Bądź tam, gdzie powstaje przyszłość biznesu! Przeczytaj relację z Kongresu ICAN Management Review i przekonaj się, co tak naprawdę liczy się w dobie nowej normalności! Poznaj najnowsze trendy i innowacje, które już dziś decydują o przyszłości biznesu.
Zapraszamy na relację z <a href=>drugiego dnia Kongresu ICAN Management Review!
NAWET TERAZ MOŻESZ DOŁĄCZYĆ!
I Kongres ICAN Management Review już się rozpoczął! Cały czas publikować będziemy relację na żywo z wystąpień wybitnych ekspertów świata biznesu, ale warto też wiedzieć, że nadal możliwe jest otrzymanie pełnego dostępu do wydarzenia w formie uczestnictwa (nawet w wersji bezpłatnej).
Aby dołączyć, <a href=>wystarczy kliknąć w ten link i wybrać swój Pakiet Uczestnika.
Nagrodzeni:
Liderem Jutra w kategorii Model biznesowy zostaje PKN Orlen.
Mistrzem Innowacyjnej Transformacji w kategorii Technologia i rynek zostaje firma Bio Family.
Liderem Jutra w kategorii Eekspansja zagraniczna został Nowy Styl.
Mistrzem Innowacyjnej Transformacji w kategorii Technologia i organizacja został Alior Bank.
Liderem Jutra w kategorii Innowacja zostaje Warsaw Genomics.
W kategorii Odpowiedzialna technologia Mistrzem Innowacyjnej Transformacji zostały ex aequo: CCC, IBM, MPWiK S.A.
Liderem Jutra w kategorii Strategia wzrostu zostaje Oknoplast
Specjalne wyróżnienie magazynu MIT Sloan Management Review Polska, za konkretne rozwiązanie technologiczne, otrzymała firma PZU SA.
Specjalne wyróżnienie magazynu ICAN Management Review, za skuteczne metody zarządcze, otrzymuje Adam Góral, założyciel i prezes Zarządu Asseco Poland.
To wszyscy dziś nagrodzeni! Wszystkim serdecznie gratulujemy i zapraszamy na jutrzejszą część naszego Kongresu.
17.00 Rozstrzygnięcie konkursów: IMR Liderzy Jutra oraz Mistrz Innowacyjnej Transformacji
Pierwszy konkurs Mistrz Innowacyjnej Transformacji to konkurs organizowany pod patronatem MIT Sloan Management Review Polska.
W ramach konkursu Mistrz Innowacyjnej Transformacji, chcielibyśmy wyłonić i wyróżnić najlepszych liderów cyfrowej transformacji w Polsce – firmy, które wyprzedzają jutro i są doskonałym przykładem organizacji, które najśmielej wkroczyły w nowy wymiar biznesu. Nagrodzeni liderzy lub firmy otrzymają tytuł Mistrza Transformacji, Mistrza Wdrożenia lub Cyfrowej Organizacji w ramach 3 kategorii: Technologia i rynek, Technologia i organizacja oraz Odpowiedzialna technologia.
Drugi konkurs Liderzy Jutra, dotyczący ludzi, cichych bohaterów zmiany, organizowany jest pod patronatem ICAN Management Review.
W konkursie Liderzy Jutra będą nagradzani w ramach kategorii: model biznesowy, ekspansja zagraniczna, innowacje, strategie wzrostu. Zwycięzcy otrzymają tytuł Lidera Zmian lub Lidera Przyszłości w danej kategorii.
16:10 – Trendy napędzające zmiany w środowisku pracy
Designing Workplace Rituals in the Time of Corona
Kolejny prelegent to Kursat Ozenc, innowator ze Stanford University, który opowie o rytuałach, które warto kształtować w dobie pandemii - w kontekście miejsca pracy.
Zdaniem Kursata Ozenca kultura jest definiowana przez ludzi, którzy pracują firmie.
Rytuały mogą być natomiast odpowiedzią na pytanie, w jaki sposób zbudowac kulturę, która będzie pasowała do Twojej firmy - uważa Kursat Ozenc. Jednak czym są owe rytuały, o których mówi prelegent?
Rytuały to działania, które osoba lub grupa powtarza regularnie! Pomagają regulowac nasze emocje. Jako przykład niech posłużą sportowcy, którzy korzystają z rytuałów, aby przygotowac się do gry. Rytuały synchronizują ich umysł i ciało.
Rytuały pomagają tworzyć więzi z innymi ludźmi, np. współpracownikami.
Według Kursata Ozenca rytuały są bardzo pomocne w przetrwaniu nietypowych sytuacji, z którymi mierzymy się podczas kryzysu.
Rytuały można pielęgnować także podczas spotkań online, np. poprzez tworzenie dla siebie tzw. mix tape z ulubionymi piosenkami - podkreśla prelegent.
Rytuał ewoluuje z czasem, aby lepiej odpowiadać ludziom i sytuacji.
15:45 – Jak być liderem w zmieniającym się świecie?
Następnym ekspertem jest Andrzej Targosz, założyciel i prezes firmy Eventory, który mówi o tym, jak być liderem w zmieniającym się świecie.
Technologia dla jednych osób będzie barierą, a dla innych - naturalnym środowiskiem.
Zdaniem Andrzeja Targosza należy przeredefiniować to, kim jest klient. A jest to każda osoba, która wchodzi w interakcję z przedsiębiorstwem poprzez spotkania lub eventy.
Dzięki technologii klienci czują się dziś bezpieczniej - podkreśla Andrzej Targosz. Jednak klientów należy podzielić na dwie grupy: na tych, którzy łatwo adaptują technologie, oraz grupę, która trudno adaptuje technologie. Natomiast o sukcesie firmy decyduje połączenie tych dwóch światów (hybryda).
Kolejnym wyrażeniem, które należy przedefiniować jest event.
Co zrobić aby wydarzenie budowało doświadczenia? - pyta Andrzej Targosz. Można umożliwić klientom np. współtworzenie i zaplanowanie wydarzenia. Warto umożliwić im również rozmowy z prelegentami i networking. Istotna jest również możliwość przekazywania feedbacku, np. poprzez czat.
Każde wydarzenie należy zaplanować - niezależnie od tego czy jest offline czy online. W tym celu warto kożystać z szeregu aplikacji dostępnych na rynku.
Wydarzenia nie są przypisane do jednego apartamentu. Pojawiają się w sprzedaży, marketingu, komunikacji - wszystkie te działy musza mieć dostęp do danych!
Odpowiadając na pytanie postawione w tytule, Andrzej Langer podkreśla, że należy wyprzedzać zmiany, a nie za nimi podążać.
15:20 – 16:10 Nowoczesna firma przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii
15:20 – Świadome marki
Kolejnym prelegentem jest Krzysztof Langer, założyciel i prezes agencji brandingowej Admind Branding & Comunications, który opowiada o świadomości marki.
Zdaniem Krzysztofa Langera rola marki zmienia się w czasie. Początkowo było to budowanie świadomości znaku towarowego, później racjonalne budowanie świadomości marki, a następnie emocjonalne budowanie świadomości marki. Czwarty etap ewolucji to kulturowe budowanie świadomości marki. Aktualnie jesteśmy świadkami kreacji marek świadomych – takich, które są symbolami przekonań i kreatorami doświadczeń. Przykładem takiej marki jest LEGO.
Biznes coraz śmielej stawia na wyższy cel niż tylko zysk. Tych firm przybywa z każdym rokiem. To właśnie są świadome marki.
Według Krzysztofa Langera coraz bardziej istotną cechą jest bycie aktywistą. Taką firmą kieruje troska np. o środowisko. Przykładem tego typu przedsiębiorstwa jest Patagonia.
Inspirujący cel organizacji - wyznacza kierunek rozwoju świadomych firm.
Jak podkreśla Krzysztof Langer brak spójności i autetyczności to główne ryzyko prowadzące do utraty zaufania przez konsumentów.
Świadome marki mają lepsze wyniki i osiągają wyższe poziomy satysfakcji pracowników i klientów.
„Przespanie zmian społecznych i kulturowych może być druzgocące w skutkach - także dla firm” - tymi słowami zakończył swoją prelekcję Krzysztof Langer.
14.57 Katarzyna Byczkowska, Dyrektor Zarządzająca w BASF Polska, opowiada o tym jak wartości mogą się stać pewnym kapitałem firmy w niepewnych czasach?
Pani Katarzyna wyjaśni jak wyglada rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej na przykładzie BASF Polska.
Chcemy być organizację otwartą. Chcemy jasno się komunikować, dawać feedback, być elastyczni - opowiada o wartościach BASF Polska Katarzyna Byczkowska.
Przekonujemy pracowników do tego, żeby mówili co czują, pytali. Staramy się na bieżąco odpowiadać pracownikom i być zawsze gotowymi na ich potrzeby.
14.35 Wojciech Głąb, Cloud Solutions Senior Architect & Change Management Expert, T‑SYSTEMS, ze swoją prezentacją „Jak przeprowadzić zespół przez zmianę kultury pracy - kompetencje i narzędzia menedżera w czasach pandemii”
Jesteśmy przygotowania do cyfrowej transformacji pod względem technologii, ale wciąż nie jako społeczeństwo, jako ludzie nie jesteśmy gotowi na taką zmianę - zaczyna Wojciech Głąb.
90% pracowników chciałoby wrócić do starego świata. Chociażby na jeden dzień wrócić do biura, spotkać innych.
Problemem jest inspirowanie zespołów zdalnie. Szczególnie jest to trudne, gdy pracownicy działają w stresie, w dobie niepewności. Warto angażować pracowników, wspierać ich i pokazywać najlepsze przykłady.
Wojciech Głąb odpowiada o modelu zmiany ADKAR. To nazwa metody zarządzania zmianą, która opisuje 5 kroków, które są niezbędne do wprowadzania nowych rozwiązań w organizacji.
Zmiana jest możliwa, gdy poza motywacją i pragnieniem zmiany jest świadomość i wiedza. To wszystko jest bardzo ważne, ale kluczowe są możliwości. Zmiana dokona się tylko jeśli nie ma trwałych barier ku temu. W biznesie takich barier praktycznie nie ma, więc wszystko zależy od nas.
Każdy pracownik otrzymuje odpowiedzi na pytanie: dlaczego ma dojść do zmiany? Co ta zmiana znaczy dla niego, dla niego konkretnie, nie tylko dla organizacji? To zadanie bezpośredniego przełożonego.
Chciałbym państwa zaprosić do skorzytania z metody zmiany ADKAR - zakończył Wojciech Głąb.
13:55 - debata ekspercka: Technologia 5G - szanse i wyzwania dla polskiego biznesu
Prowadzący debatę Tomasz Kulas zadał prowokacyjne pytanie, czy 5G powoduje koronawirusa, zaznaczając, że nie chodzi o uzyskanie (dość oczywistej...) odpowiedzi, tylko o zarysowanie sytuacji, w jakiej działać musi biznes związany z technologią 5G. Powołał się na badania sondazowe, według których aż 30% ankietowanych stwierdziło, że teza o koronawirusie powodowanym przez 5G, jest prawdziwa.
Piotr Muszyński, założyciel i prezes FixMap rozwiewa wątpliwości - zagrożenie nie istnieje, o ile zachowywane są odpowiednie standardy związane z właściwą odległością urządzeń od siedzib ludzi. Przypomniał także, że z podobnymi obiekcjami spotykaliśmy się już wcześniej, podczas wprowadzania technologii 4G, 3G – itd.
Z kolei dr Marek Woch, Radca Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców stwierdził, że Instytut Łączności od lat ponawia badania na temat wpływu pól elektromagnetycznych na zdrowie i zachęcił, by sięgać po wyniki tych badań.
Daniel Kessler, Kierownik zespołu ds. cyfryzacji przemysłu z Krakowskiego Parku Technologicznego: 5G daje dużo większe możliwości niż tylko szybszy internet mobilny. Masowość przesyłu danych w sieci 5G umożliwia ogromną elastyczność w fabrykach, w dużej części eliminując konieczność stosowania rozbudowanego okablowania sieciowego.
Jordi Mongay (Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy) stwierdził, że wprowadzenie 5G będzie miało wpływ na rozwój samochodów autonomicznych, przede wszystkim do zapewnienia bezpieczeństwa takim nowoczesnym rozwiązaniom komunikacyjnym.
Maciej Staszak (Emitel) zwrócił uwagę na zapóźnienia regulacyjne związane z wdrożeniem 5G, w szczególności chodzi o rozdysponowanie pasma 700 MHz. Innym problemem są przypadki niszczenia infrastruktury przez osoby, które nie rozumieją tej technologii. Ekspert wskazuje na potrzebę większej edukacji społeczeństwa w tym zakresie.
Piotr Muszyński: nie ma technologii rewolucyjnej, mamy technologie 2G, 3G, 4G i 5G, które są od siebie wspołzależne. Będziemy funkcjonowali w modelu NSA, aby wprowadzić poszerzoną sieć mobilną. Jednak jest to ewolucja i będziemy wchodzili w kolejne generacje w momencie, kiedy pojawi się popyt na nowe technologie. Pamiętajmy, że jest to długoletni proces. Mamy szansę na przełamanie monopolu telekomów. Firmy i organizacje będą mogły budować alternatywne rozwiązania, co będzie kluczowe dla gospodarki.
13:20 - Nowe oblicze transformacji cyfrowej
Yves Pigneur, profesor Uniwersytetu w Lozannie opowie czym charakteryzują się „niezwyciężone” („odporne”) firmy.
Niezwyciężona firma:
1. Wynajduje się ciągle na nowo
2. Stosuje najlepsze modele biznesowe
3. Przekracza granice dzielące różne branże
Firma odporna na zagrożenia z jednej strony wykorzystuje maksymalnie swoje mocne strony...
... z drugiej poszukuje nowych rozwiązań.
Przykład: Logitech
Ile czasu w tygodniu poświęcasz na poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań?
12:55‑13:15 - przerwa
12:10 - debata ekspercka na temat patriotyzmu gospodarczego
Moderujący dziesiejszą dyskusję Andrzej Jacaszek, dyrektor zarządzający ICAN Institute zauważył, że duże koncerny takie jak Samsung czy Toyota są firmami, które rozwinęły się dzięki pomocy państwa. Narzuca się pytanie: czy Polska ma szansę iść drogą azjatyckich tygrysów i czy polski interwencjonizm gospodarczy jest wystarczający?
Adam Karpiński, prezes Inter Cars Fleet Service zwraca uwagę na niskie pozycje polskich uczelni w rankingach międzynarodowych, które ograniczają innowacyjność polskiej gospodarki.
Wojciech Pantkowski, wiceprezes zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej: nie da się kopiować rozwiązań, które się sprawdziły w innych krajach i warunkach. Aby działać efektywnie trzeba działać szybko, dlatego tak popularnym ostatnio trendem jest „agile”. Technologie są dziś ogólnie dostępne, czego przykładem może być polski sektor finansowy, który można porównać do wspomnianych rynków azjatyckich.
Radosław Świerczyński reprezentujący Operatora Chmury Krajowej stwierdził, że mała liczba patentów jest smutnym faktem, ale innowacje to przede wszystkim eksperymentowanie na rynku. Realizacja lokalnej chmury krajowej pozwala wspierać polską myśl techniczną i innowacje.
Zdaniem Tomasza Łątki, członka zarządu APATOR S.A. w Polsce jeszcze nie dojrzeliśmy do takiego poziomu wsparcia R&D jaki ma miejsce na Zachodzie.
Czy da się oddzielić politykę od ekonomii i zachować ideę otwartego rynku, na której oparta jest Unia Europejska?
Wojciech Pantkowski: tam gdzie jest to możliwe, państwo powinno wspierać gospodarkę. Proszę zwrócić uwagę, że podczas pandemii nie tylko zamknięto granice, ale także miały miejsce interwencje rządów w działanie rynku.
Po zerwaniu łańcuchów dostaw patriotyzm gospodarczy stał się koniecznością.
Co można poradzić firmom na trudne czasy?
Adam Karpiński: zwróciłbym uwagę na racjonalizację kosztów. Wiemy, że przed pandemią wiele przedsiębiorstw nie zwracało uwagi na część obszarów, a obecnie trzeba zweryfikować swoje działania.
Radosław Świerczyński: zwróćmy też uwagę, że podczas dzisiejszej konferencji komunikujemy się za pomocą nowych technologii. Oczywiście, chcielibyśmy się spotkać osobiście, ale pandemia pokazała, że można wykorzystać nowoczesne narzędzia i rozwiązania chmurowe w bieżącej działalności.
12:00 - Patriotyzm gospodarczy inwestycją w rozwój polskiej innowacyjności i technologii
Kolejnym tematem dzisiejszej konferencji jest patriotyzm gospodarczy jako inwestycja w rozwój polskiej innowacyjności i technologii. Badania na ten temat przedstawia Mariusz Smoliński, dyrektor ICAN Research.
67% Polaków to zadeklarowani patrioci - również pod względem gospodarczym. 74% Polaków deklaruje, że obecnie często kupuje polskie produkty.
38% konsumentów ma problem z rozpoznaniem polskich produktów.
11.54 Sesja Q&A
11.25 Gość specjalny Stephanie Woerner, Research Scientist, MIT Sloan School of Management, w swojej prezentacji The Pathways to Future Ready
Firmy powinny być Future Ready, co oznacza, że muszą diametralnie zmienić swoje modele biznesowe - opowiada Stephanie Woerner.
Transformacja nie jest łatwa, ale firmy, które osiągnęły „Future Ready” mają znacznie wyższe wyniki finansowe.
Firmy, które przeprowadziły transformację cyfrową w ponad 50% mają już wzrost o 26% większy niż firmy sprzed transformacji.
11:20 Zapraszamy uczestników do nawiązywania relacji biznesowych poprzez aplikację eventory
10.55 Janusz Prendota, Dyrektor Zarządzający, ICAS Poland, opowiada o budowaniu efektywności firmy poprzez wsparcie pracowników w rożnych wymiarach ich życia
Janusz Prendota mówi o mechanizmach wspierania pracowników, szczególnie w dobie kryzysu.
Mój mentor mawiał: jedynym sposobem pokonania czarnej dziury jest w nią wejść.
Program Wsparcia Pracowników (EAP). Program redukuje prezenteizm, czyli postawę typu fasadowego: pracuję mimo, że pracować nie jestem w stanie, czyli na zewnątrz prezentuję się jako osoba zajęta pracą gdy tymczasem jej efekty są mizerne. Pracownik z grypą powinien zostać w domu a nie udawać, że wszystko w porządku. Co ciekawe absentyzm wprost jest skorelowany z kulturą nadmiernej kontroli, autokratyczną dominującą w niektórych firmach. Prezenteizm skutkuje słabą efektywnością, odbija się na zdrowiu i często kończy się zarażaniem chorobami innych, ogólnym wyczerpaniem. Ocenia się, że prezenteizm generuje dziesięciokrotnie większe straty w firmach niż absencje.
10:40 - sesja pytań i odpowiedzi
Jestem pewien, że w końcu pojawią się nowe terapie i szczepionki. Potrzeba także działań rządów, aby wesprzeć gospodarkę. Te dwa czynniki z pewnością pomogą wyjść z obecnego kryzysu.
10:20 - wystąpienie gościa specjalnego Petera Schwartza
Peter Schwartz, futurysta i strateg pracujący obecnie w Salesforce mówi w jaki sposób nawigować w niepewnym świecie, który wyłania się z czasów pandemii.
Peter Schwartz porównuje obecną sytuację gospodarczą na świecie do wojny. Obecna sytuacja jest bezprecedensowa i powinniśmy zdawać sobie sprawę, że mierzymy się z największym światowym kryzysem w historii.
Ekspert przedstawia 3 scenariusze, które mogą się pojawić w przypadku pandeimi, które zależą od różnych czynników takich jak reakcja na zagrożenie. Różne kraje stosowały różne sposoby na radzenie sobie z pandemią - bardziej i mniej restrykcyjne. Drugim czynnikiem jest pytanie, kiedy pojawi się szczepionka na koronawirusa, a także czy będzie powszechnie dostępna. Im dłużej potrwa pandemia, tym zmiany będą głębsze, a nowe narzędzia i transformacja cyfrowa pozostaną z nami na pewno już na zawsze.
9:35 - Zarządzanie zmianą w zmieniających się czasach
Paweł Kubisiak, Editor‑at‑large w ICAN Institute, rozmawia ze Zbigniewem Jagiełło, prezesem zarządu PKO Banku Polskiego o tym jak zarządzać zmianą w zmieniających się czasach. Obaj panowie są autorami książki „”Od skarbonki do chmury, czyli historia transformacji PKO Banku Polskiego”.
Zbigniew Jagiełło: Na pewno damy sobie radę z tym kryzysem jako bank i jestem pewien, że wyjdziemy z tego kryzysu wzmocnieni. Obecnie w bankowości mamy silną konkurencję technologiczną. Dlatego rozumiejąc te wyzwania, lepiej się funkcjonuje w nowych warunkach. Możemy wygrywać albo przegrywać w okresie kilku miesięcy czy roku, ale ważne jest to, aby zwyciężać w dłuższej perspektywie.
Trudno podążać w kierunku, którego się nie zna. Przychodząc do banku zastałem różne dokumenty strategiczne, które nie były realizowane. Dlatego ważne, aby wyznaczając cel mieć punkty pomiarowe. To, że będziemy mieć inne wyniki niż zakładane (lepsze lub gorsze), nie jest aż tak istotne. Ważne jest wyciągnięcie wniosków z tego jakie popełniliśmy błędy albo co zrobiliśmy dobrze i co warto powielać.
Konkurencję na rynku możemy porównać do meczu Real‑Barcelona: gdyby nie było wielkiego Realu nie byłoby wielkiej Barcelony. I odwrotnie. Dlatego cieszę się, że w Polsce jest kilka banków, z którymi możemy konkurować.
Paweł Kubisiak zadał pytanie, jak konkurować ze światowymi gigantami i platformami technologicznymi. Prezes PKO BP odparł, że należy zastosować zasadę „jeśli nie możesz z kimś wygrać - przyłącz się do niego”. Warto korzystać z rozwiązań dostawców globalnych. Duzi gracze nie są w stanie dostosować się do wszystkich rynków, dzięki czemu robi się miejsce dla mniejszych graczy, którzy mogą się bardziej elastycznie dostosować do lokalnych warunków.
Warto zadać sobie pytanie: czy nie boję się zatrudniać lepszych od siebie?
Jeżeli menedżer boi się, że odnajdzie talenty w organizacji, z którymi mógłby w sposób partnerski współpracować, to taki menedżer będzie zarządzał co najwyżej średnio. Tymczasem firma musi zarówno dbać o wyniki finansowe jak i rozwijać się.
9:00 - Przywództwo w kryzysie. Rola lidera w procesie zmian
Kongres ICAN Management Review rozpoczyna wystąpienie dr. Witolda Jankowskiego. Prezes ICAN Institute mówi o przywództwie w Nowej Normalności 2.0+, czyli o tym jak pandemia i kryzys gospodarczy wpływają na działania i zachowania liderów?
Dr Jankowski zachęca, aby przestać myśleć o powrocie do starej normalności i nauczyć się żyć w nowych warunkach, a nie jedynie walczyć o przetrwanie. Pojawiają się nowi gracze, którzy są w stanie rozwijać się wykładniczo wykorzystując nowe technologie i modele biznesowe.
W czasach niepewności rośnie zapotrzebowanie na przywództwo w czasach niepewności. Jak mawiał Napoleon Bonaparte: lider tworzy nadzieję. Lider jest łącznikiem pomiędzy „dziś” a „jutro”. Przywództwo jest wymianą sensu na zaufanie, zrozumienia rzeczywistości, która nas otacza. Dlatego trzeba stawiać konkretne wizje, która to wizja daje nadzieję.
Prezes ICAN Institute porównuje lidera do żonglera, który musi kontrolować kilka różnych „piłeczek”, które symbolizują takie elementy jak strategia, zarządzanie ludźmi, kontrolowanie emocji, uczenie się i realizację wizji. Aby to się udało, potrzebne jest zadbanie o samego siebie. Bez takich prozaicznych spraw jak wysypianie się, trudno będzie zadbać o firmę i kontrolować sytuację i zmieniające się warunki.
Kryzys jest szansą na odkrywanie nowych liderów, którzy mogą poprowadzić organizację do zwycięstwa w trudnych momentach. Nie powinniśmy się obawiać oddawania kontroli i współdziałania z innymi.
Dr Jankowski kończy swoje wystąpienie cytatem ze Zbigniewa Herberta.
8:50 - przywitanie uczestników I dnia kongresu
Joanna Koprowska i Beata Strawińska witają uczestników pierwszego dnia Kongresu ICAN Management Review: Liderzy Jutra. Pełny program wydarzenia znajdziecie Państwo na stronie <a href=>kongresimr.ican.pl.