biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Czy algorytmy dyskryminują ludzi pod względem płci i rasy?

Czy algorytmy dyskryminują ludzi pod względem płci i rasy?

Premium

Nawet jeśli reklamodawca ma jak najlepsze intencje, algorytmy, których zadaniem jest targetowanie reklam, mogą preferować pewne grupy ludzi i dyskryminować inne.

Platformy reklamowe online osiągnęły imponujące sukcesy finansowe dzięki zaawansowanym zdolnościom targetowania reklam, pozwalającym na precyzyjne dotarcie do wybranych grup docelowych. Skuteczność platformowej komunikacji przyciąga reklamodawców, którzy mogą adresować reklamy do określonych grup użytkowników lub pewne grupy wykluczać. Jak się okazuje, proces może wypaczyć wyświetlanie reklam niezgodnie z intencjami reklamodawców, a algorytmy mogą zostać posądzone o rasizm.

Zostało 100% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?