Jacek Tomczyk
Redaktor współpracujący MITSMR.pl i ICAN.pl
Zmień podejście do współczesnego IT z Red Hat OpenShift Container Platform
Coraz częściej firmy tworzą cyfrowe procesy, wszystkie dane przechowują w chmurze, a na co dzień korzystają z systemów i aplikacji ułatwiających pracę. Z tego powodu właśnie teraz warto pomyśleć o wdrożeniu stabilnej infrastruktury IT, która z jednej strony zwiększy efektywność organizacji, z drugiej zaś będzie bezpieczna.
Wielka Brytania odchodzi od gotówki – mennica przestaje bić monety i drukować banknoty
Brytyjska mennica ogłosiła, że przez kolejnych 10 lat nie wprowadzi do obiegu nowych banknotów 2 funtowych ani monet o nominale 2 pensów. Powodem jest odwrót od gotówki mieszkańców Wysp Brytyjskich po pojawieniu się pandemii koronawirusa. W Polsce również częściej korzystamy z płatności elektronicznych, jednak ciągle widoczne jest przywiązanie do gotówki.
W co inwestują największe banki na świecie?
W 2020 roku amerykańskie banki najchętniej inwestowały w firmy zajmujące się rynkami kapitałowymi, zarządzaniem majątkiem i aktywami, a także płatnościami. Zainteresowanie budziły też projekty wspierające rozwój MSP.
Adaptacyjna kultura organizacyjna – wywiad z dr Christine McCarthy
Jak stworzyć środowisko pracy, które sprzyja innowacji i przyczynia się do wzrostu organizacji, zamiast go hamować? Przeczytaj wywiad z dr Christine McCarthy, dyrektor generalną TEC Leadership Institute, przeprowadzony przez Jacka Tomczyka, redaktora "ICAN Management Review".
II Kongres ICAN Management Review: Liderzy Jutra - dzień drugi
Drugi kongres Liderzy Jutra organizowany przez ICAN Institute to wydarzenie, podczas którego poznasz kluczowe trendy biznesowe i narzędzia do budowania przewagi rynkowej.
II Kongres ICAN Management Review: Liderzy Jutra
Drugi kongres Liderzy Jutra organizowany przez ICAN Institute to wydarzenie, podczas którego poznasz kluczowe trendy biznesowe i narzędzia do budowania przewagi rynkowej. Kontynuujemy najlepsze tradycje z poprzedniej edycji i przygotowujemy kilka nowości dla uczestników.
Skalowalna sprzedaż: klucz do rozwoju i skalowalności biznesu
Jak zmienić działy marketingu i sprzedaży w maszynę napędzającą rozwój i ekspansję firmy? Podczas ostatniej, czwartej sesji Elite Sales Program 2021 poznamy najnowsze modele i praktyki, które pozwolą odpowiedzieć na nowe wyzwania związane ze sprzedażą i potrzeby klientów.
E-commerce Trends Summit - dowiedz się jaka przyszłość czeka elektroniczną sprzedaż
Przyspieszenie w zakresie przechodzenia do kanałów cyfrowych za sprawą pandemii nastąpiło 21 razy szybciej niż przewidywały osoby zajmujące się transformacją cyfrową w firmach. Według prognoz, wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku będzie wynosić 162 mld zł, a 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online. Co to oznacza dla twojego biznesu?
Poznaj najnowsze trendy w e-commerce – i rozwiń swój biznes
E-commerce w Polsce odnotował rekordowy wzrost w minionym roku. Według prognoz, wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku będzie wynosić 162 mld zł, a 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online. Co to oznacza dla twojego biznesu?
Zmień podejście do współczesnego IT z Red Hat OpenShift Container Platform
Coraz częściej firmy tworzą cyfrowe procesy, wszystkie dane przechowują w chmurze, a na co dzień korzystają z systemów i aplikacji ułatwiających pracę. Z tego powodu właśnie teraz warto pomyśleć o wdrożeniu stabilnej infrastruktury IT, która z jednej strony zwiększy efektywność organizacji, z drugiej zaś będzie bezpieczna.
Zadbaj o bezpieczeństwo firmowych danych, zanim będzie za późno
Październik jest europejskim miesiącem cyberbezpieczeństwa, które z każdym kolejnym rokiem zyskuje na znaczeniu. O tym, jak systemowo zabezpieczyć firmowe dane, rozmawiamy z Przemysławem Dębą, dyrektorem cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.
Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów
Tematem trzeciej konferencji w ramach Elite Sales Program jest sprzedaż doradcza. Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystać nowe modele, aby uzyskać przewagę konkurencyjną i sprawić, że klienci przestaną być jedynie odbiorcami, ale aktywnie włączą się w tworzenie wartości i oferty firmy. Gościem specjalnym wydarzenia jest dr Régis Lemmens.
Potraktuj klienta jak partnera, a stworzycie nową wartość
Działy sprzedaży coraz częściej pełnią rolę doradczą i włączają klienta w proces tworzenia oferty. Wymaga to od sprzedawców nowych kompetencji, a firmy szukają nowych modeli sprzedaży doradczej, aby jeszcze efektywniej działać na zmieniającym się rynku.
Czy warto zaangażować influencera w promocję marki?
Gwałtowny rozwój e-commerce sprawił, że popularne internetowe kanały sprzedażowe stają się coraz bardziej „zatłoczone”, a przez to droższe i jednocześnie mniej skuteczne. Z tego powodu firmy muszą szukać alternatywnych rozwiązań, aby przyciągnąć nowych klientów.
Trzecie miejsce cieszy bardziej niż drugie, czyli czego liderzy mogą nauczyć się od olimpijczyków
Po kilku pierwszych dniach posuchy możemy już być pewni, że polscy sportowcy przywiozą jednak z Igrzysk Olimpijskich w Tokio całkiem pokaźny worek medali. Czego możemy się od nich nauczyć i jak przekuć ich doświadczenia w praktykę w obszarze biznesu?
Nie przeklinaj, nie krzycz, nie obrażaj! To źle wpływa na wyniki pracy
Podnosząc głos, krzycząc i obrażając współpracowników nie tylko wprowadzamy nerwową atmosferę, ale też możemy przyczynić się do podjęcia przez nich złych decyzji i zagrozić powodzeniu konkretnego projektu.
Czy twoi klienci powinni wiedzieć, że rozmawiają z chatbotem?
Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji?
Dzięki bliźniaczej transformacji w Europie powstanie 5,7 miliona miejsc pracy
W najbliższych latach firmy powinny się skupić na inwestowaniu w sztuczną inteligencję i analizę danych, 5G i 6G, chmurę obliczeniową, a także w produkcję nowej generacji baterii. Duże znaczenie będą też miały rozwiązania, które wprowadzą w życie ideę zrównoważonego rozwoju.
Savoir-vivre na home office – Polacy jedzą, palą, gotują i sprzątają w trakcie wideokonferencji
Wideokonferencje i komunikatory stały się podstawowym narzędziem komunikacji. Wielu pracowników polubiło je, ponieważ dały im możliwość „schowania się” poprzez wyłączenie kamery internetowej i wyciszenie mikrofonu. Brak zachowania odpowiedniego poziomu kultury podczas spotkań wideo może się jednak zemścić.
A ty za ile sprzedasz duszę korporacji? Trzy czwarte Polaków jest gotowych pracować wbrew swoim przekonaniom – liczy się kasa
Polacy wręcz marzą o pracy w dużych, zagranicznych firmach, nawet jeśli miałoby to oznaczać wyrzeknięcie się własnych zasad, wartości i dołączenie do wyścigu szczurów. Co więcej, cena, za jaką bylibyśmy w stanie oddać duszę diabłu, okazuje się niezbyt wygórowana.