Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
E-commerce – 5 inspirujących artykułów, by skuteczniej sprzedawać w sieci

Według danych serwisu Statisa w roku 2021 roku wartość sprzedaży detalicznej e‑commerce wyniosła na całym świecie około 4,9 biliona dolarów. Przewiduje się, że w najbliższych czterech latach wzrośnie ona o 50%, osiągając wartość ponad 7,4 bilionów dolarów.

Wiele wskazuje na to, że do 2025 roku handel internetowy będzie stanowił blisko jedną czwartą całkowitej światowej sprzedaży detalicznej. Zakupy internetowe są jedną z najpopularniejszych aktywności online na całym świecie. Najszybciej rozwijającym się rynkiem handlu detalicznego w sieci są Indie, choć to Brazylia zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o wartość e‑commerce (dane z marca 2022 r.).

E‑commerce ma się nieźle również w Polsce. Oczekuje się, że przychody z handlu elektronicznego wzrosną u nas w roku 2025 do prawie 20,2 miliarda dolarów. Ponad 60% naszych rodaków kupuje przez internet, uznając tę formę za wygodną. Pewne znaczenie ma też polityka zwrotów towarów kupowanych w sklepach internetowych. Większość z nich można zwrócić bez problemu w ciągu 14 dni od zakupu. W przypadku niektórych dużych sklepów termin zwrotu jest jeszcze dłuższy.

1. Sprzedaż staje się jeszcze bardziej cyfrowa

Polska plasuje się na 13. miejscu wśród najszybciej rosnących rynków e‑commerce na świecie.
Potwierdza to również analiza przeprowadzona przez Mastercard, z której wynika, że coraz popularniejsze stają się zakupy robione za pomocą smartfona. Jak czytamy w opracowaniu przygotowanym przez Interaktywnie.com, już niemal co drugi polski internauta (41%) najchętniej realizuje płatności za pomocą przelewu lub Blika.

2. Jak rozwinąć sprzedaż w sieci?

Zwiększaniu ruchu na stronie oraz rozpoznawalności marki sprzyjają działania marketingowe, o ile są odpowiednio prowadzone. Kluczowe jest właściwe zdefiniowanie grupy docelowej oraz dobranie odpowiedniego dla niej kanału i stylu komunikacji. Pomagają w tym m.in. narzędzia i moduły oferowane na platformach e‑commerce. Z ich pomocą można zautomatyzować wiele działań marketingowych, co znacznie zmniejsza koszty i zwiększa możliwości prowadzenia bieżącej komunikacji z klientami.

3. Klientom sklepów internetowych nie zawsze zależy na szybkiej dostawie

Sprzedawcy nie muszą za wszelką cenę dążyć do tego, by złożone online zamówienie jak najszybciej trafiło do odbiorców. Jak piszą autorzy artykułu, Pedro Amorim i Nicole DeHoratius, dla klientów równie ważne są swoboda wyboru czasu dostawy oraz możliwość zmiany terminu lub miejsca odbioru. Autorzy podają rekomendacje dla tych, którzy odpowiadają za projektowanie strategii wielokanałowej swojej firmy.

4. Polski e‑commerce w rozkwicie

Każdy nowy trend pojawiający się w sektorze handlu elektronicznego ma na celu zaspokojenie potrzeb kupujących niemalże w trybie natychmiastowym. Polscy sprzedawcy dostosowują się do tych oczekiwań, dzięki czemu branża e‑commerce w kraju wciąż rośnie.

5. Sukces live commerce w Chinach, czyli czego Zachód powinien się nauczyć

Połączenie live streamingu z e‑commerce daje zupełnie nowy model sprzedaży, czyli live commerce – innowacyjny sposób na prowadzenie sprzedaży online w czasie rzeczywistym. Jak się do niego zabrać? Michael Wade oraz Jialu Shan, autorzy artykułu, analizują różnice w podejściu do tego modelu sprzedaży, wynikające między innymi z faktu, że mieszkańcy zachodnich państw korzystają z internetu inaczej niż obywatele Państwa Środka. W artykule m.in. o tym, co powinny zrobić zachodnie marki, by rozpocząć eksperymentowanie z tą formą sprzedaży.


Najpopularniejsze tematy