Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jak dzięki cyfrowej zmianie zbudowałem firmę wartą ponad 1 mld zł

Guru zarządzania Peter F. Drucker powiedział kiedyś, że kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego w XXI wieku będzie technologia oraz demografia. Zgodnie z tą maksymą Krzysztof Folta, prezes i założyciel spółki TIM SA, obserwując zachowania młodego pokolenia, doszedł do wniosku, że to właśnie Internet stanie się podstawowym kanałem zakupowym. Dlatego uczynił e‑commerce głównym kanałem sprzedaży firmy, burząc przy tym struktury sprzedażowe i dystrybucyjne, które budował przez 25 lat.

Dziesięć lat później jego notowaną na warszawskiej giełdzie firmę wykupił niemiecki koncern Würth za 1,2 mld zł. Kluczem do sukcesu i wypracowania takiej wartości okazało się przejście od tradycyjnych hurtowni do e‑commerce. Prezes przeprowadził zmianę nie tylko we właściwym czasie, ale przede wszystkim z właściwą sobie konsekwencją.

Grupa Würth działa w ponad 80 krajach, na ogromną skalę, przejęła wiele firm, ale bardzo ciężko znaleźć jakąś negatywną wzmiankę na ich temat. Swoją dotychczasową działalnością pokazała, że kupując biznesy, zostawia marki i pozostawia autonomie zarządom, co bardzo odpowiadało i prezesowi i załodze TIM SA i gwarantuje, że wrocławska firma będzie się dalej rozwijać pod dotychczasową nazwą i ze swoją strategią.

Zapraszamy do obejrzenia studium przypadku firmy TIM SA, przedstawionego przez Krzysztofa Foltę:

Paweł Kubisiak

Redaktor naczelny "MIT Sloan Management Review Polska"

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy