Niektóre rodzaje rutynowych zajęć są szczególnie zagrożone, w tym analityczna działalność asystentów ds. administracyjnych oraz kasjerów bankowych oraz manualne prace asystentów magazynowych, pracowników linii montażowych i kierowców pojazdów dostawczych. Wiele zadań w ramach tych zawodów prawdopodobnie zostanie zautomatyzowanych: na przykład dostawcy mogą obecnie skanować przesyłki i generować zautomatyzowane statystyki przejazdów.
Planowane działania w odniesieniu do rutynowych rodzajów pracy, wymagających niewielkich kwalifikacji w tym nowym świecie, obejmują podnoszenie kwalifikacji (upskilling) (udostępnienie pracownikom nowych zadań, często o wyższej wartości, w ramach tego samego stanowiska) lub przekwalifikowanie się (re‑skilling) (umożliwienie im realizacji całkowicie nowego zestawu zadań). Żadna z tych ścieżek nie jest jednak prosta. Przy wprowadzeniu nowych umiejętności do miejsca pracy nieuchronnie zaangażowanych jest wielu interesariuszy, w tym firmy zajmujące się zmianą kwalifikacji, rządy i twórcy systemów edukacyjnych, które mają w tym pomóc, oraz oczywiście sami pracownicy.