Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Choć działalność społeczna jest dziś niezwykle modna, zarówno wśród przedsiębiorców, jak i w ich otoczeniu, to już sam skrót CSR wzbudza w wielu mieszane uczucia. Co się dziś kryje za społeczną odpowiedzialnością biznesu?

Działania określane mianem społecznej odpowiedzialności biznesu traktuje się często jako pudrowanie wizerunku i zakamuflowany PR. Nic dziwnego, gdyż tematyka CSR i zajmujący się nią ludzie często trafiają do działów marketingu i PR. Dlatego zarówno firmowi liderzy, jak i menedżerowie powinni zrozumieć, że wszelkie działania, które nie prowadzą do długoterminowych zysków społeczeństwa, są kiepskim wyznacznikiem społecznej odpowiedzialności firmy.

Na szczęście coraz więcej polskich przedsiębiorstw doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Firmy chętnie chwalą się wszelką działalnością pozabiznesową, mającą na celu kreowanie korzyści dla ich otoczenia. Nie ma w tym nic złego, bo takie podejście nie tylko korzystnie wpływa na postrzeganie firmy na zewnątrz, ale też może prowadzić do pozytywnych zmian w społeczeństwie. Aby jednak rezultaty zostały naprawdę docenione, działania nie mogą być doraźne.

Na czym powinny polegać kompleksowe i długoterminowe działania w ramach CSR‑u? Z jakimi największymi wyzwaniami muszą zmierzyć się firmy, które chcą prowadzić odpowiedzialny biznes? Jakie rozwiązania mogą stosować, aby poradzić sobie z wyzwaniami? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi szukali uczestnicy debaty redakcyjnej Harvard Business Review Polska, która odbyła się w redakcji miesięcznika w Warszawie.

W rozmowie wzięli udział:

  • Katarzyna Hałat‑Zientała, Sustainability and External Relations Manager Poland and Baltics w Danone,

  • Iwona Jarzębska, prezes zarządu Fundacji Banku Millennium,

  • Beata Konecka, szef marketingu Schenker,

  • Liliana Anam, menedżer zarządzająca CSRinfo,

  • Jolanta Bosca, wiceprezes zarządu Wspólnie – Fundacji LafargeHolcim,

  • Jakub Krzewina, Group CSR and Internal Communication Coordinator w Raben Management Services,

  • Ewelina Rozpara, menedżer ds. PR i projektów marketingowych w Grupie VIVE.

Debatę moderowała Joanna Socha, redaktorka „Harvard Business Review Polska”.

Zachęcamy do zapoznania się z zapisem debaty.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Zapoznaj się z całością raportu poświęconego społecznej odpowiedzialności biznesu »

Biznes mądrze odpowiedzialny 

Julia Słowik PL

Choć działalność społeczna jest dziś niezwykle modna, zarówno wśród przedsiębiorców, jak i w ich otoczeniu, to już sam skrót CSR wzbudza w wielu mieszane uczucia.

Ewelina Rozpara

Menedżer ds. PR i projektów marketingowych w Grupie VIVE.

Jakub Krzewina

Menedżer do spraw zrównoważonego rozwoju w Grupie Raben.

Jolanta Bosca

Wiceprezes zarządu Wspólnie – Fundacji LafargeHolcim.

Liliana Anam

Menedżer zarządzająca CSRinfo.

Joanna Socha

Redaktor „Harvard Business Review Polska”

Katarzyna Hałat‑Zientała

Sustainability and External Relations Manager Poland and Baltics w Danone.

Iwona Jarzębska

Dyrektor departamentu Public Relations Banku Millennium i prezes zarządu Fundacji Banku Millennium.

Beata Konecka

Szef marketingu firmy Schenker.


Najpopularniejsze tematy