to stanowić cenną wskazówkę dla pracodawców poszukujących oryginalnych rozwiązań benefitowych, o czym rozmawialiśmy podczas V Kongresu MIT Sloan Management Review Polska.

W gronie ekspertów uczestniczących w debacie znaleźli się:

  • Aneta Czernek, Executive Director w HRK SA, zarządzająca zespołem konsultantów specjalizujących się w rekrutacji w sektorze usług finansowych, a także Quant & Data Science;

  • Łukasz Sennik, doświadczony metodyk, audytor i autor podcastu językowego „Sennik HR”, reprezentujący platformę do nauki języków obcych eTutor;

  • Rafał Jastrzębski, menedżer ds. produktów edukacyjnych z ponad 20‑letnim doświadczeniem,  Head of e‑Learning w ICAN Institute, odpowiedzialny za rozwój rozwiązań cyfrowych.

Dyskusję moderowała Joanna Koprowska z redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”, która wspólnie z zaproszonymi gośćmi poszukiwała odpowiedzi m.in. na takie pytania:

  • jak w erze ciągłych zmian, rozwoju technologicznego i eksperymentów z formułami pracy ewoluują potrzeby pracowników z różnych pokoleń;

  • w jaki sposób digital learning może ułatwiać naukę nowych umiejętności i przyswajanie wiedzy w świecie, w którym każdemu brakuje na to czasu;

  • czy odpowiedzialność za rozwój pracowników leży się po stronie pracodawcy, który powinien wskazywać pracownikom kierunek kariery i kreować im nowe możliwości, czy jednak samych pracowników, którzy powinni być panami swojego losu zawodowego i wykazywać się inicjatywą;

  • w jaki sposób organizacje przy wykorzystaniu benefitów i nowych nawyków firmowych mogą kształtować kulturę uczenia się;

  • jakich zmian w obszarze benefitów mogą spodziewać się pracodawcy w dobie automatyzacji, AI i metaversum?

Pandemia pogłębiła spadek poziomu zadowolenia pracowników i sprawiła, że wskaźniki rezygnacji nadal rosną. Współcześni pracownicy bywają skrajnie nielojalni i coraz częściej zmieniają pracę, bo są niezadowoleni z wysokości wynagrodzenia, braku elastyczności pracy, niemożności zadbania o work‑life balance, ale też bardzo często narzekają na brak możliwości rozwoju i spełnienia w miejscu pracy. Zdaniem zaproszonych ekspertów wygrywać będą organizacje uczące się, które będą umiały wyjść naprzeciw oczekiwaniom pracowników i umożliwią im rozwój na miarę ich potrzeb.

Zobacz nagranie debaty z udziałem ekspertów i poznaj ich rekomendacje.


Najpopularniejsze tematy