Transformacja cyfrowa w biznesie staje się nowoczesnym synonimem słowa „zmiana”. A tej nie lubimy, bo kojarzy nam się z modelem procesu zmiany Kübler‑Ross, który odbieramy jako długi, energochłonny i o niepewnym zakończeniu. Transformację zaś postrzegamy bardziej pozytywnie – przez wizualizację, eksplorację, przygotowanie, wykonanie i przyspieszenie. Zazwyczaj ten ostatni element stawiamy sobie za cel, nawet jeśli jest niewerbalizowany.
Mówiąc „transformacja cyfrowa”, myślimy o systemach, technologiach i sztucznej inteligencji, ale tak naprawdę sercem udanej transformacji są dane, i to one powinny stanowić jej cel. W procesie transformacji cyfrowej, którą realizujemy w Grupie Impel, to właśnie dane są punktem wyjścia do kolejnych podejmowanych kroków. Dają zdolność do zarządzania, analizy w czasie rzeczywistym i wykorzystania sztucznej inteligencji do weryfikacji scenariuszy i rekomendowania decyzji.
„MIT Sloan Management Review Polska” porusza wszechstronnie temat transformacji, pokazując wizje, zmiany i potęgę danych przez studia przypadków, analizy i merytoryczne artykuły. Uczy, jak skutecznie radzić sobie z wyzwaniami, odkrywa doświadczenia innych i pokazuje, jak sukces transformacyjny przełożyć na kierunek naszego działania. Zachęcam Państwa do lektury najnowszego numeru.